På Kystbanens Hobbytrade-nyhedsside kan man læse, at S-maskinerne sandsynligvis ankommer med fly til Danmark lige omkring juleaften...så julemanden venter forhåbentligt i lufthavnen, så han kan nå ud til alle os ventende inden gaverne skal åbnes:-)
__________________
Med venlig hilsen - Occam
0 kan lide
Skrevet af Amagerkaner Mandag d. 21/12/2009 - 14:21
S-maskinen kommer når den kommer, og der er sikkert rigeligt til alle.
Jeg synes der er mere interessant eller, tragikomisk om man vil, at producenterne (vores hjemlige) altid annoncerer nyheder, som så ikke kommer til tiden som lovet.
Eller bruger begreber som "begrænset antal" eller lancerer lokomotiver med certifikater.... Hvad det så lige er godt for?
Jeg synes der er mere interessant eller, tragikomisk om man vil, at producenterne (vores hjemlige) altid annoncerer nyheder, som så ikke kommer til tiden som lovet.
Hvis blot I vidste hvordan der er at være lillebitte ordregiver i Kina, så tror jeg I ville have fuld forståelse for at produkterne ofte er forsinkede. Udover at være mikrosmå serier, så er produkterne tilmed ganske komplicerede.
Jeg foretrækker at vente, så det meste af prisen ikke går til luftfragt, som der jo også betales moms og told af.
Jeg synes der er mere interessant eller, tragikomisk om man vil, at producenterne (vores hjemlige) altid annoncerer nyheder, som så ikke kommer til tiden som lovet.Eller bruger begreber som "begrænset antal" eller lancerer lokomotiver med certifikater.... Hvad det så lige er godt for?
Jeg tror (som UTJ) at problemet bunder i at vurdere den "planmæssige" forsinkelse.
Skal der lægges +½ år, +1 år eller +2 år til gennemsnitsbetragtningen af tidsplanen?
Men begrænset antal og certifikater etc, har jeg heller ikke megen forståelse for. Jeg tror efterhånden også at Heljan har lært lektien. Der er næppe mange, der vil "løfte i flok" næste gang.
Jeg synes der er mere interessant eller, tragikomisk om man vil, at producenterne (vores hjemlige) altid annoncerer nyheder, som så ikke kommer til tiden som lovet.Eller bruger begreber som "begrænset antal" eller lancerer lokomotiver med certifikater.... Hvad det så lige er godt for?
Jeg tror (som UTJ) at problemet bunder i at vurdere den "planmæssige" forsinkelse. Skal der lægges +½ år, +1 år eller +2 år til gennemsnitsbetragtningen af tidsplanen?Men begrænset antal og certifikater etc, har jeg heller ikke megen forståelse for. Jeg tror efterhånden også at Heljan har lært lektien. Der er næppe mange, der vil "løfte i flok" næste gang.
Næ havde det været i byggebranchen havde der vanket dagbøder.
Næ havde det været i byggebranchen havde der vanket dagbøder. så der er da nogen som har det "let"
Jeg synes, at det er en helt urimelig sammenligning. Byggebranchen er karakteriseret ved professionelle udbydere og købere, som belønnes så rimeligt for deres indsats.
Modeltog i Danmark bliver ingen blot tilnærmelsesvis rige af. Branchen drives af nogle få meget engagerede personer, som vist hvis de blev drevet af mommon var blevet ved deres oprindelige profession.
Jeg tror ikke, jeg kender andre brancher, hvor producenter, forhandlere og personer i den grad får deres udvirke offentligt vurderet og i særlig grad kritiseret.
Og, ja jeg så godt smily'en .... min reaktion er i lige så høj grad forårsaget af den lethed hvormed kritik i almindelighed udtrykkes i denne "verden".
__________________
De bedste modeljernbanehilsener Peter Topp Engelsted Jonasen
Næ havde det været i byggebranchen havde der vanket dagbøder.
så der er da nogen som har det "let" :)[/quote]
Tja, jeg der har beskæftiget mig både i byggebranchen og modeljernbanebrancen kan oplyse dig om at ingen af disse brancher på nogen måde er ukomplicerede.
I dag er der så meget juristeri og økonomisk mudderkastning i byggebranchen at afstanden mellem tab og gevist er hårfin.
Modeljernbanebranchen kan slet ikke sammenlignes.
Dels er de produkter, man sælger, langt mere komplicerede, og man skal udføre dem for egen regning og risiko, uden garanti for tilstrækkeligt salg eller at ens underleverandører gør, som man har tænkt sig. Trusler gør kun tingen værre, når man er lille kunde.
At udvikle et modellokomotiv er en langvarig og kompliceret proces , hvor der trods grundig planlægning oftests opstår mange problemer, som man skal finde løsninger på.
At man så samtidig skal arbejde sammen med et folkeslag med en helt anden kultur og forretningsmoral og ikke mindst uddannelsesmæssigt niveau på operatørplan, gør at der skal udvises en helt andeledes pædagogik, end man er vant til, for at få forløbet til at fungere
Selv når man tror at nu skal vi bare trykke på startknappen opstår der ofte nye problemer.
Derfor kan det være svært at overholde de leveringstider, man selv håber og forventer, og det er beklageligt.
Tro mig! Der er ingen producenter, der tjener penge på at forsinke leveringen
Møtrik skrevNæ havde det været i byggebranchen havde der vanket dagbøder. så der er da nogen som har det "let"
Jeg kunne forstå dit lidt sure opstød, hvis du havde bestilt din S maskine bygget til dig alene.Men ellers tænk på DSB, der bliver tingene også meget sjældent leveret til den aftalte dato.Mvh.Carl[/quote]
Jaja modeltog er åbenbart som med nogle oste, der efter sigende bare skulle blive bedre og bedre som tiden går.
At DSB i den grad mangler pondus ses jo kun alt for tydeligt i den aktuelle sag. De har ikke formået at skabe et resultat til tiden, hvilket jo ikke bør danne præcedens for andre. Eller skal vi bare have 87 gange værre? Nå men det første var egentlig kun ment som en spøg ,men hold da op der er mange der føler sig trådt over tæerne, hvilket slet ikke var meningen ordet let, blev skevet "let" og en smiley efterfølgende.
God jul og høj sne til alle, så vi kan få en rigtig hvid jul
Jeg synes der er mere interessant eller, tragikomisk om man vil, at producenterne (vores hjemlige) altid annoncerer nyheder, som så ikke kommer til tiden som lovet.Eller bruger begreber som "begrænset antal" eller lancerer lokomotiver med certifikater.... Hvad det så lige er godt for?
Men begrænset antal og certifikater etc, har jeg heller ikke megen forståelse for. Jeg tror efterhånden også at Heljan har lært lektien. Der er næppe mange, der vil "løfte i flok" næste gang.
Jeg synes også disse certifikater virker temmelig tåbelige. Sandheden er vel at de fleste har de D maskiner og Mz de har behov for og nu kikker fremad efter nogle andre modeller til deres anlæg. Jeg har selv de første 4 D maskine numre, og synes ligesom det må være det.
Mvh.
Jan
0 kan lide
Skrevet af jimmyoldtimer Tirsdag d. 22/12/2009 - 20:32
Sandheden er vel at de fleste har de D maskiner og Mz de har behov for og nu kikker fremad efter nogle andre modeller til deres anlæg. Jeg har selv de første 4 D maskine numre, og synes ligesom det må være det.
Mvh.
Jan
[/quote]
Tjaa jeg har kun de 3 af D Maskinerne .......................Endnu!
de andre kommer nok også,MT'erne inclusive MZ'erne fra Hobbytrade af dem jeg mangler,og S Maskinerne!
__________________
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
0 kan lide
Skrevet af Amagerkaner Tirsdag d. 22/12/2009 - 21:48
Der er bare en tendens til at jungletrommerne bulrer, allerede når ideen til en ny model opstår, eller man måske har en prototype i hånden.
Jeg er personligt ligeglad om Hobbytrade eller Heljan leverer til den tid de annoncerer. I afsætnings/marketingskredse tror jeg dog bare det er lig med dumpet, når man vælger disse annonceringer igen og igen. Det er lig dårlig reklame simpelthen!
Den dér med, at modeltogproducenter ikke tjener penge køber jeg ikke. Sagt på en andn måde så går de nok ikke sultne i seng.
boholm
Service Engineer
Kastrup
Indlæg: 669
1. Spørg din kone.
2. Det er ikke juleaften endnu.
Sorry, men det rykkede i højrebenet.
MVH
Bo Holmqvist
Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Jeg tror du må spørge Hobbytrade eller din forhandler om hvor S-maskinen bliver af.
Mon ikke første sending er ved at blive fyldt i en container på en fabrik i Kina?
mvh. Dampfmeisteren
Occam
Indlæg: 583
På Kystbanens Hobbytrade-nyhedsside kan man læse, at S-maskinerne sandsynligvis ankommer med fly til Danmark lige omkring juleaften...så julemanden venter forhåbentligt i lufthavnen, så han kan nå ud til alle os ventende inden gaverne skal åbnes:-)
Med venlig hilsen
- Occam
Amagerkaner
Indlæg: 440
Rolig nu....
S-maskinen kommer når den kommer, og der er sikkert rigeligt til alle.
Jeg synes der er mere interessant eller, tragikomisk om man vil, at producenterne (vores hjemlige) altid annoncerer nyheder, som så ikke kommer til tiden som lovet.
Eller bruger begreber som "begrænset antal" eller lancerer lokomotiver med certifikater.... Hvad det så lige er godt for?
God jul
UTJ
Indlæg: 438
Hvis blot I vidste hvordan der er at være lillebitte ordregiver i Kina, så tror jeg I ville have fuld forståelse for at produkterne ofte er forsinkede. Udover at være mikrosmå serier, så er produkterne tilmed ganske komplicerede.
Jeg foretrækker at vente, så det meste af prisen ikke går til luftfragt, som der jo også betales moms og told af.
God jul
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Jeg tror (som UTJ) at problemet bunder i at vurdere den "planmæssige" forsinkelse.
Skal der lægges +½ år, +1 år eller +2 år til gennemsnitsbetragtningen af tidsplanen?
Men begrænset antal og certifikater etc, har jeg heller ikke megen forståelse for. Jeg tror efterhånden også at Heljan har lært lektien. Der er næppe mange, der vil "løfte i flok" næste gang.
mvh. Dampfmeisteren
Møtrik
Indlæg: 619
Næ havde det været i byggebranchen havde der vanket dagbøder.
så der er da nogen som har det "let"
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.207
Jeg synes, at det er en helt urimelig sammenligning. Byggebranchen er karakteriseret ved professionelle udbydere og købere, som belønnes så rimeligt for deres indsats.
Modeltog i Danmark bliver ingen blot tilnærmelsesvis rige af. Branchen drives af nogle få meget engagerede personer, som vist hvis de blev drevet af mommon var blevet ved deres oprindelige profession.
Jeg tror ikke, jeg kender andre brancher, hvor producenter, forhandlere og personer i den grad får deres udvirke offentligt vurderet og i særlig grad kritiseret.
Og, ja jeg så godt smily'en .... min reaktion er i lige så høj grad forårsaget af den lethed hvormed kritik i almindelighed udtrykkes i denne "verden".
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Occam
Indlæg: 583
Måske minder modeltogsbranchens tidsplaner lidt om forskningsverdenens, som de illustreres her af min yndlingstegneserie, XKCD:
http://xkcd.com/678/
Med venlig hilsen
- Occam
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Næ havde det været i byggebranchen havde der vanket dagbøder.
så der er da nogen som har det "let" :)[/quote]
Tja, jeg der har beskæftiget mig både i byggebranchen og modeljernbanebrancen kan oplyse dig om at ingen af disse brancher på nogen måde er ukomplicerede.
I dag er der så meget juristeri og økonomisk mudderkastning i byggebranchen at afstanden mellem tab og gevist er hårfin.
Modeljernbanebranchen kan slet ikke sammenlignes.
Dels er de produkter, man sælger, langt mere komplicerede, og man skal udføre dem for egen regning og risiko, uden garanti for tilstrækkeligt salg eller at ens underleverandører gør, som man har tænkt sig. Trusler gør kun tingen værre, når man er lille kunde.
At udvikle et modellokomotiv er en langvarig og kompliceret proces , hvor der trods grundig planlægning oftests opstår mange problemer, som man skal finde løsninger på.
At man så samtidig skal arbejde sammen med et folkeslag med en helt anden kultur og forretningsmoral og ikke mindst uddannelsesmæssigt niveau på operatørplan, gør at der skal udvises en helt andeledes pædagogik, end man er vant til, for at få forløbet til at fungere
Selv når man tror at nu skal vi bare trykke på startknappen opstår der ofte nye problemer.
Derfor kan det være svært at overholde de leveringstider, man selv håber og forventer, og det er beklageligt.
Tro mig! Der er ingen producenter, der tjener penge på at forsinke leveringen
Vh Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
kedde
Maskinmester
Indlæg: 165
Denne hobby kræver, om man vil det eller ej, tålmodighed.
Hellere vente på et produkt, som kan leve op til forventningerne, end at få et produkt som kun et 99% færdigudviklet.
To skinne digital, Epoke III 1955-69.
CaBrag
Pensionist
Indlæg: 214
Møtrik skrev
Næ havde det været i byggebranchen havde der vanket dagbøder.
så der er da nogen som har det "let" :)[/quote]
Jeg kunne forstå dit lidt sure opstød, hvis du havde bestilt din S maskine bygget til dig alene.
Men ellers tænk på DSB, der bliver tingene også meget sjældent leveret til den aftalte dato.
Mvh.
Carl
Møtrik
Indlæg: 619
Jaja modeltog er åbenbart som med nogle oste, der efter sigende bare skulle blive bedre og bedre som tiden går.
At DSB i den grad mangler pondus ses jo kun alt for tydeligt i den aktuelle sag. De har ikke formået at skabe et resultat til tiden, hvilket jo ikke bør danne præcedens for andre. Eller skal vi bare have 87 gange værre?
Nå men det første var egentlig kun ment som en spøg ,men hold da op der er mange der føler sig trådt over tæerne, hvilket slet ikke var meningen ordet let, blev skevet "let" og en smiley efterfølgende.
God jul og høj sne til alle, så vi kan få en rigtig hvid jul
Møtrik
Indlæg: 619
JaS
Maskiningeniør
Indlæg: 48
Jeg synes også disse certifikater virker temmelig tåbelige. Sandheden er vel at de fleste har de D maskiner og Mz de har behov for og nu kikker fremad efter nogle andre modeller til deres anlæg. Jeg har selv de første 4 D maskine numre, og synes ligesom det må være det.
Mvh.
Jan
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
[quote="JaS
Sandheden er vel at de fleste har de D maskiner og Mz de har behov for og nu kikker fremad efter nogle andre modeller til deres anlæg. Jeg har selv de første 4 D maskine numre, og synes ligesom det må være det.
Mvh.
Jan
[/quote]
Tjaa jeg har kun de 3 af D Maskinerne .......................Endnu!
de andre kommer nok også,MT'erne inclusive MZ'erne fra Hobbytrade af dem jeg mangler,og S Maskinerne!
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
Amagerkaner
Indlæg: 440
Jeg hedder så ikke lige Jan, men ok... :?
Der er bare en tendens til at jungletrommerne bulrer, allerede når ideen til en ny model opstår, eller man måske har en prototype i hånden.
Jeg er personligt ligeglad om Hobbytrade eller Heljan leverer til den tid de annoncerer. I afsætnings/marketingskredse tror jeg dog bare det er lig med dumpet, når man vælger disse annonceringer igen og igen. Det er lig dårlig reklame simpelthen!
Den dér med, at modeltogproducenter ikke tjener penge køber jeg ikke. Sagt på en andn måde så går de nok ikke sultne i seng.