Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.726

PB  Hjemmeside

Hobbytrade 2008 news

Well, this is funny: overhere in Holland we already have the pdf of the news flyer of Hobbytrade!

You can download it via the Belgian Hobbytrade-dealer:

http://www.modeltrainservice.com/download/catalogus/hobbytrade2008.pdf

Enjoy!

Kind Regards,

Gert (from Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Kan se der er en ECO-rejsegodsvogn imellem, og af nyere materiel er der bl.a. en silovogn og en stor lukket stål godsvogn.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

DSB Hbikks ... i flere litra .... dem må jeg vist have. Smile

Og selvfølgelig må en MT og D også være imellem ønskerne.

Og en CLS til min MO.

Gosh ... endnu et dyrt år ser det ud til.

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Shock Nå man ser det nye katalog, kan man kun sige, sikken et udvalg de disker op med, Hobby Trade er ved at være voksende Laughing out loud Laughing out loud

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.726

PB  Hjemmeside

You're right there Peter! Hobbytrade is becoming a very serous player on the model railroad market. My modelrailroad-friends in Holland are getting more interested by the day! 2008 will bring some Dutch Hobbytrade models for the first time.

That's nice, since I'm into Dutch and Danish model railroading.

Kind Regards,

Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Puha det ser dyrt og meget lækkert ud.

Min ønskeseddel blev godt nok ret lang nu ...

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jonas J

Indlæg: 48

PB

Jeg er helt enig i at det et ret imponerende katalog/produkt udbud Hobbytrade her præsenterer. Specielt har jeg kig på dobbeltdækker sættet. Det kræver jo desværre blot at jeg også skal investere i en blå ME, så jo det bliver pænt dyrt. Jeg mener at have læst i ”Banen” (Kan ikke lige huske nummeret), at dobbeltdækker sættet vil blive leveret med indbygget lys, styret af funktionsdekoder i styrevognen. I kataloget ser det dog ud som om det er ”ekstra” udstyr. Er det kun mig der har fået den opfattelse…?

/ Jonas

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jonas J

Indlæg: 48

PB

Jeg har lige set at der på Hobbytrades hjemmeside er blevet lagt billeder ud af den endelige udgave af dobbeltdækker sættet. Det ser ret lækkert ud. Så nu er det bare at vente til andet kvartal…

/ Jonas

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Michael BJ

Indlæg: 268

PB  Hjemmeside

Ja, det er efterhånden ved at være dyrt med alle de pragtfulde modeller af rullende materiel, der kommer på markedet Laughing out loud

For nogle få år siden, købte jeg stort set alle de modeller, der kom frem af dansk materiel fra epoke III, men med det udbud, der er fremme nu, bliver man tvunget til at være relativt kræsen.

Det vides jo også at Hobbytrade er ved at forberede deres næste damplokomotiv - det bliver spændende at se hvilket litra de kaster sig over! Dertil kommer Heljans E-maskine, Av-vogne og skinnebusser -pyha! (Min MJ-forhandler har i øvrigt for ganske nyligt fortalt mig at også Hobbytrade er igang med Skandia-skinnebussen, men det har jeg ikke kunnet få bekræftet fra anden side).

mvh

Michael

__________________

Dansk epoke 3

http://flyvehistorie.wordpress.com/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

"Michael BJ" skrev:
Min MJ-forhandler har i øvrigt for ganske nyligt fortalt mig at også Hobbytrade er igang med Skandia-skinnebussen, men det har jeg ikke kunnet få bekræftet fra anden side.

Det tvivler jeg nu på, i så fald vil der være tre producenter igang med samme model. Det er Heljan og Epokemodeller der har annonceret skinnebusserne.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Michael BJ

Indlæg: 268

PB  Hjemmeside

Det ved jeg godt, og det vidste min MJ-forhandler også. Han syntes også at det lød temmelig vildt, men da han vist normalt har ret gode forbindelser til Hobbytrade, er jeg tilbøjelig til at tro at der er noget om snakken, selv om næsten virker lidt for usandsynligt til at være sandt.

Jeg vil dog vente og se hvad der sker - det kan jo trods alt være at det er en and (det håber jeg næsten, for det er vist mere end rigeligt med de to producenter, der allerede har meldt sig på banen!).

mvh

Michael

__________________

Dansk epoke 3

http://flyvehistorie.wordpress.com/

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Nu findes der jo flere varianter af skinnebusserne, så vi kan da håbe på, at i stedet for paralleludviklinger kommer der et bredt udvalg af type 1 og type 2.

Bjarne

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

Indlæg: 765

PB

"PerOlsen" skrev:
DSB Hbikks ... i flere litra .... dem må jeg vist have. :-)Og selvfølgelig må en MT og D også være imellem ønskerne.Og en CLS til min MO.Gosh ... endnu et dyrt år ser det ud til.MVH:Per

Sådan er det at være hooked på denne rare hobby. Men der er også en vis charme i at bringe nyt rullende mateirl hjem, for at pakke det ud og tage det i brug Wink

__________________

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Gert" skrev:
http://www.modeltrainservice.com/download/catalogus/hobbytrade2008.pdf

Det ser bare SÅ spændende ud - Heljan har vist for alvor fået en konkurrent, må man sige.

Det kan dog undre mig lidt, nu de slår meget på korrekte oprangeringer, at de så har et billede af en rød/sort MZ med HJ-vogne. De var vist udrangeret, da MZ-erne blev malet om.

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Michael BJ

Indlæg: 268

PB  Hjemmeside

Det viser sig nu, at der bestemt var noget om snakken, da min MJ-forhandler påstod at også Hobbytrade er på vej med skinnebusser :!:

Se bare her: http://www.danskmodel.dk/

Det er jo nærmest en farce - tænk om de tre producenter havde brugt deres krudt på at lave hver sit spændende danske projekt, i stedet for at lave det samme :roll:

Det er selvfølgelig forståeligt at man ikke vil ud med sine fremtidsplaner, men en smule koordination ville nu være rart.

mvh

Michael

__________________

Dansk epoke 3

http://flyvehistorie.wordpress.com/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

Der var nogen der snakkede om at de ville lave endnu et damplokomotiv er der nogen der har hørt noget om det? Eller det er måske droppet til fordel for disse skinnebusser.

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Rygterne siger, at det bliver en S-maskine.

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togthom

Skovløber

Indlæg: 341

PB

Hej med jer

Jeg hørte i Fredericia, at det muligvis bliver en litra S eller en litra H..

Nu må vi jo se... :roll: :roll: :roll:

med venlig toghilsen

Togthom

__________________

Thomas Thomsen
2 skinnekører

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Togthom" skrev:
Hej med jerJeg hørte i Fredericia, at det muligvis bliver en litra S eller en litra H..Nu må vi jo se... :roll: :roll: :roll: med venlig toghilsenTogthom

Litra H???

Det var da nye rygter. Jeg har også hørt S-maskine. Men en H-maskine ville bestemt være spændende. Men det vil da nok være rart, lige at få det bekræftet, inden der sættes en masse kræfter ind på en egenfremstilling af samme maskine, som omtalt i en anden tråd.

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Larsen

Lærer og musiker

Indlæg: 151

PB

Citat:
Hej med jer Jeg hørte i Fredericia, at det muligvis bliver en litra S eller en litra H..

Der er jo blevet sagt om den nye ukendte model, at sjællænderne har noget at glæde sig til, så det udelukker jo H-maskinen.

I mit sind giver det 2 muligheder: C og S... Lad os kigge på fordele og ulemper:

Litra C:

Fordele -

- Simpelt gangtøj

- Store dele af tenderen kan genbruges fra D-maskinen.

Ulemper -

- Den har ca. samme størrelse som D, derfor vil mange vælge enten eller.

- Der er ingen rygter om den.

- Ren sjællandsk maskine.

Litra S:

Fordele -

- Passer perfekt til CL-vognene, dr er på vej.

- Er en større maskine end D, og appellerer derfor bedre som suplement til éns samling.

- Ikke så mange detaljer på lok'et pga. vandkasserne.

- Rygterne går i retning af den.

- Har som museumsmaskine kørt vest for Storebælt.

Ulemper -

- Kompliceret gangtøj.

- Under alm. tjeneste kun sjællandsk maskine.

__________________

På vore modelbaner søger vi at undgå afsporinger. Kunne vi dog ikke have samme målsætning her.....?!?!!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

"Skott" skrev:
Men en H-maskine ville bestemt være spændende. Men det vil da nok være rart, lige at få det bekræftet, inden der sættes en masse kræfter ind på en egenfremstilling af samme maskine, som omtalt i en anden tråd.

Når MT og EA er kommet er der ikke meget andet for producenterne at gøre end at kaste sig over damperne. Mon ikke de også kommer i løbet af de næste 10 år?

Jeg ville ihvertfald ikke påbegynde en egenproduktion, men snarere sørge for at skaffe en masse forhåndsudsagn og så kontakte Hobbytrade.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.100

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Tom.

"Togthom" skrev:
Jeg hørte i Fredericia, at det muligvis bliver en litra S eller en litra H..

Tror du ikke, du har hørt forkert af H og K? Den sidste har der gået vedvarende rygter om, det ville være et passende lokomotiv med bred appeal, og så kan en del fra D-maskinen nok genbruges.

H virker derimod ret malplaceret, når man går efter store salgstal.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Dampfmeisteren" skrev:
"Skott" skrev:
Men en H-maskine ville bestemt være spændende. Men det vil da nok være rart, lige at få det bekræftet, inden der sættes en masse kræfter ind på en egenfremstilling af samme maskine, som omtalt i en anden tråd.
Når MT og EA er kommet er der ikke meget andet for producenterne at gøre end at kaste sig over damperne. Mon ikke de også kommer i løbet af de næste 10 år?Jeg ville ihvertfald ikke påbegynde en egenproduktion, men snarere sørge for at skaffe en masse forhåndsudsagn og så kontakte Hobbytrade.

Der er dog stadig MZ III, der jo er meget brugbar for dem, der kører epoke IV - Denne kan jo også laves i forskellige farvevarianter nu, de er solgt til forskellige operatører.

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Der er også MK og Frichs Køffen. af togsæt er der ET, ER (som hobbydillen har lavet af IC3'ere), IC4 og S-togene. resten af motormateriellet på Jernbanen.dk er serier på ca 5 enheder. Derefter erder så vidt jeg lige kan se kun damplokomotiver tilbage.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Horsecreek" skrev:
Der er også MK og Frichs Køffen. af togsæt er der ET, ER (som hobbydillen har lavet af IC3'ere), IC4 og S-togene. resten af motormateriellet på Jernbanen.dk er serier på ca 5 enheder. Derefter erder så vidt jeg lige kan se kun damplokomotiver tilbage.

Frichs køf'en tror jeg også vil være en god sællert. Den er gangbar i Epoke IIIb - V og kan fremstilles i flere udgaver - med kort og langt udstødningsrør samt 3 forskellige farvevarianter og forskellige skrifttypevarianter er der også muligheder for.

IC4 har Hobbytrade jo fået lov til at lave, så den kommer indenfor nogle år. S-togene ved jeg ikke, om ville sælge til andre der bor i og omkring København.

MK'eren tror jeg dog ikke så meget på. OKT har haft den på programmet i nogle år efterhånden og kommer nu med en opdateret version, så den er nok ikke så interessant for en producent.

En mulig sællert kunne dog være den alm. 2-akslede Triangel motorvogn (MC, ME og MF). Den har jo kørt såvel ved DSB som ved adskillige privatbaner, så den tror jeg, mange kunne finde plads til.

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.100

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Skott.

"Skott" skrev:
En mulig sællert kunne dog være den alm. 2-akslede Triangel motorvogn (MC, ME og MF). Den har jo kørt såvel ved DSB som ved adskillige privatbaner, så den tror jeg, mange kunne finde plads til.

Den findes nu også som småserie - endda fra to producenter, omend de netop er gået i samarbejde: Såvel Real Modell som Freja Modeltog har haft den på programmet længe, førstnævnte "kun" i to udgaver, sidstnævnte vist i samtlige. Laughing out loud

Det skal dog ikke ændre ved, at der nok også er plads til en billigere, færdigsamlet industrimodel - de der håndbyggede messingmodeller er noget pebrede...

Der findes faktisk også en Loksound dekoder med Triangel lyd. Laughing out loud

Og, jo, jeg vil gerne have et par Triangel-vogne.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Lars Skjærlund" skrev:
Da' Skott.
"Skott" skrev:
En mulig sællert kunne dog være den alm. 2-akslede Triangel motorvogn (MC, ME og MF). Den har jo kørt såvel ved DSB som ved adskillige privatbaner, så den tror jeg, mange kunne finde plads til.
Den findes nu også som småserie - endda fra to producenter, omend de netop er gået i samarbejde: Såvel Real Modell som Freja Modeltog har haft den på programmet længe, førstnævnte "kun" i to udgaver, sidstnævnte vist i samtlige. Laughing out loud

Ja det kan der jo. Så den i Fredericia. Den ser virkelig godt ud, men er for pebret efter min pengepung.

Men den ville se godt ud på mit kommende anlæg Wink

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

ts_dk

Indlæg: 295

PB

"Horsecreek" skrev:
Der er også MK og Frichs Køffen. af togsæt er der ET, ER (som hobbydillen har lavet af IC3'ere), IC4 og S-togene. resten af motormateriellet på Jernbanen.dk er serier på ca 5 enheder. Derefter erder så vidt jeg lige kan se kun damplokomotiver tilbage.

Der mangler stadig nogle ordentlige MR/MRD togsæt (Lima´s BR agtige model er utrolig ringe), som faktisk kan laves i 3 DSB varianter og en ARRIVA model.

Hilsen Thomas Laughing out loud

__________________

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.