Picture

Karlo Roed

Indlæg: 129

PB

dansk i model

Jeg havde regnet med en S maskine i julegave, hvor bliver den af ?

__________________

Roed

Like 0 kan lide
Top

Picture

boholm

Service Engineer

Kastrup

Indlæg: 669

PB  Hjemmeside

Wink Enten:

1. Spørg din kone.

2. Det er ikke juleaften endnu.

Sorry, men det rykkede i højrebenet. Laughing out loud

__________________

MVH
Bo Holmqvist

Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Jeg tror du må spørge Hobbytrade eller din forhandler om hvor S-maskinen bliver af.

Mon ikke første sending er ved at blive fyldt i en container på en fabrik i Kina?

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Occam

Indlæg: 583

PB  Hjemmeside

På Kystbanens Hobbytrade-nyhedsside kan man læse, at S-maskinerne sandsynligvis ankommer med fly til Danmark lige omkring juleaften...så julemanden venter forhåbentligt i lufthavnen, så han kan nå ud til alle os ventende inden gaverne skal åbnes:-)

__________________

Med venlig hilsen
- Occam

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

Rolig nu....

S-maskinen kommer når den kommer, og der er sikkert rigeligt til alle.

Jeg synes der er mere interessant eller, tragikomisk om man vil, at producenterne (vores hjemlige) altid annoncerer nyheder, som så ikke kommer til tiden som lovet.

Eller bruger begreber som "begrænset antal" eller lancerer lokomotiver med certifikater.... Hvad det så lige er godt for?

God jul

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

"Amagerkaner" skrev:
Jeg synes der er mere interessant eller, tragikomisk om man vil, at producenterne (vores hjemlige) altid annoncerer nyheder, som så ikke kommer til tiden som lovet.

Hvis blot I vidste hvordan der er at være lillebitte ordregiver i Kina, så tror jeg I ville have fuld forståelse for at produkterne ofte er forsinkede. Udover at være mikrosmå serier, så er produkterne tilmed ganske komplicerede.

Jeg foretrækker at vente, så det meste af prisen ikke går til luftfragt, som der jo også betales moms og told af.

God jul

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

"Amagerkaner" skrev:
Jeg synes der er mere interessant eller, tragikomisk om man vil, at producenterne (vores hjemlige) altid annoncerer nyheder, som så ikke kommer til tiden som lovet.Eller bruger begreber som "begrænset antal" eller lancerer lokomotiver med certifikater.... Hvad det så lige er godt for?

Jeg tror (som UTJ) at problemet bunder i at vurdere den "planmæssige" forsinkelse.

Skal der lægges +½ år, +1 år eller +2 år til gennemsnitsbetragtningen af tidsplanen?

Men begrænset antal og certifikater etc, har jeg heller ikke megen forståelse for. Jeg tror efterhånden også at Heljan har lært lektien. Der er næppe mange, der vil "løfte i flok" næste gang.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Møtrik

Indlæg: 619

PB

"Dampfmeisteren" skrev:
"Amagerkaner" skrev:
Jeg synes der er mere interessant eller, tragikomisk om man vil, at producenterne (vores hjemlige) altid annoncerer nyheder, som så ikke kommer til tiden som lovet.Eller bruger begreber som "begrænset antal" eller lancerer lokomotiver med certifikater.... Hvad det så lige er godt for?
Jeg tror (som UTJ) at problemet bunder i at vurdere den "planmæssige" forsinkelse. Skal der lægges +½ år, +1 år eller +2 år til gennemsnitsbetragtningen af tidsplanen?Men begrænset antal og certifikater etc, har jeg heller ikke megen forståelse for. Jeg tror efterhånden også at Heljan har lært lektien. Der er næppe mange, der vil "løfte i flok" næste gang.

Næ havde det været i byggebranchen havde der vanket dagbøder.

så der er da nogen som har det "let" Smile

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.207

PB  Hjemmeside

"Møtrik" skrev:
Næ havde det været i byggebranchen havde der vanket dagbøder. så der er da nogen som har det "let" Smile

Jeg synes, at det er en helt urimelig sammenligning. Byggebranchen er karakteriseret ved professionelle udbydere og købere, som belønnes så rimeligt for deres indsats.

Modeltog i Danmark bliver ingen blot tilnærmelsesvis rige af. Branchen drives af nogle få meget engagerede personer, som vist hvis de blev drevet af mommon var blevet ved deres oprindelige profession.

Jeg tror ikke, jeg kender andre brancher, hvor producenter, forhandlere og personer i den grad får deres udvirke offentligt vurderet og i særlig grad kritiseret.

Og, ja jeg så godt smily'en .... min reaktion er i lige så høj grad forårsaget af den lethed hvormed kritik i almindelighed udtrykkes i denne "verden".

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Occam

Indlæg: 583

PB  Hjemmeside

Måske minder modeltogsbranchens tidsplaner lidt om forskningsverdenens, som de illustreres her af min yndlingstegneserie, XKCD:

http://xkcd.com/678/

Laughing out loud

__________________

Med venlig hilsen
- Occam

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.005

PB  Blog

Næ havde det været i byggebranchen havde der vanket dagbøder.

så der er da nogen som har det "let" :)[/quote]

Tja, jeg der har beskæftiget mig både i byggebranchen og modeljernbanebrancen kan oplyse dig om at ingen af disse brancher på nogen måde er ukomplicerede.

I dag er der så meget juristeri og økonomisk mudderkastning i byggebranchen at afstanden mellem tab og gevist er hårfin.

Modeljernbanebranchen kan slet ikke sammenlignes.

Dels er de produkter, man sælger, langt mere komplicerede, og man skal udføre dem for egen regning og risiko, uden garanti for tilstrækkeligt salg eller at ens underleverandører gør, som man har tænkt sig. Trusler gør kun tingen værre, når man er lille kunde.

At udvikle et modellokomotiv er en langvarig og kompliceret proces , hvor der trods grundig planlægning oftests opstår mange problemer, som man skal finde løsninger på.

At man så samtidig skal arbejde sammen med et folkeslag med en helt anden kultur og forretningsmoral og ikke mindst uddannelsesmæssigt niveau på operatørplan, gør at der skal udvises en helt andeledes pædagogik, end man er vant til, for at få forløbet til at fungere

Selv når man tror at nu skal vi bare trykke på startknappen opstår der ofte nye problemer.

Derfor kan det være svært at overholde de leveringstider, man selv håber og forventer, og det er beklageligt.

Tro mig! Der er ingen producenter, der tjener penge på at forsinke leveringen

Vh Per

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion (PHD)

Like 0 kan lide
Top

Picture

kedde

Maskinmester

Indlæg: 165

PB

Denne hobby kræver, om man vil det eller ej, tålmodighed.

Hellere vente på et produkt, som kan leve op til forventningerne, end at få et produkt som kun et 99% færdigudviklet.

__________________

To skinne digital, Epoke III 1955-69.

Like 0 kan lide
Top

Picture

CaBrag

Pensionist

Indlæg: 214

PB  Hjemmeside

Møtrik skrev

Næ havde det været i byggebranchen havde der vanket dagbøder.

så der er da nogen som har det "let" :)[/quote]

Jeg kunne forstå dit lidt sure opstød, hvis du havde bestilt din S maskine bygget til dig alene.

Men ellers tænk på DSB, der bliver tingene også meget sjældent leveret til den aftalte dato.

Mvh.

Carl

Like 0 kan lide
Top

Picture

Møtrik

Indlæg: 619

PB

"CaBrag" skrev:
Møtrik skrevNæ havde det været i byggebranchen havde der vanket dagbøder. så der er da nogen som har det "let" Smile
Jeg kunne forstå dit lidt sure opstød, hvis du havde bestilt din S maskine bygget til dig alene.Men ellers tænk på DSB, der bliver tingene også meget sjældent leveret til den aftalte dato.Mvh.Carl[/quote]

Jaja modeltog er åbenbart som med nogle oste, der efter sigende bare skulle blive bedre og bedre som tiden går. Smile

At DSB i den grad mangler pondus ses jo kun alt for tydeligt i den aktuelle sag. De har ikke formået at skabe et resultat til tiden, hvilket jo ikke bør danne præcedens for andre. Eller skal vi bare have 87 gange værre? Laughing out loud Nå men det første var egentlig kun ment som en spøg ,men hold da op der er mange der føler sig trådt over tæerne, hvilket slet ikke var meningen ordet let, blev skevet "let" og en smiley efterfølgende.

God jul og høj sne til alle, så vi kan få en rigtig hvid jul

træ

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Møtrik

Indlæg: 619

PB

"Occam" skrev:
Måske minder modeltogsbranchens tidsplaner lidt om forskningsverdenens, som de illustreres her af min yndlingstegneserie, XKCD:http://xkcd.com/678/ Laughing out loud

Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

JaS

Maskiningeniør

Indlæg: 48

PB

"Dampfmeisteren" skrev:
"Amagerkaner" skrev:
Jeg synes der er mere interessant eller, tragikomisk om man vil, at producenterne (vores hjemlige) altid annoncerer nyheder, som så ikke kommer til tiden som lovet.Eller bruger begreber som "begrænset antal" eller lancerer lokomotiver med certifikater.... Hvad det så lige er godt for?
Men begrænset antal og certifikater etc, har jeg heller ikke megen forståelse for. Jeg tror efterhånden også at Heljan har lært lektien. Der er næppe mange, der vil "løfte i flok" næste gang.

Jeg synes også disse certifikater virker temmelig tåbelige. Sandheden er vel at de fleste har de D maskiner og Mz de har behov for og nu kikker fremad efter nogle andre modeller til deres anlæg. Jeg har selv de første 4 D maskine numre, og synes ligesom det må være det.

Mvh.

Jan

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

[quote="JaS

Sandheden er vel at de fleste har de D maskiner og Mz de har behov for og nu kikker fremad efter nogle andre modeller til deres anlæg. Jeg har selv de første 4 D maskine numre, og synes ligesom det må være det.

Mvh.

Jan

[/quote]

Tjaa jeg har kun de 3 af D Maskinerne .......................Endnu! Laughing out loud

de andre kommer nok også,MT'erne inclusive MZ'erne fra Hobbytrade af dem jeg mangler,og S Maskinerne! Laughing out loud

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

Jeg hedder så ikke lige Jan, men ok... :?

Der er bare en tendens til at jungletrommerne bulrer, allerede når ideen til en ny model opstår, eller man måske har en prototype i hånden.

Jeg er personligt ligeglad om Hobbytrade eller Heljan leverer til den tid de annoncerer. I afsætnings/marketingskredse tror jeg dog bare det er lig med dumpet, når man vælger disse annonceringer igen og igen. Det er lig dårlig reklame simpelthen!

Den dér med, at modeltogproducenter ikke tjener penge køber jeg ikke. Sagt på en andn måde så går de nok ikke sultne i seng.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.