Picture

Triangel

Odense

PB

EA 3001

Halløjsa Smile

Har lige et lille spørgsmål ang. EA 3001 fra Tog & Tekno. Sad med en makkers model i går. Han havde forsøgt og slå pantografen op på denne, hvorved at skruen der holder denne smuttede under ud.... Vi pillede så overdelen af og til stor forundring opdagede vi at dekoder, ledninger og højtaler blev holdt fast med husholdningstape. Det værste er nok at tapen sidder hen over højtalerens mempran, så denne ikke kan arbejde.

Er der nogen af jeres modeller, der er samlet på samme måde? eller er denne bare en enstående "fugl" ?? Jeg mener personligt at det er noget klamhuggeri der er lavet ved modellen. hvilket der skader lyden.

Med venlig hilsen

Peter

Like 0 kan lide

Picture

Torben Z.

PB  Hjemmeside

"Triangel" skrev:
Er der nogen af jeres modeller, der er samlet på samme måde? eller er denne bare en enstående "fugl" ?? Jeg mener personligt at det er noget klamhuggeri der er lavet ved modellen. hvilket der skader lyden.

Kinesere når de er værst Crying

Maskinerne kommer færdigmonterede fa Kina og har ikke været lukket op i Danmark, så din opdagelse vil måske være en overraskelse for Tog og Tekno.

Mon ikke kineserne har fundet en anden løsning til næste sending.

Hvilket værktøj brugte I for at frigøre pantografen - hammer, skruetrækker eller :?: - det lyder lidt voldsomt.

På den model som jeg i sin tid prøvekørte og anmeldte, benyttede jeg da blot fingrene for at frigøre pantografen.

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide

Picture

Triangel

Odense

PB

Det var godt nok fingerene Wink Men fandt ud af at der ikke var nogle rynker i gevindet på anlægspladen... Så som du selv siger: Kinesere når de er værst.

Med venlig hilsen

Peter

Like 0 kan lide

Picture

trn85

PB

"Triangel" skrev:
Halløjsa Smile Har lige et lille spørgsmål ang. EA 3001 fra Tog & Tekno. Sad med en makkers model i går. Han havde forsøgt og slå pantografen op på denne, hvorved at skruen der holder denne smuttede under ud.... Vi pillede så overdelen af og til stor forundring opdagede vi at dekoder, ledninger og højtaler blev holdt fast med husholdningstape. Det værste er nok at tapen sidder hen over højtalerens mempran, så denne ikke kan arbejde.Er der nogen af jeres modeller, der er samlet på samme måde? eller er denne bare en enstående "fugl" ?? Jeg mener personligt at det er noget klamhuggeri der er lavet ved modellen. hvilket der skader lyden.

Min model har osse tape på højtaleren men efter afprøvning så kan man ikke høre forskel på lyden om der er tape på eller ej.

Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 0 kan lide

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

PB  Hjemmeside

Så, nu blev jeg jo nødt til også at kigge min efter.

Jeg har en nyere sending (EA 3002 Niels Bohr), og her er højttaleren også tapet fast. Det ser ud som om det er med vilje, for højttaleren bliver ikke holdt fast af noget andet.

Til gengæld fandt jeg ud af at man ikke skal presse for hårdt nedad på lok'et, mens det står på hjulene (da jeg skulle sætte overdelen på igen). Pludselig sagde det BANG, og da jeg løftede maskinen igen, så røg hele det ene hjulsæt ud sammen med kardanled og diverse stumper til ophænget. Jeg tror jeg har fået det hele sat rigtigt sammen igen, men man får godt nok sved på panden.

Like 0 kan lide

Picture

LPL

Brørup

PB

Hejsa.

Er EA 3001 kommet med lyd? Bliver i tvivl, da jeg ikke har modtaget besked om at min bestilte lokomotiv skulle være kommet.

Mvh. Leif

MVH.

Leif P Lauridsen

Like 0 kan lide

Picture

Vestjyden

Selvstændig

PB

Den er kommet med lyd!

Mvh

C K

Like 0 kan lide

Picture

LPL

Brørup

PB

Hej Carsten.

Tak for svaret, det undrede mig bare at jeg ikke havde fået besked fra forretningen hvor jeg har bestilt lokomotivet.

Mvh. Leif

MVH.

Leif P Lauridsen

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.