prøve at læs den her
http://ekstrabladet.dk/112/article1535118.ece
fler ting der ikke kan la sig gøre som jeg læser det
1 de skriver
"Han lægger sig ned mellem skinnerne, med armene over kors på brystet, mens togets cirka 100 togstammer buldrer over ham."
okay 100 stammer har aldrig hørt om så et lang tog i dk
2 de skrive
"Toget nødbremser, hvorefter manden kravler frem og løber fra stedet og mod busterminalen med kammeraten i hælene." det er okay nu kommer det sjove
3 de skriver
" Vi vurderer, at den unge mand var blevet slået ihjel, hvis lokomotivet havde kørt forrest i togstammen - lokomotivet er nemlig det laveste punkt i et tog., fortæller Midt-og Vestsjællands politi."
hvis lokomotive er bagers så de trykker igemme roskilde st så må der ha vade en rangcer leder som max må køre 25 kmt det skal være nogen små togstammer hvis de skal kun når at køre over ham ind tog stopper fra 25 kmt
noget være sludder men det sælger sikker godt
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
Desværre ved journalister langtfra altid, hvad de egentlig skriver om. Men hvis et tog er kørt gennem Roskilde, og lokomotivet ikke har været forrest, kunne der så ikke være tale om et styrevognstog med en ABs foran; men den har vist heller ingen frihøjde foran, der er værd at snakke om?
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
miken
kjellerup
Indlæg: 347
nemlig det tænket jeg ikke på men på bt har du laver den rigtig tror jeg der er det et 100 meter tog der kørt over ham
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
Lars
Indlæg: 538
Du må lige citere korrekt. Der står
"Han lægger sig ned mellem skinnerne, med armene over kors på brystet, menscirka 100 meter af togets tonstunge togstammer buldrer over ham. "
Og der står ikke andet om hastigheden, end at toget nødbremsede.
mvh
Lars
http://www.skala-n.dk
miken
kjellerup
Indlæg: 347
der stå togstammer
de har retter her kl 20:52
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Er det noget du har tænt dig at gengive i model?
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Politiets viden om og kendskab til jernbaneformål er vist ikke meget større end journalisters ...... hvor skulle de også få den fra? (den smule de ved, får de måske endda fra at læse Ekstrabladet
)
Svend
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.190
Med risiko for karantæne ... endnu et argument for at have generelt nederst ....
Dette har INTET med modeljernbane at gøre !!!!!
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.199
Jep - en uges karantæne til dig.
MVH
Lars
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Det lyder nu ikke helt forkert. Nu kan jeg ikke huske præcist hvordan ME'ens banemotorer er konstrueret og placeret, men hvis de er placeret vandret på akslerne så stikker de længere ned end vognenes aksler. Og så er der jo også lige ploven.
Iøvrigt vil jeg lige advare evt. kandidater til denne vanvittige "leg". S-togene har en HKT antenne placeret på tværs i begge ender af toget, som sidder så lavt at risikoen for at blive ramt af den er MEGET stor :!: Denne "leg" skal nok koste nogle liv, eller lemlestelse hvis ikke den snart bliver stoppet :!: Trist.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Lundgaard
Norway
Indlæg: 134
Det kaldes ironi, Lars?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=18fUfxxEA70[/youtube]
Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner
Torben Z.
Indlæg: 754
Peter,
du kom ind på et ultra følsomt emne :roll:
Så velkommen i "klubben" som medlem nr. 3
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.199
Vedrørende karantæne vil jeg i første omgang henvise til denne tråd:
http://www.sporskiftet.dk/node/5709
Dernæst tilføje følgende kommentarer:
Sporskiftet blev startet, fordi vi var nogle stykker, der ikke kunne klare tonen i den danske usenet gruppe om modeltog. En af de ting, vi havde det specielt svært med, var visse brugeres tendens til konstant at falde over andre brugere og kritisere dem for fuldstændigt ligegyldige formalia. Mange følte sig personligt forfulgt, når man kom til at lave en fodfejl og straks fik det sædvanlige ulvekobbel på nakken.
Belært af erfaringerne herfra - og kommentarer fra mange faste brugere af Sporskiftet - bliver der slået hårdt ned, hvis en bruger begynder at kritisere andre brugeres valg af forum, måde at stave på, måde at strukturere et indlæg osv.
Vi skal helst have det rart med hinanden - ikke bruge en masse energi på meningsløs kritik af andre.
Jeg har desværre ikke fået hørt din sang endnu, Lundgaard - jeg er på arbejde, så jeg har ikke mulighed for at høre den, før jeg kommer hjem: Men så skal jeg også nok lytte...
I mellemtiden lukker jeg denne tråd - yderligere diskussion om emnet er velkommen, men henvises til "Administration/Generelt".
MVH
Lars