I løbet af sommeren 2011 kommer Glyngøre Station som resinmodel i H0 fra danscale, se mere her;
http://www.danscale.com/archives/723
Og der står også lidt her;
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Og der kommer en laserskåret om ca 2 uger fra EpokeModeller
Vh rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Af Glyngøre station?
Svend
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Spændende rygte. Kan ikke finde noget information på EpokeModellers hjemmeside ... :-/
Gad vide hvad den kommer til at koste?
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
Det er da rimelig uchecket, hvis den samme vare, kommer fra to forskellige producenter.
Det var da bedre, for dem begge, hvis de kunne finde ud af at lave noget forskelligt.
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Enig, men dybest set forventer jeg ikke at to producenter taler tæt sammen om hvilke modeller de har planer om at sætte på markedet......
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Rygte?
Når Per Nielsen skriver at han frigiver en model, så tror jeg ikke at jeg vilkalde det rygte..........Det er trods alt ham selv der skal både tegne og producere, samt sælge den......
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Der bliver nok ikke så megen tvivl om hvilken af modellerne, der bliver mest kostbar i anskaffelse.
Selv om to producenter melder ud med den samme model, så kan man jo også se sådan på det, at det er godt at der bliver noget for enhver smag, eftersom nogen foretrækker det ene materiale og andre det andet.
Men Glyngøre er bestemt et oplagt og godt valg. Håber der kommer en landstation eller to mere også på et tidspunkt
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Og der kommer en laserskåret om ca 2 uger fra EpokeModeller
Vh rep[/quote]
Så langt er jeg nået
Vh Rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
Det vil også overraske mig lidt, men jeg mener nu stadig, at der kan være sund fornuft i at gøre det. Hvis man kigger på, hvor meget forskelligt materiel, der har kørt på danske skinner siden statsbanernes oprettelse, så vil man kunne forsyne markedet med unikke modeller en del år ud i fremtiden.
Jeg er ret overbevist om, at alle typer vogne kan sælges, hvis de ellers er ordentlig udført; herunder også, at de overholder gældende normer, så der ikke er problemer med hverken afkobling eller afsporing. Og størrelsesforholdet skal selvfølgelig sidde lige i skabet.
Men når udvalget nu er så stort, så burde man måske snakke lidt sammen om fremtiden. Det koster jo immervæk en del at udvikle en ny model og sætte den i produktion! Hvorfor skal 2 producenter afholde denne udgift, hvis de samtidig skal dele omsætningen med en anden producent? Det er da en dårlig forretning.
Jeg vil mene, det er bedre at dele markedet op, så en producent kan få dette for sig selv til en given model. Hvis ellers kvaliteten er i orden, er der da større chance for, at han får nogle af udgifterne i forbindelse med udvikling hjem.
Jeg tror, at man ved f.eks at sende 4-5-6 nye modeller på markedet hvert år, vil kunne holde det nogenlunde sultent, og dermed kunne få en vis omsætning.
Men nu er det vist meningen at Heljan skal til at sende Skandia skinnebusser på markedet også. Jeg er ikke klar over om, der er overlap i varianterne i forhold til dem, som Epoke Modeller allerede har sendt ud.
Hvis ikke det er tilfældet, er der jo også en måde at dele markedet op på. Det kan man selvfølgelig gøre noget nemmere, når man udkommer en rum tid efter den første producent, og derfor ved, hvad denne har sat på markedet.
Set i forhold til det tyske marked, er det danske absolut ikke stort, så derfor kan der være god fornuft i at dele det op, så flere producenter kan få et ordentlig grundlag at operere på. Jeg er ret spændt på, hvordan det kommer til at foregå, når der kommer Triangler og de firkantede på markedet; skal vi ha´dem fra flere sider samtidig, eller bliver der (forhåbentlig) tale om forskellige varianter?
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Producenterne kan ikke finde ud af at snakke sammen.
Så kunne man forestille sig, at et producent-uvildigt organ kunne bruges som et sted, hvor man "anmelder" planlægningen af et nyt produkt - og samtidig kan få at vide, om en anden producent har anmeldt det tidligere. Man kunne så sætte nogle regler op for anmeldelse, så een producent ikke bare anmelder i vildskab.
Det kunne være en rolle for DMJU.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
pemni
Indlæg: 7
Så mangler vi bare nogen som kommer med remissen?
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Heljan har lige udsendt skinnebusser og de er fra serie 1.
Epoke Modellers skinnebusser er fra serie 2.
Så på den måde synes jeg det er fint nok at dele markedet op. Men selvfølgelig er det danske marked ikke helt så stort igen.
Mht. modellerne af Glyngøre, så er det smag og behag, hvilket materiale man foretrækker. Og ikke mindst hvad man er parat til at betale for en model af stationen.
Færgegalgen har Freja Modeller i øvrigt på programmet, og han sælger dem forresten også færdig-samlet/loddet.
Nu mangler blot en model af Morsø og remisen, som nævnt i ovenstående. Og så måske også lige varehuset.
Togmaskinerne mangler i hvert fald ikke. D-maskinen er der, Felix modeller kommer med en K-maskine og både MO-, MY og MX er der.
Armsignalet der stod i indkørslen har OKT. Freja har det som samlesæt.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
'
Ja ja alt kommer til den som er tålmodige:-)
REP
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
[quote="Rep Neslein"'
Ja ja alt kommer til den som er tålmodige:-)
REP[/quote]
Så er den der i lasercut.
en spurgte om pris den bliver 899,-kr
Vh REP
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej Per!
Til lykke med det flotte resultat!
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
REP[/quote]
Så er den der i lasercut.
en spurgte om pris den bliver 899,-kr
Vh REP[/quote]
Det er godt nok en flot model, hold da fast
(og havde jeg vidst, der skulle vise sig at være to producenter af den samme model, så havde jeg ikke startet tråden, da formålet absolut ikke har været at fremhæve den ene model fremfor den anden)
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
UTJ
Indlæg: 438
Jeg tror nu at der vil være kunder til begge. Måske ville det være en fordel hvis PMN havde meldt sin Glyngøres ankomst i en særskilt pap-tråd.
Resin-Glyngøre bliver forhåbentlig lige så fin som banevogterhuset og jeg skal med tegninger af bygningen (kopier af de originale forstås) gøre mit til at den kommer til at fremstå i noget så nær forbilledet som de nu kan formå. Men i øvrigt har jeg intet med hverken resin- eller papproduktionen at gøre.
Pap fra REP kan have sine fordele og begge typer materiale fremmaner hver sin type udfordringer i samleprocessen, hvis resultatet skal være til at holde ud at se på i længden.
Måske skal vi bede om at der bliver vedlagt stationsskilte med en ordlyd på hhv. "Glyngøre Pap" og "Glyngøre Resin"..........