Picture

Voller

Indlæg: 169

PB  Hjemmeside

Drejeskive til treskinnedrift

Hvilken drejeskive kan anbefales til treskinnedrift i H0? Er f.eks. Rocos et mesterværk? Den skal være lang nok til at svinge med DSB N-maskiner.

Det oplagte svar er jo Märklins egen drejeskive, men... Sådan en har jeg, og jeg er træt af den ikke fungerer så stabilt. Jeg har haft den skilt ad flere gange, renset den, skiftet motor og det er aldrig blevet helt godt i længere tid ad gangen.

__________________

Mvh. Thomas.
Digital treskinnedrift
http://modeltog.voller.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Larsen

Lærer og musiker

Indlæg: 151

PB

Der er 2 gode bud:

- Roco - som er lækker i drift, og nem at betjene! (Har én selv, som jeg er meget glad for!) - Den fungerer bare. Desværre, er den jo ikke efter dansk forbillede... Der er "det lille hus" på broen, men tilgengæld, er den ikke lige så meget for stor som fx Märklins eller Heljans.

- Epokemodeller - Den er helt korrekt dansk, men sportilslutningerne er lidt mindre simple, og jeg ved ikke, om styrringen er nem (Der er udviklet en god styrring til den, men om den er kommet i produktion endnu ved jeg ikke. Sagen var, at den var for dyr - har jeg hørt...)

- Kim

__________________

På vore modelbaner søger vi at undgå afsporinger. Kunne vi dog ikke have samme målsætning her.....?!?!!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Voller" skrev:
Hvilken drejeskive kan anbefales til treskinnedrift i H0? Er f.eks. Rocos et mesterværk? Den skal være lang nok til at svinge med DSB N-maskiner.Det oplagte svar er jo Märklins egen drejeskive, men... Sådan en har jeg, og jeg er træt af den ikke fungerer så stabilt. Jeg har haft den skilt ad flere gange, renset den, skiftet motor og det er aldrig blevet helt godt i længere tid ad gangen.

Hvad med Epokemodellers 20m drejeskive?

Billede

Den kan benyttes til alle H0 systemer, og så er den i korrekt længde og udførsel!

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Kim Larsen" skrev:
- Epokemodeller - Den er helt korrekt dansk, men sportilslutningerne er lidt mindre simple, og jeg ved ikke, om styrringen er nem (Der er udviklet en god styrring til den, men om den er kommet i produktion endnu ved jeg ikke. Sagen var, at den var for dyr - har jeg hørt...)- Kim

Sportilslutningen er nu ret let. Du fjerner blot et par sveller i skinneenden, så skubber du skinneenderne ind over, som vis på billedet ovenfor. Meget enkelt.

Styringen var ikke for dyr, men ham, der skulle lave softwaren, havde desværre ikke den nødvendige tid til at færdiggøre denne (læs: jeg Wink ). Selve hardwaren er dog lavet.

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Voller" skrev:
Hvilken drejeskive kan anbefales til treskinnedrift i H0? Er f.eks. Rocos et mesterværk? Den skal være lang nok til at svinge med DSB N-maskiner.Det oplagte svar er jo Märklins egen drejeskive, men... Sådan en har jeg, og jeg er træt af den ikke fungerer så stabilt. Jeg har haft den skilt ad flere gange, renset den, skiftet motor og det er aldrig blevet helt godt i længere tid ad gangen.

Hvorfor ikke Heljans nye - godt nok ikke i AC endnu men!! flot fungerer bare og kommer nok til AC snart, ellers er det ikke det store problem at bygge den om, og så har den ikke Roco's store "AC"problem med skinnepladsering - erfaring fra dengang SVJMJK kørte AC -

Billeder her: http://www.heljan.dk/faste_filer/modul.asp?vis=nyhedmod&mode=laesnyhed&a...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Voller

Indlæg: 169

PB  Hjemmeside

Tak for jeres forslag indtil videre.

Citat:
Roco's store "AC"problem med skinnepladsering
Kan du uddybe, hvad det er for nogle problemer? Det ser da ud til, at Roco har lavet treskinne-tilslutningsspor til drejeskiven?
Citat:
Hvad med Epokemodellers 20m drejeskive?
Jeg har godt tænkt på Epokemodeller og den er et godt bud. Jeg har haft lidt forbehold overfor den, da den ikke virker ligeså let at gå til som de andre producenters drejeskiver. Der er ingen færdige tilslutningsspor, jeg har hørt snak om en halvfærdig styring osv. Jeg vil gerne have noget, der er let at gå til, også for folk uden den store gør-det-selv kunnen.
Citat:
Hvorfor ikke Heljans nye - godt nok ikke i AC endnu
Ja, Heljan... Jeg vågner ofte skrigende om natten, badet i sved når jeg har hørt folk nævne Heljan og AC/treskinnedrift i samme sætning. Min erfaring med deres trækkraft til treskinnedrift er ikke god, jeg er derfor mere end almindelig skeptisk overfor deres produkter, indtil jeg selv har set hvor godt/skidt de virker. Men lad mig da endelig blive positivt overrasket over deres drejeskive.
Citat:
Kommer nok til AC snart, ellers er det ikke det store problem at bygge den om

Njarh... Det afhænger nok lidt af, hvem man er...

__________________

Mvh. Thomas.
Digital treskinnedrift
http://modeltog.voller.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Voller" skrev:
Tak for jeres forslag indtil videre.
Citat:
Roco's store "AC"problem med skinnepladsering
Kan du uddybe, hvad det er for nogle problemer? Det ser da ud til, at Roco har lavet treskinne-tilslutningsspor til drejeskiven?

Rocos drejeskive er forsynet med et antal små plastplader, der kan erstattes med tilslutningsskinner. Pladerne findes i flere størrelser, og problemet opstår når man anbringer ind og udgående spor så de er forskudt en anelse for hinanden.

f.eks 177grader - duer ikke. 180 grader OK! 173 grader OK! dvs. problemet optræder når man skal have flere spor - nok over 12 - 13 spor. Det tog os meget lang tid at få fjernet alle kortslutningsmuligheder ved vores model af Esbjerg Remise 32 spor.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Larsen

Lærer og musiker

Indlæg: 151

PB

Citat:
Hvorfor ikke Heljans nye - godt nok ikke i AC endnu men!! flot fungerer bare og kommer nok til AC snart
Jeg tror nu ikke du skal regne med, at den kommer til AC, det virker helt bevidst fra Heljans side, at den kun kom til DC, og ifølge hvad jeg har læst , er Heljan blevet spurgt, og har udtrykt, at de ingen planer har om at lave en udgave mere.
Citat:
Ja, Heljan... Jeg vågner ofte skrigende om natten, badet i sved når jeg har hørt folk nævne Heljan og AC/treskinnedrift i samme sætning. Min erfaring med deres trækkraft til treskinnedrift er ikke god, jeg er derfor mere end almindelig skeptisk overfor deres produkter, indtil jeg selv har set hvor godt/skidt de virker. Men lad mig da endelig blive positivt overrasket over deres drejeskive.
Jeg minder lige om, at langt de fleste kun har problemer med Heljan damploko. Diesel plejer at vær ok, selvom man da har hørt om få tilfælde - Dog ikke nær så mange, som de gode ditto!
Citat:
Kan du uddybe, hvad det er for nogle problemer? Det ser da ud til, at Roco har lavet treskinne-tilslutningsspor til drejeskiven?

De gængse rundremiser på markedet er på enten 7,5 grader eller 15 grader. Rocos drejeskive understøtter ikke 7,5 grader, og derfor udelukker man en del remiser.

Som udgangspunkt, er der 9 grader mellem sporene. Der er så afstandsstykker med, der giver én de forskellige gradsforskelle: 1, 3, 6 og 9 grader. De skal så kombineres, så man får den ønskede forskel mellem sporene. Vil man fx have 15 grader, indsætter man et 6 graders stykke imellem, og så passer pengene. Selvfølgelig, skal man kunne addere, og ikke lade sig forvirre, men derudover, er det nemt nok. Bare man ikke vælger en 7,5 graders remise!

- Kim

__________________

På vore modelbaner søger vi at undgå afsporinger. Kunne vi dog ikke have samme målsætning her.....?!?!!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Michael BJ

Indlæg: 269

PB  Hjemmeside

"Kim Larsen" skrev:
Jeg tror nu ikke du skal regne med, at den kommer til AC, det virker helt bevidst fra Heljans side, at den kun kom til DC, og ifølge hvad jeg har læst , er Heljan blevet spurgt, og har udtrykt, at de ingen planer har om at lave en udgave mere.

Det tror jeg desværre at du har helt ret i. På Valby-messen spurgte jeg de to Heljanfolk (der stod på den ganske lille stand ovre i hjørnet hvor man næsten ikke lagde mærke til dem) om hvornår man kunne forvente at den kom til 3-skinnedrift. Svaret var at det var der ikke planer om, men at "man kan jo bare bygge den om selv, det er ikke så svært". De kunne dog ikke give mig en forklaring på hvordan man skal gøre!

Jeg synes det er komplet uforståeligt at de ikke vil lave 3-skinneudgaven - det kan vel næppe være den store investering der skal til for at kunne dække markedet for 3-skinnedrejeskiver også. Så meget desto mere ærgerligt, at det jo netop er denne størrelse og type som alle der kører ældre dansk tog har sukket efter i årevis!

Jeg kan kun opfordre andre til også at kontakte Heljan og bede om en 3-skinneudgave. Måske lader de sig overbevise - man kan da i hvert fald håbe.

mvh

Michael

__________________

Dansk epoke 3

http://flyvehistorie.wordpress.com/

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Det mest underlige er, at hvis de fra start planlagde 3-skinne-versionen, så kunne de jo ligesom Epoke-modeller nøjes med at lave en version.

Epoke-modellers 2-skinne drejeskive ombygges ved at "viske" malingen af metaldørkpladerne med et skinneviskelæder og derefter flytte et stik (sådan som jeg har forstået det).

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.105

PB  Blog  Hjemmeside

"Michael BJ" skrev:
"Kim Larsen" skrev:
Jeg tror nu ikke du skal regne med, at den kommer til AC, det virker helt bevidst fra Heljans side, at den kun kom til DC, og ifølge hvad jeg har læst , er Heljan blevet spurgt, og har udtrykt, at de ingen planer har om at lave en udgave mere.
Det tror jeg desværre at du har helt ret i. På Valby-messen spurgte jeg de to Heljanfolk (der stod på den ganske lille stand ovre i hjørnet hvor man næsten ikke lagde mærke til dem) om hvornår man kunne forvente at den kom til 3-skinnedrift. Svaret var at det var der ikke planer om, men at "man kan jo bare bygge den om selv, det er ikke så svært".

Når man tænker på, hvordan 3-skinnefolket altid skælder ud på Heljan, kan jeg ærlig talt godt forstå, hvis de har valgt fremover kun at satse på 2-skinne: Vi er ikke så utilfredse, så Heljan kan både spare penge på udvikling og samtidigt få væsentligt mere tilfredse kunder - ikke noget dårligt valg.

Så kan 3-skinnefolket jo bare bede Märklin om at lave de danske modeller, de har brug for... :twisted:

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Næ Lars ... vi beder bare EpokeModeller og HobbyTrade om det. Tongue

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Arne

Indlæg: 258

PB  Hjemmeside

"Lars Skjærlund" skrev:
Når man tænker på, hvordan 3-skinnefolket altid skælder ud på Heljan, kan jeg ærlig talt godt forstå, hvis de har valgt fremover kun at satse på 2-skinne: Vi er ikke så utilfredse, så Heljan kan både spare penge på udvikling og samtidigt få væsentligt mere tilfredse kunder - ikke noget dårligt valg.

For at kunne bygge et hus, er man nødt til at state med fundamentet. I hvert fald hvis man skal have et ordentligt resultat.

Det er klart der skældes ud på Heljan, når de glemmer at komme fundamentet i kassen.

Eller glemmer de egentligt at komme det i kassen? Det kan jo være de helt har glemt at støbe det. Laughing out loud

__________________

Med venlig hilsen,
Arne

Märklin, H0, C&M @ Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.105

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Arne.

"Arne" skrev:
For at kunne bygge et hus, er man nødt til at state med fundamentet. I hvert fald hvis man skal have et ordentligt resultat.Det er klart der skældes ud på Heljan, når de glemmer at komme fundamentet i kassen.Eller glemmer de egentligt at komme det i kassen? Det kan jo være de helt har glemt at støbe det. Laughing out loud

Jeg er ked af det - men den der forstod jeg simpelthen ikke: Jeg er sikkert blevet for gammel - men jeg kan ikke se, hvad det har med sagen at gøre?

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Arne

Indlæg: 258

PB  Hjemmeside

"Lars Skjærlund" skrev:
Jeg er ked af det - men den der forstod jeg simpelthen ikke: Jeg er sikkert blevet for gammel - men jeg kan ikke se, hvad det har med sagen at gøre?

Du er nødt til at starte et sted.

Skal du bygge et hus, starter du vel med fundamentet?

Sammenlign her et Heljan lokomotiv med et hus. Der glemmer Heljan så fundamentet, ellers er det bare godt og grundigt fejlbehæftet.

Og det er svært at bygge et hus på et fundament, der slet ikke er der. Og er fundamentet fejlbehæftet, får du også i længden fejl på dit hus.

Akkurat på samme måde, er det svært for Heljan at få noget til at køre optimalt, hvis ikke de laver det ordentligt fra begyndelsen.

__________________

Med venlig hilsen,
Arne

Märklin, H0, C&M @ Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.105

PB  Blog  Hjemmeside

"Arne" skrev:
Sammenlign her et Heljan lokomotiv med et hus. Der glemmer Heljan så fundamentet, ellers er det bare godt og grundigt fejlbehæftet.
Jamen, det er den sammenligning, jeg overhovedet ikke forstår :?:
Citat:
Akkurat på samme måde, er det svært for Heljan at få noget til at køre optimalt, hvis ikke de laver det ordentligt fra begyndelsen.

SAMTLIGE mine Heljan "ting" kører godt - men jeg kører 2-skinne; hvorfor ikke acceptere, at Heljan er til 2-skinne, og så vende jeres 3-skinne interesse mod noget andet?

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Lars Skjærlund" skrev:
SAMTLIGE mine Heljan "ting" kører godt - men jeg kører 2-skinne; hvorfor ikke acceptere, at Heljan er til 2-skinne, og så vende jeres 3-skinne interesse mod noget andet?

Heljan har indimellem et "lille" problem med kvalitetskontrol, desuden laver de modeller - derfor kan man selvfølgelig ikke forvente at disse kan køre på gamle Fleischmann samt startsæt profi skinner - det samme gør sig gældende for Märklin, hvor M-skinner, små radier og kurveskifter samt korte skifter (K) selvfølgelig også er bandlyst, men Märklin laver jo selv modeller(f.eks T3) hvor det samme gør sig gældende.

Ellers har jeg ikke haft større problemer med Heljan, det gælder både til AC og DC. Faktisk kører MS og MO bedst i AC - DC udgaverne kræver en længere tilkørsel hver gang de tages ud af æsken(belægning på hjul efter 2-3 måneder).

-Heljans store problem er reservedele, når der er gået nogle år Sad

Like 0 kan lide
Top

Picture

Arne

Indlæg: 258

PB  Hjemmeside

"Lars Skjærlund" skrev:
Jamen, det er den sammenligning, jeg overhovedet ikke forstår :?:
Byggeentreprenørere(/håndværkerne) burde ikke lave huse hvis ikke de kan deres kram. Laver de fejl i fundamentet har de lavet fejl fra begyndelsen.Samme vej, ser det ud til Heljan laver fejl med trækkraften, allerede fra begyndelsen.I hvert fald når det drejer sig om 3-skinne modeller. Hvilket så er klokkeklart, at så burde de holde sig til det, som de jo godt kan finde ud af, nemlig 2-skinne.Men bare glem min skumle sammenligning. Smile
"Lars Skjærlund" skrev:
SAMTLIGE mine Heljan "ting" kører godt - men jeg kører 2-skinne; hvorfor ikke acceptere, at Heljan er til 2-skinne, og så vende jeres 3-skinne interesse mod noget andet?

Jeg acceptere også, at Heljan er til 2-skinne.

Længere er den ikke.

Jeg fik vist hjulpet debatten over på et langt sidespor, beklager.

__________________

Med venlig hilsen,
Arne

Märklin, H0, C&M @ Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Arne" skrev:
Jeg acceptere også, at Heljan er til 2-skinne.
Hvorfor! jfr ovenstående!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Michael BJ

Indlæg: 269

PB  Hjemmeside

Jeg forstår ærlig talt heller ikke hvorfor nogen mener at Heljan kun skal beskæftige sig med 2-skinnemodeller. For det første har jeg generelt temmelig gode erfaringer med Heljans 3-skinnemateriel og for det andet så tyder det for mig mest i retning af at Heljans kvalitetskontrol måske ikke er helt på højde med andre producenters: Det virker som om der er lidt varierende oplevelser med de samme modeller hjemme hos de enkelte kunder.

Det største problem som jeg ser det, er at nogle kunder åbenbart vælger at brokke sig over kvaliteten på diverse fora i stedet for blot at returnere defekte modeller til forhandler.

Den eneste Heljanmodel jeg har haft lidt problemer med er E-maskinen, og den gik blot retur og blev rettet så den kom til at køre godt. Jeg ser ikke noget problem med Heljan i forbindelse med 3-skinnedrift, men det er selvfølgelig forståeligt (men også meget ærgerligt), hvis Heljan efterhånden ikke synes at det er umagen værd at forsøge at tilfredsstille 3-skinnekørerne.

mvh

Michael

__________________

Dansk epoke 3

http://flyvehistorie.wordpress.com/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Arne

Indlæg: 258

PB  Hjemmeside

"Michael BJ" skrev:
Jeg forstår ærlig talt heller ikke hvorfor nogen mener at Heljan kun skal beskæftige sig med 2-skinnemodeller. For det første har jeg generelt temmelig gode erfaringer med Heljans 3-skinnemateriel og for det andet så tyder det for mig mest i retning af at Heljans kvalitetskontrol måske ikke er helt på højde med andre producenters: Det virker som om der er lidt varierende oplevelser med de samme modeller hjemme hos de enkelte kunder.
Jeg har haft et par Heljan vogne kørende på mit anlæg, kan dog ikke huske hvilke - det var min vens, men de kørte godt nok. Overvejede på et tidspunkt noget trækkraft, men faldt fra i sidste øjeblik, da jeg ikke ønsker et håndværker tilbud.Samtlige Heljan 3-skinne modeller, så dengang ud til at være håndværker tilbud. Hvor at der på den ene eller anden måde, skulle rettes til inden brug.
"Michael BJ" skrev:
Det største problem som jeg ser det, er at nogle kunder åbenbart vælger at brokke sig over kvaliteten på diverse fora i stedet for blot at returnere defekte modeller til forhandler.
Jeg ville i givet fald også returnere, og kræve min ret - mine penge tilbage, hvis jeg købte sådan et eksemplar som ikke virkede. Men på den anden side, når man ved Heljan ikke kører ordentligt uden tilrettelser, kan man jo lade være med at spilde sin tid på køb fra starten.
"Michael BJ" skrev:
[...]og den gik blot retur og blev rettet så den kom til at køre godt.
Det er måske din vej til det gode resultat. Det er fuldstændigt ærgerligt, at gå ud og poste en masse penge, i noget som du enten er nødt til at levere tilbage, eller som du skriver - skal have rettet til før det kører ordentligt.De problemer har jeg ALDRIG haft med mine Märklin/Hobbytrade/Electrotren, og hvad der ellers kører på min bane.
"Michael BJ" skrev:
Jeg ser ikke noget problem med Heljan i forbindelse med 3-skinnedrift, men det er selvfølgelig forståeligt (men også meget ærgerligt), hvis Heljan efterhånden ikke synes at det er umagen værd at forsøge at tilfredsstille 3-skinnekørerne.

Det er selvfølgeligt dejligt at Heljan gider forsøge, på at tage sig af 3-skinne kørene også.

Man må jo for pokker da forvente at noget kører perfekt, når det er helt nyt.

Da du skriver din maskine er rettet til, var dette jo ikke tilfældet. Det er med andre ord håndværker modeler, som Heljan sætter på banen.

"Ret den selv til. Eller send den ind og undvær' den."

__________________

Med venlig hilsen,
Arne

Märklin, H0, C&M @ Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Arne" skrev:
Jeg har haft et par Heljan vogne kørende på mit anlæg, kan dog ikke huske hvilke - det var min vens, men de kørte godt nok. Overvejede på et tidspunkt noget trækkraft, men faldt fra i sidste øjeblik, da jeg ikke ønsker et håndværker tilbud.Samtlige Heljan 3-skinne modeller, så dengang ud til at være håndværker tilbud. Hvor at der på den ene eller anden måde, skulle rettes til inden brug.

Så har jeg altså haft 11 håndværkertilbud igang uden at opdage det Laughing out loud fantastisk.

Det eneste mandagseksemplar jeg har haft indenfor døren var en 3317 - og den er da fra Märklin - så efter den tid burde jeg jo ikke købe Märklin mere Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Nåh ja - og så skrev Moppe vist nok at D-maskinen fra Hobby-Trade havde et problem - så nu er det også slut med Hobby Trade Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Det ender jo med at der ikke er nogen der kan levere - ingen er jo fejlfri.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

"Michael BJ" skrev:
Det største problem som jeg ser det, er at nogle kunder åbenbart vælger at brokke sig over kvaliteten på diverse fora i stedet for blot at returnere defekte modeller til forhandler.

Det største problem er når indsender et problematisk lokomotiv (toleder E-maskine) og får det retur med en bemærkning om, at det er teste og fundet i orden, uden at man har gjort noget ved problemet. Som maskinen altså stadig lider under.

Så den manglende kvalitetskontrol er vist et velkendt fænomen hos Heljan. Ærgerligt, at det er tilfældet, der skal afgøre, om man får en brugbar maskine eller ej.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Flemming

"F.Ormstrup" skrev:
Hvorfor ikke Heljans nye - godt nok ikke i AC endnu men!! flot fungerer bare og kommer nok til AC snart, ellers er det ikke det store problem at bygge den om, og så har den ikke Roco's store "AC"problem med skinnepladsering - erfaring fra dengang SVJMJK kørte AC - Billeder her: http://www.heljan.dk/faste_filer/modul.asp?vis=nyhedmod&mode=laesnyhed&artikelid=223

Det lyder godt at du ved det. Her må du hjælpe mig for jeg kan ikke lige gennemskue hvordan den kan bygges om.

Kan du vejlede mig?

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Hvilke remiser på markedet passer til Roco's drejeskrive (altså med det rigtige antal grader) ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

 

Til både Lars og Flemming

Det rigtigt, at jeg og mange 3-skinne køre ikke har været tilfreds med Heljan. Jeg synes, det vil være en god beslutning - ikke mindst for Heljan, hvis de holdt sig til 2-skinne modeller, og dermed undgik 3-skinnefolkets forventninger, skuffelser og kritik. Wink

Hilsen Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.105

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Gert.

gejo skrev:
Det rigtigt, at jeg og mange 3-skinne køre ikke har været tilfreds med Heljan. Jeg synes, det vil være en god beslutning - ikke mindst for Heljan, hvis de holdt sig til 2-skinne modeller, og dermed undgik 3-skinnefolkets forventninger, skuffelser og kritik. Wink

Du har valgt at svare på nogle fem år gamle indlæg: Heraf kan man lære, at ikke meget har ændret sig siden da.

Jeg har dog ikke tænkt mig at gå ind i denne ørkesløse debat igen.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

 

Da' Lars

Det forstår jeg godt, du ikke har lyst til.

Det overraasker mig, at Heljan havde de overvejelser for 5 år siden - uden at det tilsyneladende blev beslutningen.

Hilsen Gert

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.