Picture

Jan Jespersen

Indlæg: 5

PB

Delta 66045 / Loksound

Hej

Jeg har en Delta 66045 styring og et par lok's jeg har monteret en Andi decoder i.

Alt i alt er jeg godt tilfreds og det er let at betjene for min datter på 9 år.

Nu er jeg blevet lidt imponeret af lydene fra en Loksound dekoder.

Kan jeg bruge en Loksound dekoder man kan jo ikke stille acceleration osv. på en Delta styring ?

Mvh.Jan

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Hej Jan

Så vidt jeg ved kan man ikke bruge lyde med en Delta kontrol, men min datter på næsten 4 kan fint styre en Mobile Station - og min søn på 2 har næsten styr på det. Smile Dog er jeg nødt til at vælge lokomotiverne for dem.

Du skal være klar over at nogle Andi eller Tams dekodere kan opføre sig underligt med Mobile Station og Central Station. Det var vist grunden til at Togmodelles MH endte med at komme med LokPilot i stedet for den annoncerede Andi.

LokSound er til gengæld helt fantastisk sammen med Mobile Station - dog er det lidt besværligt at programmere dem, men der kan du sikkert få hjælp af venlige mennesker herinde. Smile

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kresten

Indlæg: 1.040

PB

Der er vel i princippet ingen forslag på at kode en Lokpilot og en Loksound vha. MS: edit loc -> rød knap -> reg -> rød knap -> CV nummer -> rød knap -> CV værdi -> rød knap.

Det virker fint, men lydene kan du ikke ændre, til det ska du bruge en Lokprogrammer fra ESU.

Du kunne gøre det enklere for dig selv ved at bruge en LokSound mfx, som automatisk melder sig til på både CS og MS. Så får du også piktogrammerne placeret rigtigt ved Fx-tasterne.

Men folk, der ved betydeligt mere end mig, har fortalt, at der er nogle begrænsninger i mfx-udgaven, som de har svært ved at leve med. Jeg er ikke klar over hvilke - vistnok primært noget med lagerkapaciteten - men jeg har hidtil ikke haft problemer med det, bortset fra at mxf-udgaven koster omkring 100 kr mere.

Jeg har opgivet at få Andi-dekodere til at "opføre sig ordentligt" på både CS og MS. Hvis jeg køberet lokomotiv med en Andi-dekoder, skifter jeg den derfor ud med Lokpilot/-sound med det samme.

TAMS dekodere har jeg aldrig prøvet (skal dog til at indbygge en lysstav m. fx-dekoder i min Togmodelle Bns-vogn og er spændt på udfaldet) - jeg er endnu så ny på området, at jeg holder mig i "mainstream-Märklin-området", hvorunder ESU hører.

__________________

Kresten

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Rigtigt Kresten ... synes bare det er meget irriterende at skrue op/ned til den rigtige CV-værdi i stedet for at taste det på et tastatur. Men jeg er også ret doven. Wink

LokProgrammer er kanonfed, nem at bruge og man kan justere alle mulige ting. Og det bedste er, at man kan gemme sine data i en fil og eksperimentere med indstillinger uden at miste dem.

Og Kresten ... hvis du er til nemme Märklin-agtige løsninger, så prøv at læse mit indlæg om Simple Digital Locomotive under Sportavler i Generelt. Smile

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.