Picture

a62213

PB

Hobbytrade MT157 med lokpilot V3 dekoder

Hejsa,

Jeg har lige købt en MT157 fra Hobbytrade sammen med en v3.0 lokpilot dekoder. Jeg brugeren Ecos som styreenhed.

Når jeg sætter den på programeringssporet og forsøger at læse en cv siger den bare " no loco".

Må indrømme at mit tog har stået helt stille det meste af et års tid, og jeg fik ikke lært ordentlig at bruge Ecos'en.

Skal jeg gøre noget inden?? Altså oprette toget, eller... Er skU lidt på bar bund, må

være det varme vejr...

Mvh Henrik

Dans epoke 3
Tillig spor system
Tortoise switch motorer
Ecos
Fast anlæg med mulighed for tilkobling af moduler under planlægning

Like 0 kan lide

Picture

mr-data

PB  Blog

Lyder underligt. Har du prøvet at "kalde" lokomitvet via dets adresse INDEN du gik ind i programmeringsmenuen? Det kan måske være det der er fejlen, hvis din ECoS ikke ved hvilket lok der holder på sporet. Hvis ikke det virker, er jeg umiddelbart på bar bund.

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide

Picture

a62213

PB

Har fået løst problemet!

Jeg havde ikke fået kodet toget ind i Ecos´en. Det har jeg nu, og det kører fint.

Synes dog måske jeg have læst at der var lys i førehuset, men det synes jeg ikke lige det umiddelbart ser ud til. Mindre detajle dog.

/Henrik

Dans epoke 3
Tillig spor system
Tortoise switch motorer
Ecos
Fast anlæg med mulighed for tilkobling af moduler under planlægning

Like 0 kan lide

Picture

Møtrik

PB

lyder underligt i mine at man skal kode noget ind i Ecos, som man ikke kender Cv værdien på, virker den virkelig sådan?

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.