Hobbytrades egen hjemmeside melder intet om nyheder i 2011, men denne tråd: http://www.sporskiftet.dk/node/7291 indeholder et par billeder fra Spielwarenmesse i Nürnberg, som må formodes at være kommende nyheder. Billederne er dog ikke ledsaget af tekst, så det er ikke så lige til at dechifrere.
Så må vi jo håbe at CR-vognene ikke får samme "plankeværksudseende" som CU-vognene - det kan faktisk godt lade sig gøre at gengive den korrekte listebredde og med tilpas riller i 1:87. Har nogen nogensinde talt antal brædder på en CU-vogn i 1:1 og den tilsvarende fabriksmodel i 1:87?
IKA i rigtig størrelse (husk tagprofilet - meget vigtigt) kunne blive en god model.
EH med pladebeklædning? Gerne med andre fjederophæng og helst med den rigtige længde på fjedrene (ikke genbrug af CU-fjedrene, som er både for lange og store til EH.
Jeg tror vi har set nyhedskataloger fra stort set alle andre fabrikanter undtagen Hobbytrade.Nogen der ved noget omkring Hobbytrade's 2011 nyheder ?
Det sidste jeg hørte var, at der ikke kommer nyheder fra Hobbytrade i 2011. De vil hellere koncentrere sig om, at få de ting færdige, som de har annonceret.
__________________
Med venlig hilsen Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix. Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Det sidste jeg hørte var, at der ikke kommer nyheder fra Hobbytrade i 2011. De vil hellere koncentrere sig om, at få de ting færdige, som de har annonceret.
Det sidste jeg hørte var, at der ikke kommer nyheder fra Hobbytrade i 2011. De vil hellere koncentrere sig om, at få de ting færdige, som de har annonceret.
Helt præcis står der:Des weiteren wurden noch einige dänischen Personenwagen Crm/Crs und Eh angekündigt. Er der nogle, der ved mere?Kommer Hobby Trade med Crm og Crs?
Det er nok en klog beslutning at koncentrere sig om de ting der skal være færdige først.
Så der går nok også lige lidt tid inden at F-maskinen kommer, kan jeg så regne ud. Men så har man meldt dét ud, så andre ikke går ind og gør det samme.
Mht. PF- og PFR-vognene, skal man være opmærksom på at de primært ligger i den første del af epoke III. Længere oppe havde PB-vognene stort set erstattet dem.
IKa-vognen er et godt valg. Det gamle Trinbræt i Århus havde den i øvrigt i sin tid på programmet og havde vist en hel del af dem. Men de var ikke 100 % korrekte. Det skal Hobbytrades nok blive.
Crm- og Crs har manglet. Også et godt valg.
Jeg ville dog endnu ikke begynde at bekymre mig om brædderiller mm. Om man synes bedst om Hobbytrades- eller Heljans PB-vogne er en smagssag. Rillerne på Heljans vogne har det til gengæld med at "flyde ud i et", så det meget ser ud som om at deres PB´er er pladebeklældt. Men som sagt det er en smagssag, og det har ikke afholdt mig fra at skaffe en flok af deres også.
Modeljernbane vil nemlig altid være noget med kompromiser.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Ifølge Togcenter Gentofte's hjemmeside kommer Hobbytrade med følgende nyheder:
Hobby Trade har haft svære, tekniske vanskeligheder med mekanikken i deres S-maskine, men de lover, at den vil være klar til salg omkring maj måned. Men medens vi venter, så er Hobby Trade på vej med deres CRM-/CRS-vogne, som kommer i tre varianter (inklusive styrevogn) samt flere forskellige litreringer. Der er foreløbigt planlagt syv H0-vogne i 6110x-serien.
EH-vognene har vi set før, men nu kommer de i H0 i en pladebeklædt version (tidligere træbeklædt). Vognene kommer i tre versioner, 51059, 51060 og 51061, hvoraf den sidstnævnte vil være med stafferinger på den DSB-brune baggrund, hvad der sikkert vil blive særdeles flot. Der vil også være en gråmalet specialvogn (51062).
IKA/ICS-kølevognene i H0 er en række forskellige variationer af de typiske hvide epoke III/IV-kølevogne fra DSB’s arsenal. De kommer som hel hvid IKA (34071), hvid med rød ”kølevogn/Interfrigo” påskrift (34072/-3/-4), hvid ICS RIV86 kølevogn/Interfrigo (34075/-6) og endelig som ICS med ”Danefrost/Brugsen” påskrift (34077/-8). Alle vognene er med bremplatforme og rigeligt med tagventilatorer.
Til sidst kommer Hobby Trade med en meget spændende formnyhed – metalstøbt endda – i form af et PF/PFR-sæt bestående af tre vogne, fladvogn/fladvogn m. bremsehus/fladvogn med bremseplatform og i to forskellige litreringer (41101/-2) – begge epoke III. Meget fine sæt – også til oprangering på mindre stationer, hvor man ofte har set disse vogne langt op igennem epoke IV.
Til sidst kommer Hobby Trade med en meget spændende formnyhed – metalstøbt endda – i form af et PF/PFR-sæt bestående af tre vogne, fladvogn/fladvogn m. bremsehus/fladvogn med bremseplatform og i to forskellige litreringer (41101/-2) – begge epoke III. Meget fine sæt – også til oprangering på mindre stationer, hvor man ofte har set disse vogne langt op igennem epoke IV.
PF- og PFR-vognene lå mest tidligt i epoke III. Et kig på jernbanen.dk afslører at en hel del af dem faktisk blev udrangeret i løbet af 1950´erne. Længere oppe i epoke III var de stort set erstattet helt af især PB og efterhånden stålvogne (P/E).
Bremsehuset på den ene af vognene i sættet, røber også at det er tidlig epoke III. Brug af dem ophørte DSB med i første halvdel af 1950´erne.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
0 kan lide
Skrevet af Søndenfjords Onsdag d. 9/2/2011 - 11:25
Det sidste jeg hørte var, at der ikke kommer nyheder fra Hobbytrade i 2011. De vil hellere koncentrere sig om, at få de ting færdige, som de har annonceret.
håber du har ret, for det er da en vogn vi mangler... jeg vil i hvert fald godt ha nogle stykker. dem fra kombi modell (Finn Lekbo) er flotte, men også i den dyre ende, så hit med dem Hobby trade
Jeg tror vi har set nyhedskataloger fra stort set alle andre fabrikanter undtagen Hobbytrade.Nogen der ved noget omkring Hobbytrade's 2011 nyheder ?
Jo selvfølgelig har de det - bla. PF og PFR.
Hej Hr. Ormstrup.
Jeg vil lige høre hvor du har denne information fra. Når jeg søger på nettet er det kun i dit indlæg jeg kan se at HT komme med Pf og Pfr. Er det en unavngiven kilde, hjemmeside eller dit håb til fremtiden denne information kommer fra ?
Hej!JKeg er kommet i besiddelse af et nthedsproskekt udleveret på Nürnbergmessen.Jeg vedhefter siderne for indholdsfortegnelsen, siden med CRM/VRS samt Pf/PfrGert
Se det er noget man kan bruge til noget.. Tak for det Gert
Så må vi jo håbe at CR-vognene ikke får samme "plankeværksudseende" som CU-vognene - det kan faktisk godt lade sig gøre at gengive den korrekte listebredde og med tilpas riller i 1:87. Har nogen nogensinde talt antal brædder på en CU-vogn i 1:1 og den tilsvarende fabriksmodel i 1:87?IKA i rigtig størrelse (husk tagprofilet - meget vigtigt) kunne blive en god model.EH med pladebeklædning? Gerne med andre fjederophæng og helst med den rigtige længde på fjedrene (ikke genbrug af CU-fjedrene, som er både for lange og store til EH.Mon man springer bogstavet "S" over i alfabetet?
UTJ, helt ærligt! Da du arbejder for Heljan, synes jeg at det er uprofessionelt af dig, at kritisere Hobbytrade på den måde som du gør.
Det kan godt være, at du kan finde fejl på deres modeller, men det kan man også Heljans.
Jeg har endnu ikke set, eller hørt, ansatte eller konsulenter der arbejder for Hobbytrade, kritisere Heljans produkter på offentlige fora.
Jeg ved, at du besidder stor viden om jernbaner og deres materiel og at du gerne deler din viden med os andre, men please, spar os for dit fingerpegeri, så længe du er i stald hos Heljan.
__________________
Dansk epoke III.
0 kan lide
Skrevet af Søndenfjords Lørdag d. 12/2/2011 - 22:01
Så må vi jo håbe at CR-vognene ikke får samme "plankeværksudseende" som CU-vognene - det kan faktisk godt lade sig gøre at gengive den korrekte listebredde og med tilpas riller i 1:87. Har nogen nogensinde talt antal brædder på en CU-vogn i 1:1 og den tilsvarende fabriksmodel i 1:87?IKA i rigtig størrelse (husk tagprofilet - meget vigtigt) kunne blive en god model.EH med pladebeklædning? Gerne med andre fjederophæng og helst med den rigtige længde på fjedrene (ikke genbrug af CU-fjedrene, som er både for lange og store til EH.Mon man springer bogstavet "S" over i alfabetet?
UTJ, helt ærligt! Da du arbejder for Heljan, synes jeg at det er uprofessionelt af dig, at kritisere Hobbytrade på den måde som du gør. Det kan godt være, at du kan finde fejl på deres modeller, men det kan man også Heljans. Jeg har endnu ikke set, eller hørt, ansatte eller konsulenter der arbejder for Hobbytrade, kritisere Heljans produkter på offentlige fora. Jeg ved, at du besidder stor viden om jernbaner og deres materiel og at du gerne deler din viden med os andre, men please, spar os for dit fingerpegeri, så længe du er i stald hos Heljan.
Dette er mit sidste indlæg.
Mit indspark var sådan set blot et venligt ønske til kommende modeller - inden de er sat i produktion. Så kan der tages højde for det, hvis man vil. Det er da noget andet end at pege fingre når først det ligger i butikkerne.
I må have det godt i dette forum - der er mange gode folk her, men selv jeg kan også have en mening om HT. Jeg lægger ikke skjul på at jeg yder bistand til Heljan - uden vederlag. Alle der henvender sig får saglige svar, også HT.
UTJ, helt ærligt! Da du arbejder for Heljan, synes jeg at det er uprofessionelt af dig, at kritisere Hobbytrade på den måde som du gør. Det kan godt være, at du kan finde fejl på deres modeller, men det kan man også Heljans. Jeg har endnu ikke set, eller hørt, ansatte eller konsulenter der arbejder for Hobbytrade, kritisere Heljans produkter på offentlige fora. Jeg ved, at du besidder stor viden om jernbaner og deres materiel og at du gerne deler din viden med os andre, men please, spar os for dit fingerpegeri, så længe du er i stald hos Heljan.
Efter min opfattelse er UTJ ikke uprofessionel, vel tværtom. Jeg synes det er ufint at gå efter manden og ikke efter bolden, for selvfølgelig skal der være plads til at gøre opmærksom på fejl, mangler eller ting, der kan gøres bedre.
Underligt nok risikerer man at få en over nakken, hvis man er blot den mindste smule kritisk overfor Hobbytrades produkter eller deres måde at kommunikere på. Jeg har ikke det mindste imod firmaet, køber stort set alt de kommer med, men det er jo ikke det samme som at de er ufejlbarlige. Hvis vi ikke kan komme ind på det hér, hvor skal det så kunne lade sig gøre?
"lekru" har fået sin vilje, hvis UTJ har valgt at forlade dette forum for evigt ....
.....men at "lekru" er møgsur på Heljan, skal vel ikke gå ud over os andre
Tilbage til indlægget fra UTJ:
Er kritikpunkterne/forslagene til forbedringer helt hen i vejret, eller .......?
Jeg er ikke møgsur på Heljan, deri tager du fejl Svend.
Hvis UTJ ikke kan tåle, at jeg har kritiseret ham for både at være en del af Heljan's udviklingsprogram, samtidigt med at han kritiserer Hobbytrades produkter, så ham om det.
Han har jo udtalt sig på Heljans vegne som UTJ, så hvornår er han privatperson og hvornår er det på Heljans vegne han udtaler sig?
At UTJ nu bliver fornærmet og ikke længere vil deltage i forummet, er hans egen og helt egen beslutning.
Jeg har intet personligt imod UTJ, hvorfor skulle jeg have det.
Jeg er ikke møgsur på Heljan, deri tager du fejl Svend.Hvis UTJ ikke kan tåle, at jeg har kritiseret ham for både at være en del af Heljan's udviklingsprogram, samtidigt med at han kritiserer Hobbytrades produkter, så ham om det. Han har jo udtalt sig på Heljans vegne som UTJ, så hvornår er han privatperson og hvornår er det på Heljans vegne han udtaler sig?At UTJ nu bliver fornærmet og ikke længere vil deltage i forummet, er hans egen og helt egen beslutning.Jeg har intet personligt imod UTJ, hvorfor skulle jeg have det."
Nu har jeg gjort mig den ulejlighed og spole tilbage for at se, hvad du har skrevet tidligere, bl a om Heljans E-maskine.
Citat:
"Endnu et søm i ligkisten til konstruktøren. Fyr de fjolser! Nu skrev jeg at det var med møge og besvær, ikke fordi det er nogen stor, eller vanskelig operation, at udskifte delene, men nærmere fordi, Heljan ikke altid fremkommer med sandheden, når det gælder afsendelse af varer! Til Heljans medarbejdere, lyv ikke, indrøm hellere en forglemmelse, så er virkeligheden ikke så svær at forholde sig til! Jeg køber i fremtiden, ikke en Heljan model, med mindre jeg ved at lortet kører, BEVIS DET i Søndersø! Og send så de såkaldte eksperter, I benytter jer af, på en lang ferie! Det vil hjælpe på tilbagemeldingerne!
Hvis det ikke er at være skidesur, kender jeg ikke betydningen af at være sur (og endda skidesur). Men du skal have lov til det, for der er - eller burde ikke være - nogen form for censur i dette forum, blot man forbliver at være saglig og i øvrigt holder en pæn tone. At du er mere end positiv overfor Hobbytrade, er da fint for mig, for vi behøver ikke være enige. Vi har også forskellige grænser for, hvornår en model er "god nok", og sådan skal det være.
Men du skal tale for dig selv og ikke jage bidragydere i den tungere klasse væk fra dette forum, fordi du pludselig får en raptus - mener jeg, andre må gerne mene noget andet.
Ja Svend, jeg var skide skuffet over, at Heljan ikke ville svare og da slet ikke hjælpe.At du henter dette gamle indlæg frem er da ok, men så hent også dem frem hvor jeg roser Heljan.
Det er vigtigt at rose og rise. Producenterne skal vide, hvis det de fremstiller er godt eller omvendt er behæftet med fejl, og en af måderne er at kommentere disse ting her på forumet. Jeg er sikker på at Heljan, Hobbytrade, Togmodelle, Epoke og de øvrige læser med.
Forbrugerne skal også vide, hvad man kan udsætte sig for, hvis man køber en bestemt model, f eks at nogle vogne ikke overholder målene eller at det dyrekøbte damplokomotiv vralter som en and eller afsporer i sporskifter.
Men vejen frem er ikke at gå efter de der er kritiske, uanset om disse måske har et ulønnet konsulentarbejde hos den ene eller anden fabrikant. I det aktuelle tilfælde kunne du have sendt en privat besked til UTJ via forum´et, det kunne have sparet os for denne ballade.
Jeg har blot påpeget, over for UTJ og andre, at dobbeltroller er problematiske og det bør fremgå af deres indlæg, om de udtaler sig som privatpersoner eller ej.
At personer der udtaler sig, er kendt for et særligt tilhørsforhold til en virksomhed, fremkommer med kritiske udtalelser om en eventuel konkurrents produkter, virker ikke særligt hensigtsmæssigt.
Jeg ved at der findes flere her i forummet, der udfører lignende opgaver, som de UTJ har udført for bla. Heljan, men for andre producenter. De skal selvfølgelig også sørge for at holde tingene adskildt.
Nu har jeg også spolet tilbage for at se, hvad UTJ har skrevet gennem tiderne, og i en tråd om "Overraskelsen" fra sidste sommer, skriver han bl a således:
"....... Og for lige at slå det helt fast, så har jeg ingen pekuniære mellemværender med fabrikken på Nordfyn. Det hele er i sin tid udsprunget af et ønske om bedre og flere (for ikke at sige de rigtige) modeller til os allesammen. At jeg så også har fornøjelse ved det, er noget helt andet, for det er jo en adspredelse fra den daglige trommerum. Og nok også forklaringen på at jeg bliver ved lidt endnu. Dermed også sagt at jeg jo også kan finde på at hjælpe andre, men da det er frivilligt er det mig selv, der bestemmer. " og "Og når jeg går ud med indlæg er det fordi jeg tror det har en interesse, så såre simpelt er det - og så endnu engang, så husk lige at jeg ikke tjener en øre på det."
Hvis du ser dette, kære UTJ, så håber jeg, at du vil ændre din beslutning om at forlade Sporskiftet. Du skal vide, at vi er en stor flok, der sætter enorm pris på din viden om jernbaner, som du deler med os alle. Jeg har personlig haft meget stor glæde af det du har bidraget med, både her og på andre fora. Derfor er det kedeligt, at en enkelt kværulant kan jage dig bort. Jeg håber at du, Lars Skærlund, har en mulighed for at kontakte UTJ, og få ham på andre tanker. Vi skal prøve at koncentrere os om vores dejlige hobby, og helt droppe alt det personkævl, der efterhånden flylder alt for meget i dette fora. Bortset fra det personævl der forekommer, synes jeg det er et godt forum, og har meget glæde af alt det seriøse, der fremkommer.
...Så må vi jo håbe at CR-vognene ikke får samme "plankeværksudseende" som CU-vognene - det kan faktisk godt lade sig gøre at gengive den korrekte listebredde og med tilpas riller i 1:87. Har nogen nogensinde talt antal brædder på en CU-vogn i 1:1 og den tilsvarende fabriksmodel i 1:87?IKA i rigtig størrelse (husk tagprofilet - meget vigtigt) kunne blive en god model.EH med pladebeklædning? Gerne med andre fjederophæng og helst med den rigtige længde på fjedrene (ikke genbrug af CU-fjedrene, som er både for lange og store til EH.Mon man springer bogstavet "S" over i alfabetet?
Indrømmet...
Kommentaren "plankeværksudseende" kunne måske have været behæftet med en eller . Det er jo den form for brædder vi har set indtil Heljan kom med ... Pb??
Og ja - det er modelmæssigt mere korrekt. Men optisk...??? - Det er en smagssag. Og derfor bliver det - med UTJ's (frivillige og ulønnede) relation til Heljan in mente - et (lidt surt) partsindlæg.
Men ellers er det, som det i øvrigt er kendetegnende for UTJ, saglige og korrekte i agttagelser og forslag til forbedringer.
Ikke mindst jeg har ofte nydt godt af denne saglighed.
Så derfor til UTJ - "Tag en kiks" og hop tilbage op på hesten igen. Det her er alt for lidt at blive "pigesur" over.
Dobbeltroller eller flere kasketter er grundlæggende noget juks, hvis det ikke bliver informeret fra begyndelsen ( eller måske i sin underskrift skrive, at man har en vis tilknytning, så alle kan vurdere det bliver skrevet ).
Og jeg husker engang før, hvor dette emne har være taget op på Sporskiftet ( om det var samme person er ligegyldig ).
Hvem husker ikke kokken Meyer som reklamerede for den bedste chokolade i verden, og så solgte han den selv / eller de 2 kokke, der gled i smørret.
UTJ kun blot indskrive i sin underskrift - Tilknyttet Heljan - og så kunne man bedre vurdere udmeldingerne uden "grimme" tanker
Det synes jeg er god moral ................
__________________
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
Hobbytrades egen hjemmeside melder intet om nyheder i 2011, men denne tråd: http://www.sporskiftet.dk/node/7291 indeholder et par billeder fra Spielwarenmesse i Nürnberg, som må formodes at være kommende nyheder. Billederne er dog ikke ledsaget af tekst, så det er ikke så lige til at dechifrere.
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
F.Ormstrup
Indlæg: 2.672
Jo selvfølgelig har de det - bla. PF og PFR.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
UTJ
Indlæg: 438
Så må du jo være mere konkret. "Bla." er ikke nok for dine læsere.
gm567c
Indlæg: 54
I dette indlæg på http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,5240728 (ca. 1/2 nede på siden) nævnes kølevogne Ika/Ics og personvogne Crm/Crs og Eh.
Mvh John
UTJ
Indlæg: 438
Så må vi jo håbe at CR-vognene ikke får samme "plankeværksudseende" som CU-vognene - det kan faktisk godt lade sig gøre at gengive den korrekte listebredde og med tilpas riller i 1:87. Har nogen nogensinde talt antal brædder på en CU-vogn i 1:1 og den tilsvarende fabriksmodel i 1:87?
IKA i rigtig størrelse (husk tagprofilet - meget vigtigt) kunne blive en god model.
EH med pladebeklædning? Gerne med andre fjederophæng og helst med den rigtige længde på fjedrene (ikke genbrug af CU-fjedrene, som er både for lange og store til EH.
Mon man springer bogstavet "S" over i alfabetet?
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Det sidste jeg hørte var, at der ikke kommer nyheder fra Hobbytrade i 2011. De vil hellere koncentrere sig om, at få de ting færdige, som de har annonceret.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
gejo
Indlæg: 678
Det er en klog beslutning, hvis det er rigtigt.
Gert
Mads
torup
Indlæg: 65
Sejt, så kan det være at vi får 2009 nyhederne i år.
http://www.hobbytrade.dk/dk/produkter/vogne/sdgnms/sdgnms.shtml
mvh Mads
Er mest til Ho DCC epoke (4)-5-6
Søndenfjords
Indlæg: 284
Helt præcis står der:
Des weiteren wurden noch einige dänischen Personenwagen Crm/Crs und Eh angekündigt.
Er der nogle, der ved mere?
Kommer Hobby Trade med Crm og Crs?
Søndenfjords
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Det skulle være ganske vist.
Bjarne
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er nok en klog beslutning at koncentrere sig om de ting der skal være færdige først.
Så der går nok også lige lidt tid inden at F-maskinen kommer, kan jeg så regne ud. Men så har man meldt dét ud, så andre ikke går ind og gør det samme.
Mht. PF- og PFR-vognene, skal man være opmærksom på at de primært ligger i den første del af epoke III. Længere oppe havde PB-vognene stort set erstattet dem.
IKa-vognen er et godt valg. Det gamle Trinbræt i Århus havde den i øvrigt i sin tid på programmet og havde vist en hel del af dem. Men de var ikke 100 % korrekte. Det skal Hobbytrades nok blive.
Crm- og Crs har manglet. Også et godt valg.
Jeg ville dog endnu ikke begynde at bekymre mig om brædderiller mm. Om man synes bedst om Hobbytrades- eller Heljans PB-vogne er en smagssag. Rillerne på Heljans vogne har det til gengæld med at "flyde ud i et", så det meget ser ud som om at deres PB´er er pladebeklældt. Men som sagt det er en smagssag, og det har ikke afholdt mig fra at skaffe en flok af deres også.
Modeljernbane vil nemlig altid være noget med kompromiser.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
morten
Indlæg: 302
Ifølge Togcenter Gentofte's hjemmeside kommer Hobbytrade med følgende nyheder:
Hobby Trade har haft svære, tekniske vanskeligheder med mekanikken i deres S-maskine, men de lover, at den vil være klar til salg omkring maj måned. Men medens vi venter, så er Hobby Trade på vej med deres CRM-/CRS-vogne, som kommer i tre varianter (inklusive styrevogn) samt flere forskellige litreringer. Der er foreløbigt planlagt syv H0-vogne i 6110x-serien.
EH-vognene har vi set før, men nu kommer de i H0 i en pladebeklædt version (tidligere træbeklædt). Vognene kommer i tre versioner, 51059, 51060 og 51061, hvoraf den sidstnævnte vil være med stafferinger på den DSB-brune baggrund, hvad der sikkert vil blive særdeles flot. Der vil også være en gråmalet specialvogn (51062).
IKA/ICS-kølevognene i H0 er en række forskellige variationer af de typiske hvide epoke III/IV-kølevogne fra DSB’s arsenal. De kommer som hel hvid IKA (34071), hvid med rød ”kølevogn/Interfrigo” påskrift (34072/-3/-4), hvid ICS RIV86 kølevogn/Interfrigo (34075/-6) og endelig som ICS med ”Danefrost/Brugsen” påskrift (34077/-8). Alle vognene er med bremplatforme og rigeligt med tagventilatorer.
Til sidst kommer Hobby Trade med en meget spændende formnyhed – metalstøbt endda – i form af et PF/PFR-sæt bestående af tre vogne, fladvogn/fladvogn m. bremsehus/fladvogn med bremseplatform og i to forskellige litreringer (41101/-2) – begge epoke III. Meget fine sæt – også til oprangering på mindre stationer, hvor man ofte har set disse vogne langt op igennem epoke IV.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
PF- og PFR-vognene lå mest tidligt i epoke III. Et kig på jernbanen.dk afslører at en hel del af dem faktisk blev udrangeret i løbet af 1950´erne. Længere oppe i epoke III var de stort set erstattet helt af især PB og efterhånden stålvogne (P/E).
Bremsehuset på den ene af vognene i sættet, røber også at det er tidlig epoke III. Brug af dem ophørte DSB med i første halvdel af 1950´erne.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Søndenfjords
Indlæg: 284
Dejligt at togcenteret på den måde kan oplyse os om, hvad det er, Hobby Trade kommer med. Jeg ser frem til alle tre versioner af Cr.
Søndenfjords
HNE3003
sælger
Indlæg: 448
håber du har ret, for det er da en vogn vi mangler... jeg vil i hvert fald godt ha nogle stykker. dem fra kombi modell (Finn Lekbo) er flotte, men også i den dyre ende, så hit med dem Hobby trade

WWW.ets.acnshop.eu
DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....
Intellibox Games on Track
AHJ 5203
Ingeniør
Indlæg: 51
Hej Hr. Ormstrup.
Jeg vil lige høre hvor du har denne information fra. Når jeg søger på nettet er det kun i dit indlæg jeg kan se at HT komme med Pf og Pfr. Er det en unavngiven kilde, hjemmeside eller dit håb til fremtiden denne information kommer fra ?
Aalborg Hadsund Jernbane, H0, jævnstrøm, Digital.
http://aalborghadsundjernbane.blogspot.com/
Gert Frikke
Indlæg: 2.325
Hej!
JKeg er kommet i besiddelse af et nthedsproskekt udleveret på Nürnbergmessen.
Jeg vedhefter siderne for indholdsfortegnelsen, siden med CRM/VRS samt Pf/Pfr
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
AHJ 5203
Ingeniør
Indlæg: 51
Se det er noget man kan bruge til noget.. Tak for det Gert
Aalborg Hadsund Jernbane, H0, jævnstrøm, Digital.
http://aalborghadsundjernbane.blogspot.com/
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Har du mulighed for også at scanne siderne 6-10 ind, så vi kan se de øvrige nyheder + evt andre informationer/fotos
Svend
Gert Frikke
Indlæg: 2.325
Hej!
her kommer lidt flere sider fra Hobbytrade.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.034
Mange tak Gert!
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Gert Frikke
Indlæg: 2.325
Selv tak - det er jo Gert der kommer nyhederne!
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Claus Sørensen
Vodskov
Indlæg: 74
Hehe ja det er det
Mange tak for det
H0 toskinne digital
Tillig Elite spor
www.laserhobby.dk
lekru
Indlæg: 100
UTJ, helt ærligt! Da du arbejder for Heljan, synes jeg at det er uprofessionelt af dig, at kritisere Hobbytrade på den måde som du gør.
Det kan godt være, at du kan finde fejl på deres modeller, men det kan man også Heljans.
Jeg har endnu ikke set, eller hørt, ansatte eller konsulenter der arbejder for Hobbytrade, kritisere Heljans produkter på offentlige fora.
Jeg ved, at du besidder stor viden om jernbaner og deres materiel og at du gerne deler din viden med os andre, men please, spar os for dit fingerpegeri, så længe du er i stald hos Heljan.
Dansk epoke III.
Søndenfjords
Indlæg: 284
Hobby Trade har nu lagt informationer om bl.a. CRM og CRS ud på hjemmesiden.
http://www.hobbytrade.dk/DK/produkter/vogne/cr/cr.shtml
Desværre kommer der ikke en udgave med åbne endeperroner.
Søndenfjords
UTJ
Indlæg: 438
Dette er mit sidste indlæg.
Mit indspark var sådan set blot et venligt ønske til kommende modeller - inden de er sat i produktion. Så kan der tages højde for det, hvis man vil. Det er da noget andet end at pege fingre når først det ligger i butikkerne.
I må have det godt i dette forum - der er mange gode folk her, men selv jeg kan også have en mening om HT. Jeg lægger ikke skjul på at jeg yder bistand til Heljan - uden vederlag. Alle der henvender sig får saglige svar, også HT.
Men personlige angreb, der går grænsen.
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Det her, Ulrik, er en enkelt persons opfattelse, ikke alles. Så bliv endelig ved med at kommentere!
Bjarne
marrix
IT Udvikler
Valby
Indlæg: 339
Jeg ser nu også meget gerne at UTJ bliver.
Alle har ret til en privat mening og UTJ skriver jo netop ikke på vegne af en officiel Heljan mening.
- Martin
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Efter min opfattelse er UTJ ikke uprofessionel, vel tværtom. Jeg synes det er ufint at gå efter manden og ikke efter bolden, for selvfølgelig skal der være plads til at gøre opmærksom på fejl, mangler eller ting, der kan gøres bedre.
Underligt nok risikerer man at få en over nakken, hvis man er blot den mindste smule kritisk overfor Hobbytrades produkter eller deres måde at kommunikere på. Jeg har ikke det mindste imod firmaet, køber stort set alt de kommer med, men det er jo ikke det samme som at de er ufejlbarlige. Hvis vi ikke kan komme ind på det hér, hvor skal det så kunne lade sig gøre?
"lekru" har fået sin vilje, hvis UTJ har valgt at forlade dette forum for evigt ....
.....men at "lekru" er møgsur på Heljan, skal vel ikke gå ud over os andre
Tilbage til indlægget fra UTJ:
Er kritikpunkterne/forslagene til forbedringer helt hen i vejret, eller .......?
Svend
lekru
Indlæg: 100
Jeg er ikke møgsur på Heljan, deri tager du fejl Svend.
Hvis UTJ ikke kan tåle, at jeg har kritiseret ham for både at være en del af Heljan's udviklingsprogram, samtidigt med at han kritiserer Hobbytrades produkter, så ham om det.
Han har jo udtalt sig på Heljans vegne som UTJ, så hvornår er han privatperson og hvornår er det på Heljans vegne han udtaler sig?
At UTJ nu bliver fornærmet og ikke længere vil deltage i forummet, er hans egen og helt egen beslutning.
Jeg har intet personligt imod UTJ, hvorfor skulle jeg have det.
Dansk epoke III.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Nu har jeg gjort mig den ulejlighed og spole tilbage for at se, hvad du har skrevet tidligere, bl a om Heljans E-maskine.
Citat:
"Endnu et søm i ligkisten til konstruktøren. Fyr de fjolser! Nu skrev jeg at det var med møge og besvær, ikke fordi det er nogen stor, eller vanskelig operation, at udskifte delene, men nærmere fordi, Heljan ikke altid fremkommer med sandheden, når det gælder afsendelse af varer! Til Heljans medarbejdere, lyv ikke, indrøm hellere en forglemmelse, så er virkeligheden ikke så svær at forholde sig til! Jeg køber i fremtiden, ikke en Heljan model, med mindre jeg ved at lortet kører, BEVIS DET i Søndersø! Og send så de såkaldte eksperter, I benytter jer af, på en lang ferie! Det vil hjælpe på tilbagemeldingerne!
Hvis det ikke er at være skidesur, kender jeg ikke betydningen af at være sur (og endda skidesur). Men du skal have lov til det, for der er - eller burde ikke være - nogen form for censur i dette forum, blot man forbliver at være saglig og i øvrigt holder en pæn tone. At du er mere end positiv overfor Hobbytrade, er da fint for mig, for vi behøver ikke være enige. Vi har også forskellige grænser for, hvornår en model er "god nok", og sådan skal det være.
Men du skal tale for dig selv og ikke jage bidragydere i den tungere klasse væk fra dette forum, fordi du pludselig får en raptus - mener jeg, andre må gerne mene noget andet.
Svend
lekru
Indlæg: 100
Ja Svend, jeg var skide skuffet over, at Heljan ikke ville svare og da slet ikke hjælpe.
At du henter dette gamle indlæg frem er da ok, men så hent også dem frem hvor jeg roser Heljan.
Dansk epoke III.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Det er vigtigt at rose og rise. Producenterne skal vide, hvis det de fremstiller er godt eller omvendt er behæftet med fejl, og en af måderne er at kommentere disse ting her på forumet. Jeg er sikker på at Heljan, Hobbytrade, Togmodelle, Epoke og de øvrige læser med.
Forbrugerne skal også vide, hvad man kan udsætte sig for, hvis man køber en bestemt model, f eks at nogle vogne ikke overholder målene eller at det dyrekøbte damplokomotiv vralter som en and eller afsporer i sporskifter.
Men vejen frem er ikke at gå efter de der er kritiske, uanset om disse måske har et ulønnet konsulentarbejde hos den ene eller anden fabrikant. I det aktuelle tilfælde kunne du have sendt en privat besked til UTJ via forum´et, det kunne have sparet os for denne ballade.
Svend
lekru
Indlæg: 100
Jeg har blot påpeget, over for UTJ og andre, at dobbeltroller er problematiske og det bør fremgå af deres indlæg, om de udtaler sig som privatpersoner eller ej.
At personer der udtaler sig, er kendt for et særligt tilhørsforhold til en virksomhed, fremkommer med kritiske udtalelser om en eventuel konkurrents produkter, virker ikke særligt hensigtsmæssigt.
Jeg ved at der findes flere her i forummet, der udfører lignende opgaver, som de UTJ har udført for bla. Heljan, men for andre producenter. De skal selvfølgelig også sørge for at holde tingene adskildt.
Dansk epoke III.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Godt så
Jeg håber at UTJ overvejer situationen en gang mere, for vi vil komme til savne hans store viden om modeljernbaner :!:
Svend
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.199
Og rigtige jernbaner, ikke at forglemme.
MVH
Lars
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Nu har jeg også spolet tilbage for at se, hvad UTJ har skrevet gennem tiderne, og i en tråd om "Overraskelsen" fra sidste sommer, skriver han bl a således:
"....... Og for lige at slå det helt fast, så har jeg ingen pekuniære mellemværender med fabrikken på Nordfyn. Det hele er i sin tid udsprunget af et ønske om bedre og flere (for ikke at sige de rigtige) modeller til os allesammen. At jeg så også har fornøjelse ved det, er noget helt andet, for det er jo en adspredelse fra den daglige trommerum. Og nok også forklaringen på at jeg bliver ved lidt endnu. Dermed også sagt at jeg jo også kan finde på at hjælpe andre, men da det er frivilligt er det mig selv, der bestemmer. " og "Og når jeg går ud med indlæg er det fordi jeg tror det har en interesse, så såre simpelt er det - og så endnu engang, så husk lige at jeg ikke tjener en øre på det."
Blot lige for at få det sat på plads ........
Svend
jacob rout
Holstebro
Indlæg: 32
Hvis du ser dette, kære UTJ, så håber jeg, at du vil ændre din beslutning om at forlade Sporskiftet. Du skal vide, at vi er en stor flok, der sætter enorm pris på din viden om jernbaner, som du deler med os alle. Jeg har personlig haft meget stor glæde af det du har bidraget med, både her og på andre fora. Derfor er det kedeligt, at en enkelt kværulant kan jage dig bort. Jeg håber at du, Lars Skærlund, har en mulighed for at kontakte UTJ, og få ham på andre tanker. Vi skal prøve at koncentrere os om vores dejlige hobby, og helt droppe alt det personkævl, der efterhånden flylder alt for meget i dette fora. Bortset fra det personævl der forekommer, synes jeg det er et godt forum, og har meget glæde af alt det seriøse, der fremkommer.
venlig hilsen
Jacob Rout
Venlig hilsen
Jacob Rout
Ulrik D
Indlæg: 128
Indrømmet...
Kommentaren "plankeværksudseende" kunne måske have været behæftet med en
eller
. Det er jo den form for brædder vi har set indtil Heljan kom med ... Pb??
Og ja - det er modelmæssigt mere korrekt. Men optisk...??? - Det er en smagssag. Og derfor bliver det - med UTJ's (frivillige og ulønnede) relation til Heljan in mente - et (lidt surt) partsindlæg.
Men ellers er det, som det i øvrigt er kendetegnende for UTJ, saglige og korrekte i agttagelser og forslag til forbedringer.
Ikke mindst jeg har ofte nydt godt af denne saglighed.
Så derfor til UTJ - "Tag en kiks"
og hop tilbage op på hesten igen. Det her er alt for lidt at blive "pigesur"
over.
Mvh Ulrik D
Leger både med store og små tog.
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.678
Dobbeltroller eller flere kasketter er grundlæggende noget juks, hvis det ikke bliver informeret fra begyndelsen ( eller måske i sin underskrift skrive, at man har en vis tilknytning, så alle kan vurdere det bliver skrevet ).
Og jeg husker engang før, hvor dette emne har være taget op på Sporskiftet ( om det var samme person er ligegyldig ).
Hvem husker ikke kokken Meyer som reklamerede for den bedste chokolade i verden, og så solgte han den selv / eller de 2 kokke, der gled i smørret.
UTJ kun blot indskrive i sin underskrift - Tilknyttet Heljan - og så kunne man bedre vurdere udmeldingerne uden "grimme" tanker
Det synes jeg er god moral ................
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.199
UTJ har venligt, men bestemt, frabedt sig, at man diskuterer hans person og måde at være på i fuld offentlighed.
Det synes jeg er fuldt ud rimeligt, så jeg låser hermed denne tråd - og vil meget stærkt anbefale, at man ikke starter en ny om netop det emne.
MVH
Lars