Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Fotos af tyske smalsporsbaner i påsken 2008

Hej Forum

Min påskeferie gik i år til Tyskland, hvor der i Harzen og Sachsen blev fotograferet følgende smalsporsbaner:

Harzquer und Brockenbahn

Selketalbahn

Cranzahl-Oberwiesenthal

Steinbach-Jöhstadt

Zittau - Kurort Oybin og Bertsdorf - Jonsdorf

Radeburg - Radebeul

samt en hurtig afslutning på Waldbahn Muskau.

inden turen atter gik mod Danmark.

Der vil blive lagt mange flere billeder op i den kommende tid.

Linket er:

http://www.damplokomotiv.dk/Tyskland2008/index.html

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hejsa

Kun et udtryk dækker : WOAW !! Laughing out loud Laughing out loud

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

KnudBe

Indlæg: 764

PB  Hjemmeside

Hold da helr op. De er jo lige til en kalender Smile

Da jeg så billede nr. tre og nr. seks tænkte jeg Wauvv, en sporvogn med damplokomotiv Smile

__________________

Mvh
Knud

Modelbane: Spor N - Roco/Fleischmann digital (Z21) - Epoke III / IV / V - DK, S & Int.
Spor N på Facebook https://www.facebook.com/groups/modeltog160/
Simulator: http://www.railworks.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Hej og tak for rosen.

Der er helt fantastisk i Wernigerode, hvor toget kører i de små hyggelige gade.

Et besøg kan kun anbefales.

Jeg har iøvrigt opdateret siden og lagt endnu flere billeder ud.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

pamm

Indlæg: 118

PB

"Dampfmeisteren" skrev:
Hej og tak for rosen.Der er helt fantastisk i Wernigerode, hvor toget kører i de små hyggelige gade. Et besøg kan kun anbefales.Jeg har iøvrigt opdateret siden og lagt endnu flere billeder ud.
Hej du!Hvor er det lækkert at høre, andre der har haft en fantastisk oplevelse i Harzen.Jeg GLÆDER mig, for vi er 5 gutter der tar en forlænget weekend fra d-17-20 aprili werningerode, hvor vi skal på værkstedsbesøg fredag d18, ud at køre noget dampsnusse til parfumen fra skorstenen, smage på øllet og maden, og så det bedsteUDEN KONER!!! juhuuuu!! Men nu vil jeg lige lure på dine billeder, fortsat god weekendvh pamm
Citat:

Like 0 kan lide
Top

Picture

pamm

Indlæg: 118

PB

"pamm" skrev:
"Dampfmeisteren" skrev:
Hej og tak for rosen.Der er helt fantastisk i Wernigerode, hvor toget kører i de små hyggelige gade. Et besøg kan kun anbefales.Jeg har iøvrigt opdateret siden og lagt endnu flere billeder ud.
Hej du!Hvor er det lækkert at høre, andre der har haft en fantastisk oplevelse i Harzen.Jeg GLÆDER mig, for vi er 5 gutter der tar en forlænget weekend fra d-17-20 aprili werningerode, hvor vi skal på værkstedsbesøg fredag d18, ud at køre noget dampsnusse til parfumen fra skorstenen, smage på øllet og maden, og så det bedsteUDEN KONER!!! juhuuuu!! Men nu vil jeg lige lure på dine billeder, fortsat god weekendvh pamm
Citat:
Nu har jeg set dine billeder...... du får 13 i karakter

med en pil opad, du er en dygtig fotograf, ingen tvivl om det, jeg glæder mig endnu mere nu til d-17-20april. vh pamm

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

God tur. Det kan ikke blive andet end godt.

Især når den lokale fadøl Hasselröder (brygget i byen) koster 2,60 euro pr. ½-liter Smile

Vi havde et par gode restauranter lige overfor pensionen på Friedrichstrasse 22, så efter dagens fotografering var overstået, så stod den på Soljanka og Schnitzel Smile

Snyd ikke jer selv for Soljankaen, det er en østtysk suppe, der smager fantastisk godt.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

pamm

Indlæg: 118

PB

"Dampfmeisteren" skrev:
God tur. Det kan ikke blive andet end godt.Især når den lokale fadøl Hasselröder (brygget i byen) koster 2,60 euro pr. ½-liter :-)Vi havde et par gode restauranter lige overfor pensionen på Friedrichstrasse 22, så efter dagens fotografering var overstået, så stod den på Soljanka og Schnitzel :-)Snyd ikke jer selv for Soljankaen, det er en østtysk suppe, der smager fantastisk godt.
jeg takker for oplysningen, det må absolut prøves vh pamm

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hejsa!

Ja fine billeder. Jeg kan også se på din hjemmeside, at du har været noget rundt i verden og set på tog - ikke mindst lang østpå.

For 12 år siden var jeg i Indien - her kørte vi mel Nilgiri Hill Railway. Det var en KÆMPE oplevelse! Ned fra 2600 meters højde. 40 km smalspor - heraf de ca 25 med tandstangskørsel og damp! IMPONERENDE! Alt sammen primært i regnskoven - masser af broer, små tunneller og vandfald!

Billetprisen var dengang 6 rupee for en enkelt - svarende til 1,50 kr. !

Det var simpelt hen drømmeturen med tog!

mvh

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

"Gert Frikke" skrev:
For 12 år siden var jeg i Indien - her kørte vi mel Nilgiri Hill Railway. Det var en KÆMPE oplevelse! Ned fra 2600 meters højde. 40 km smalspor - heraf de ca 25 med tandstangskørsel og damp! IMPONERENDE! Alt sammen primært i regnskoven - masser af broer, små tunneller og vandfald!

Hej Gert.

Jeg var desværre for sent ude til at fotografere bredspor og metersporsdamp i Indien, så jeg har kun besøgt Darjeeling-banen.

Jeg har også hørt meget godt om Nilgiri, så det må komme på et tidspunkt, hvor turen går forbi alligevel.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

pamm

Indlæg: 118

PB

"Dampfmeisteren" skrev:
God tur. Det kan ikke blive andet end godt.Især når den lokale fadøl Hasselröder (brygget i byen) koster 2,60 euro pr. ½-liter :-)Vi havde et par gode restauranter lige overfor pensionen på Friedrichstrasse 22, så efter dagens fotografering var overstået, så stod den på Soljanka og Schnitzel :-)Snyd ikke jer selv for Soljankaen, det er en østtysk suppe, der smager fantastisk godt.
Så er vi ved at være klar til at erobre HARZEN. Vi er alle 5 fyret godtop, Ja faktisk er kedlen ved at revne af forventninger, det er næsten lige som juleaften da man var barn.men jeg skal nok aflægge et ref, når vi lander igen. PS: tak for tippende vedr madenvh pamm
Citat:

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

God tur.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

merklin

Håndværker

Indlæg: 80

PB  Blog

Hej

Hol da op, det er da nogle uforskammede gode foto Laughing out loud

Jeg har aldrig været i hartzen, men har overvejet en uges sommerferie der i år :roll:

Efter at have set dette , så ikke flere overvejelser :!: det skal bare gøres Tongue

det er jo helt fantastisk, tak for at du lod andre kikke med.

__________________

Selvbyggeren

AC analog  Dansk III

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Jeg kan anbefale Pension Tagungshaus Friedrichsstrasse 22 i Wernigerode. 19,5 euro pr. mand inkl. stor morgenmadsbuffet. Beliggende 5 minutters gang fra Kirschstrasse trinbrættet og 7 minutters gang fra Westerntor banegården.

Bare se at kom afsted!

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

pamm

Indlæg: 118

PB

"Dampfmeisteren" skrev:
Jeg kan anbefale Pension Tagungshaus Friedrichsstrasse 22 i Wernigerode. 19,5 euro pr. mand inkl. stor morgenmadsbuffet. Beliggende 5 minutters gang fra Kirschstrasse trinbrættet og 7 minutters gang fra Westerntor banegården.Bare se at kom afsted!
Så er vi lige landet, samt ALLE! forventninger er indløst til fuld tilfredshed........... BARE SE AT KOMME ADSTED ALLESAMMEN.

vh pamm.

ps: soljankaen er bare super, den fik vi på Elend station, hvor vi sad i åbne kuppere

og fik leveret øl med LGB tog, perfekt

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.