Så kommer vi nok til at se DB på især jyske skinner.
http://nyhederne.tv2.dk/article/30057478/?forside
TV2 har så glemt at sætte et komma.
Der skal nok stå 1,5 mia. £ ( ca. 13,5 mia. kr.), og det forlyder at der betales kontant
__________________
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI
Lundgaard
Norway
Indlæg: 136
Et andet link til samme sag http://nyhederne.tv2.dk/article/30060158/
Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.715
Det gør det lettere for dem der kører epoke V, så kan de også kører med tysk materiel snart
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Winther
snefnug tæller
Indlæg: 73
Rolig nu
De har kun givet aktionærene i ARRIVA et tilbud
om at købe deres aktier, ifølge det DB skriver på deres hjemmeside.
http://www.deutschebahn.com/site/bahn/de/presse/presseinformationen/ubh/...
Mvh
Bent
Winther også om sommeren
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Hvis jeg ikke kan flytte til forbilledet, så må forbilledet jo flytte til mig.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Ovemunk
Projektkoordinator
Indlæg: 95
Tjahh, hvis jeg skulle vælge mellem engelsk togdrift og tysk så ville jeg nu egentlig foretrække tyskerne.
Gods skal da transporteres på skinner...
BlackThorne
Webudvikler, Datalogi Studerende, Tognørd
Skødstrup
Indlæg: 134
Nu har jeg ikke specielt meget imod den drift Arriva præsterer i dag, men kender mange der stadig er trætte af dem, oven på deres mildest talt katastrofale start.
Mon ikke et skift til DB ville kunne ændre dette. I bund og grund behøver de jo bare skifte logo og farve på vores Lint41. Jeg syntes nu også de er pænere i Verkehrsrot end i den fesengrønne Arriva farve
Rent køreplanmæssigt er de jo stadig underlagt BaneDK, så det bliver der nok ingen ændringer i.
Jacob V. Rasmussen / BT
Kører p.t. en 'täppichbahn' med Roco Geoline, men pusler også med Fremo moduler
Epoke V og måske lidt IV (museumskørsel).
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.715
Black Th. skriver at DB skulle kunne ændre historien med Arrivas start - det er da ikke muligt med tilbagevirkende kraft ..............
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Klaus_H
Transportforsikring
Indlæg: 633
Jeg tror ikke det er ment som at det skal ændre historien, men hvis det kører effektivt fra start under DB, så vil folk måske glemme Arrivas ustabile start, hvis der ikke længere står Arriva på materielet.
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Netop, og det skulle vel også være ret så ligetil for DB, da de sikkert overtager alle Arriva's medarbejdere som bare fortsætter det job de gør i dag. Derfor tror jeg heller ikke vi kommer til at se de store ændringer i driften lige med det samme. Det er en god måde for DB at komme ind på det danske marked på, da de slipper for selv at skulle stable en organisation på benene, og forberede driftsstart osv, og dermed får de nemt ved at få et godt renomme fra start.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.