En lille og hurtigt tekst og billeder fra Hobbymesse 2008
http://www.falsterbanen.dk/comments.php?y=08&m=04&entry=entry080427-203325
__________________
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
En lille og hurtigt tekst og billeder fra Hobbymesse 2008
http://www.falsterbanen.dk/comments.php?y=08&m=04&entry=entry080427-203325
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Tak for reportagen
Skulle på arbejde, så kunne ikke kigge forbi. Kunne godt have tænkt mig at se nærmere på MT´eren fra Hobbytrade og Heljans E-maskine. På Heljans hjemmeside bliver den i øvrigt prøvekørt på en K-skinnebane. Og så kunne det være hyggeligt evt. at få hilst på nogen herinde fra
Ærgeligt at der ikke rigtigt var nogen gode messetilbud, det plejer der ellers nok at være :?
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
killerp
Fotograf
Indlæg: 2.238
Hejsa Claus
Ja det er rigtigt heljan´s video er optaget på k skinner, der hvor jeg kunne forstille mig evt. problemer ligger i, nå E maskine, skal vælge at skifte spor
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Ja selvfølgelig
Min P´er og PR´er kører godt nok igennem det slanke K-skifte. Så krydser meget kraftigt fingre for at det også kommer til at gælde for E-maskinen
Og har af den grund også fået tegnet en sporplan i K-skinner, hvor der kun bliver brugt slanke skifter (vil simpelthen have Heljanmaskinerne ud at rulle). Og det kan faktisk godt lade sig gøre, selv om man ikke har uanede mængder af plads (det kan man ikke ligefrem sige jeg har).
Men kan sagtens forestille mig at E-maskinen nok ikke vil kunne klare de korte sporskifter i K- eller C-skinner. Eller de buede skifter. Simpelthen fordi de afviger for skarpt :?: Det giver selvfølgelig nogen begrænsninger.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.