Picture

Danmark77

PB

Digitialisering Af Kato My 1136 Skala-N?

Hej Folkens

Er der nogle der har lavet deres "Kato My 1136" i skala-n om til digital ?, og hvilken decoder har i brugt?.

Jeg har prøvet at lave min om med en decoder fra Minitrix der heder "TR66838 Decoder f.6-pol.Dig.schnittst" men jeg kan ikke få det til at køre, kun til at lyse i den retning det skal køre i vis det bare ville køre Sad .

? virker decoder ikke der til eller er der noget der skal fjernes et sted.

På forhånd tak.

Venlig Hilsen.

Peter

Like 0 kan lide

Picture

moppe

Medarbejder

PB  Hjemmeside

"Danmark77" skrev:
Jeg har prøvet at lave min om med en decoder fra Minitrix der heder "TR66838 Decoder f.6-pol.Dig.schnittst" men jeg kan ikke få det til at køre, kun til at lyse i den retning det skal køre i vis det bare ville køre Sad .

Kan du tænde og slukke lyset med lysfunktionen på din digitalstyring?

Er du sikker på at den vender rigtigt i stikket?

Klaus

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide

Picture

Claus

Jordbrugsteknolog, landskab og anlæg

PB

Jeg havde præcis de samme symptomer med en Lenz Gold Mini. Den skal lige vendes i stikket så virker det bare fint.

God fornøjelse. Laughing out loud

N-digital med Tams MC... og med en bane under opbygning.

Like 0 kan lide

Picture

Danmark77

PB

Hmm den vender ikke den rigtigt vej Laughing out loud , syndes bare jeg hade prøvet at vende den om men det har jeg sikkert ikke gjorte :oops: .

Men den virker nu og jeg takker mange gange for hjælpen gutter Wink .

Venlig Hilsen.

Peter

Like 0 kan lide

Picture

Newtrain

Brabrand

PB

"Danmark77" skrev:
Hej FolkensEr der nogle der har lavet deres "Kato My 1136" i skala-n om til digital ?, og hvilken decoder har i brugt?.Jeg har prøvet at lave min om med en decoder fra Minitrix der heder "TR66838 Decoder f.6-pol.Dig.schnittst" men jeg kan ikke få det til at køre, kun til at lyse i den retning det skal køre i vis det bare ville køre Sad .? virker decoder ikke der til eller er der noget der skal fjernes et sted.På forhånd tak.

Jeg er klar over at du har fået det til at fungere. Men du/I får lige mine erfaringer, jeg har digitaliseret begge mine Kato MY, uden problemer. En har fået en Lenz Gold mini, og den anden er udstyret med en ESU lokpilot micro.

Kato har endda været så flinke at de ved NEM stikket har markeret PIN 1, så det er en ret nem operation.

Det er altså ikke montage af dekoder der skal afholde nogen fra at digitalisere denne flotte model.

Venlig hilsen

Carsten

• Skala N
  • Epoke IV og V
  • Tysk og Dansk materiel + "det løse"
  • Digital med Roco MultiMaus
  • Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.