Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Dårlige lokoførere?

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/10/25/213408.htm?rss=true

Hmmm ... men det kan jo ikke være de på Sporskiftet skrivende lokoførere for de interesserer sig jo for tog? Wink

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Præcis Wink Iøvrigt er vi nok nogle stykker som glæder os over at være uddannet før uddannelsen overgik i offentligt regi, som nu kritiseres....

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hejsa!

Jamen det går jo på samme måde som i andre grene af undervisningssystemet - alt spares ihjel og resourcerene bruges til administration i stedet for undervisning.

Danmark har altid brystet sig af at have en veluddannet befolkning - men med den fart man har på uddannelsen ikke mindst i Indien og lignende steder, så bliver vi hurtigt overhalet indenom.

mvh

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

SonicC98

Leder efter job ;)

Indlæg: 144

PB

Hejsa

Dennis, så må du give mig et kursus, i det de har skåret væk, når jeg begynder på uddandelse her om 2 - 3 års tid Wink Laughing out loud

__________________

MVH Danni
Märklin, M- og C-skinner, Mobilstation

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

Det var også mit drømmejob dengang jeg var yngre, nåede desværre bare aldrig så langt.

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"SonicC98" skrev:
Dennis, så må du give mig et kursus, i det de har skåret væk, når jeg begynder på uddandelse her om 2 - 3 års tid Wink Laughing out loud

Laughing out loud Uddannelsen er faktisk ikke blevet skåret ned, men derimod udvidet. Dengang jeg blev uddannet stod DSB selv for uddannelsen, men siden er uddannelsen blevet lagt ud i det offentlige uddannelsessystem. Udvidelsen består bla. i at man kommer rundt i flere grene af lokomotivførerjobbet igennem de ca. 10 mdr. uddannelsen varer, bla. lokalbanerne, godsselskaberne, S-banen, DSB osv. Idag uddannes en lokomotivfører til at kunne kører på alle slags baner i Danmark, det blev man ikke da DSB stod for uddannelsen.

Det som kritikken går på ang. den offentlige udd., sådan som jeg har forstået det, er at der mangler faglige tilsyn med uddannelsen og at undervisningsmaterialerne er uddateret....

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Newtrain

Brabrand

Indlæg: 668

PB

"Bibihest" skrev:
Det var også mit drømmejob dengang jeg var yngre, nåede desværre bare aldrig så langt.

Hej Bibihest

Nu kender jeg ikke din alder. Men selv er jeg startet som 43 årig og jeg er ikke den ældste på mit hold.

Det er den bedste beslutning jeg har taget i mit arbejdsliv Laughing out loud

Helbredet, viljen og lysten er det vigtigste.

__________________

Venlig hilsen

 Carsten

  • Skala N
  • Epoke IV og V
  • Tysk og Dansk materiel + "det løse"
  • Digital med Roco MultiMaus
  • Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"DR Nyheder" skrev:
Vores medlemmer kan risikere op til 12 års fængsel, hvis de er impliceret i en ulykke, så det er altså vigtigt, at man kender sikkerhedsreglerne.

Hvor stor er risikoen for at ryge i fængsel i forbindelse med en ulykke? Hvad kan evt. skyldes den straf? Er der større risiko for lokomotivførere end for lastbilchauffører og buschauffører?

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

JGJ67

værktøjsmager

Indlæg: 625

PB

Hejsa, nu skal vi lige huske på, at artiklen er skrevet af en journalist, og måske hans kendskab til jernbaneforhold ligger på samme sted som dem der kalder en lokofører for togfører !

Jeg har svært ved at forestille mig en lokofører smidt i fængsel for en ulykke, med mindre han har handlet direkte bevidst mod en ulykke med menneskliv som tab. Så snakker vi jo om drab...

Mht sikkerheden, så er sikkerheden efterhånden på et stadie på danske hovedbaner sådan, at det er næsten umuligt at lave frontale sammenstød, idet ATC'en kaster anker når det bliver kritisk. Det lærte vi ihvertefald på banelære for 10 år siden, men det kan jo også have ændret sig siden da !?

Naturligvis kan der opstå situationer som Kølkær, men da mener jeg krydsnings stationerne er indrettet imod sikkerheden. Havde hver stræknings stykke været endt som et udløbsspor med to trensversaler i begge ender er der heller ikke mere mulighed for et sammenstød, kun at toget render ud over enden af udløbssporet, men det koster jo kroner altsammen, så det kan ifølge statskassen ikke svarre sig at bruge penge på flere skifter end der et teknisk behov for...

Det handler altsammen om kolde kontanter. Menneskeliv kommer i anden række.....

Mvh Jesper

__________________

-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...

Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.