Picture

merete_np

København Ø

PB  Hjemmeside

HBS S 132

Er der nogle dr har gode billeder af denne gamle bænkevogn?

Den er bygget af Scandia i 1910 til HJJ, hvorfra HBS købte den i 1939. Udrangeret 1952.

Vognen har været træbeklædt.

Jer er især interesseret i oplysninger om farven på træbeklædningen. Jeg mindes et eller andet om at vinduerne havde en lysere kant end resten af vognen.

Har i billeder, vil jeg blive meget glad, hvis jeg må se dem.

Også billeder, hvor man kan se litreringerne er jeg meget interesseret i.

M.v.h. Merete N-P

Billede

http://husbyggeren.dk

Like 0 kan lide

Picture

UTJ

PB

"merete_np" skrev:
Er der nogle dr har gode billeder af denne gamle bænkevogn?Den er bygget af Scandia i 1910 til HJJ, hvorfra HBS købte den i 1939. Udrangeret 1952.Vognen har været træbeklædt.Jer er især interesseret i oplysninger om farven på træbeklædningen. Jeg mindes et eller andet om at vinduerne havde en lysere kant end resten af vognen.Har i billeder, vil jeg blive meget glad, hvis jeg må se dem.Også billeder, hvor man kan se litreringerne er jeg meget interesseret i.

Jeg tror godt, at du kan se bort fra et billede af vognen. Den har formentlig været brun, noget i retning af RAL 3004, men det er langt fra sikkert. Om vinduesrammerne var malet i en anden farve i perioden 1939-52 er meget usikkert og det er ikke sikkert at disse bænkevogne var malet ens. Det var trods alt en brugtvognsoverdragelse i 1939 mellem to horsensbaner, formentlig af regnskabstekniske grunde.

Du skal desuden til at gætte dig til om der var sat skodder for vinduerne i den version du ønsker.

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.