Picture

kulle2007

Salgskonsulent

Indlæg: 127

PB

Hjælp til Uhlenbrock 44200 og rigtig god jul til alle

Hej Laughing out loud

Jeg har tidligere fået rigtig meget hjælp fra Jer på disse sider.

Jeg har fået et modul som skulle være til at bremse langsomt foran et signal, men mit tyske er ikke så godt, så er der nogle der kan hjælpe mig hvorledes jeg montere dette modul korekt.

jeg kører Mærklin C-skinner med Intellbox digital.

modulet er et Uhlenbrock Signalbaustein SBS 44 200.

Samtidig vil jeg ønsker jer alle en rigtig god Jul, og må i få de gaver i ønsker Jer

venlig hilsen

flemming Laughing out loud

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

kulle2007

Salgskonsulent

Indlæg: 127

PB

hej igen

jeg glemte at jeg har den tyske vejledning, men som sagt tysk er ikke noget er er så god til, evt. hvis nogle kender en engelsk eller dansk vejledning.

tak igen

flemming

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

frede2300

Software udvikler

Indlæg: 1.129

PB

"kulle2007" skrev:
hej igenjeg glemte at jeg har den tyske vejledning, men som sagt tysk er ikke noget er er så god til, evt. hvis nogle kender en engelsk eller dansk vejledning.tak igenflemming

Ja, jeg er heller ikke god til tysk, men jeg er da villig til at prøve. Jeg formoder du har denne her

http://www.uhlenbrock.de/3/9/0/I280CEBF-018.apd/Bes44200.pdf

Der står så noget i stil med at du kan bremse et tog hvis det kører digitalt. Du kan styre modulet med taster eller med en dekoder. Dernæst følger en liste af dekodere som er understøttet. Hvis du har en uhlenbrock multiprotokok dekoder (73500, 73510, ...) skal du tjekke at dine dekoder indstillinger CV 29 bit 2 = 1 og CV 49 bit 7 = 1 (aner ikke hvad det drejer sig om)

Dernæst kommer anbefalede sporlængder for de tre strækninger (1=overgang, 2=bremse og 3=stop).

Og nu tilslutningen. "Anschlüsse":

Der er 5 billeder, du skal vælge dem som passer til dig.

Første billede: styring med knapper. Billedet viser kun hvordan knapperne tilsluttes.

Andet billede: Styring med en dekoder

Tredie billede: tilslutning til sporet for 3-leder

Fjerde: tilslutning til 2-leder

Femte: tilslutning til signalet.

Jeg kører f.eks. 3-leder og vil gerne styre mit signal med en dekoder så jeg vælger billede 2,3 og 5.

Håber det hjalp?

Bemærk: jeg har ikke prøvet noget af dette selv - det er kun udfra mit noget rustne model-bane-tysk.

/f

__________________

H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..

Like 0 kan lide
Top

Picture

kulle2007

Salgskonsulent

Indlæg: 127

PB

hej

det hjalp mig lidt hen af vejen

jeg takker

flemming

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

pyna

Finansområdet

Indlæg: 28

PB

Jeg ved godt, at det er længe siden, at denne streng sidst har været åbnet.

Jeg arbejder p.t. med at få en nedbremsningsstrækning til at fungere ved hjælp af en Uhlenbrock 44200, en Märklin k83 decoder. Nedbremsningen skal ske hen til et Viessmann 4011 Bloksignal. Det hele styres vis Viessmann Commander.

Jeg har kodet k83 med den kode, som tilkendegives i Viessmann Commanderen, men jeg kan ikke få signalet til at skifte fra rød til grøn - altså gøre stoppestrækningen strømførende, så toget kan køre igen.

Jeg har forbundet ledningerne ud til skinneafsnittet fra 44200'eren ved hjælp fra den vejledning, som er med fra Uhlenbrock. Nogle gange sker der også det, at når toget kommer ind i nedbremsningsafsnittet, sker der af en eller anden årsag en kortslutning, så Commandedren går i rød Modus. Jeg har gjort forsøg med to Hobby Trade MZ'ere, og meget mærkværdigt opfører de sig forskelligt, når de kommer ind på skinneafsnittet.

Og nu til mit spørgsmål. Fik du det til at køre ordenligt efter at du havde lagt spørgsmålet frem i dette forum, for så kunne du måske hjælpe mig lidt med at komme videre.

Jeg har ledt efter nogle bedre tegninger på nettet end dem der følger med fra Uhlenbrock og dem man kan finde i Viesmanns signalbog.

__________________

Märklin C epoke IV og V. Materiel hovedsagligt dansk blandet med en smule fra DB. Styreenhed Viessmann Commander.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Hej Pyna

Har sendt en privat besked

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.