Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Hobby messen 2008

En lille og hurtigt tekst og billeder fra Hobbymesse 2008

http://www.falsterbanen.dk/comments.php?y=08&m=04&entry=entry080427-203325

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Tak for reportagen Laughing out loud

Skulle på arbejde, så kunne ikke kigge forbi. Kunne godt have tænkt mig at se nærmere på MT´eren fra Hobbytrade og Heljans E-maskine. På Heljans hjemmeside bliver den i øvrigt prøvekørt på en K-skinnebane. Og så kunne det være hyggeligt evt. at få hilst på nogen herinde fra Laughing out loud

Ærgeligt at der ikke rigtigt var nogen gode messetilbud, det plejer der ellers nok at være :?

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Hejsa Claus

Ja det er rigtigt heljan´s video er optaget på k skinner, der hvor jeg kunne forstille mig evt. problemer ligger i, nå E maskine, skal vælge at skifte spor Wink

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"killerp" skrev:
Hejsa ClausJa det er rigtigt heljan´s video er optaget på k skinner, der hvor jeg kunne forstille mig evt. problemer ligger i, nå E maskine, skal vælge at skifte spor Wink

Ja selvfølgelig Laughing out loud

Min P´er og PR´er kører godt nok igennem det slanke K-skifte. Så krydser meget kraftigt fingre for at det også kommer til at gælde for E-maskinen Wink

Og har af den grund også fået tegnet en sporplan i K-skinner, hvor der kun bliver brugt slanke skifter (vil simpelthen have Heljanmaskinerne ud at rulle). Og det kan faktisk godt lade sig gøre, selv om man ikke har uanede mængder af plads (det kan man ikke ligefrem sige jeg har).

Men kan sagtens forestille mig at E-maskinen nok ikke vil kunne klare de korte sporskifter i K- eller C-skinner. Eller de buede skifter. Simpelthen fordi de afviger for skarpt :?: Det giver selvfølgelig nogen begrænsninger.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.