Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

BR 185.2 fra Roco.

Hejsa.

For noget tid siden rullede et af de første lokomotiver fra Rocos nye linje ud fra fabrikken. Jeg har snuppet et par billeder af denne fantastiske model. Køreegenskaberne er uovertrufne, motoren næsten lydløs og detaljegraden er meget høj. Kan man forlange mere?

Lokomotivet kan klart anbefales. Nyd billederne.

Fra-siden

Tagudrustning

Front-med-normalt-lys

Front-med-langt-lys

Front-med-slutlys

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"sjlauritsen" skrev:
For noget tid siden rullede et af de første lokomotiver fra Rocos nye linje ud fra fabrikken. Jeg har snuppet et par billeder af denne fantastiske model. Køreegenskaberne er uovertrufne, motoren næsten lydløs og detaljegraden er meget høj. Kan man forlange mere?

Har de omgjort undervognen fra den gamle?

http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/E185.html

Jeg tænker specielt på gearingen, hvor den gamle let kan gå lige i nærheden af 240 kmt, hvilket er lige i overkanten til en 140 km/t maskine - på bekostning af trækkraft ved lav hastighed.

Ellers ser den jo super ud!

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"moppe" skrev:
Har de omgjort undervognen fra den gamle?http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/E185.htmlJeg tænker specielt på gearingen, hvor den gamle let kan gå lige i nærheden af 240 kmt, hvilket er lige i overkanten til en 140 km/t maskine - på bekostning af trækkraft ved lav hastighed.

Jeg skal gerne teste noget trækkraft for dig. Min umiddelbare vurdering er, at maskinen er stærk nok. Jeg kender ikke undervognen på modellen af 185 001, så jeg kan ikke sige om den er lavet om.

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Fine billeder søren..... fin maskine, blot synd den er til legetøjs tog Wink Wink

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.820

PB

En maksimal hastighed på 240 km/t er sådan set korrekt nok i henhold NEM, hvor der anbefales en maksimal modelhastighed på originalens tophastighed plus 60%, hvilket her skulle give 224 km/t.

Hensigten skulle være at kompensere for stærke stigninger med tunge tog og i digital drift kan man jo sætte tophastigheden, som man vil.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

Synes det er flot, så jeg har også bestilt et nu Laughing out loud så venter bare på det kommer hjem.

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"sjlauritsen" skrev:
Jeg skal gerne teste noget trækkraft for dig. Min umiddelbare vurdering er, at maskinen er stærk nok. Jeg kender ikke undervognen på modellen af 185 001, så jeg kan ikke sige om den er lavet om.

185 i første udgave er også stærk nok - bare ikek når den virkeligt skal arbejde. Men en god dekoder emd lastregulering kan nok afhjælpe på "uheldighederne". Bare synd at de laver sådan noget "lort", når de nu sagtans kan lave det rigtigt (se evt E44 - den virker bare).

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"bl" skrev:
En maksimal hastighed på 240 km/t er sådan set korrekt nok i henhold NEM, hvor der anbefales en maksimal modelhastighed på originalens tophastighed plus 60%, hvilket her skulle give 224 km/t.

Så læser vi , hver sin NEM norm

http://www.morop.org/de/normes/nem661_d.pdf

H0 = +40%

140 x 1,4 = 196 km/t.

Heldigvis er flere og flere begyndt at lægge gearing ud til forbilledlig tophastighed, så man har muligheden for virkeligt at "kravle" rundt på anlægget i normalfart og rangere med rangerhastighed.

NEM 661 er et levn fra gamle dage.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.820

PB

Jeg har kørt spor N for længe...

Men heldigvis er en overhastighed ikke noget problem i digital drift.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Det kan godt være det bare er mig, men 140% eller 160% hastighed er ikke ligefrem sagen, når vi i nærmest har vores stationer til at ligge ringbane afstand.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.820

PB

Argumentet har som nævnt noget med trækkraft og stigninger at gøre, og man behøver jo ikke at køre med max hastighed.

Men det er en parameter, som bl.a. MIBA har benyttet i sine tests.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"bl" skrev:
Argumentet har som nævnt noget med trækkraft og stigninger at gøre, og man behøver jo ikke at køre med max hastighed.

Det "sjove" er bare at man får den omvendte effekt ved at have for høj topfart.

Du mister trækkraft til netop bjergkørslen ved at geare forkert og ved lav hastighed er den helt galt.

Jeg har et godt eksempel: Märklin Hamo Gt 4/4 (og BR 96), den er lagt ud til ca 200 km/t, men kan til gengæld ikke trække ordentligt ved de 55 km/t den burde køre med som topfart.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.820

PB

Fint nok, Klaus, skriv til Roco og informer dem om fejlen.

Beklager, at jeg tog fejl, men jeg kan nu se. at du selvfølgelig har ret i alle dine udsagn, og jeg skal nok lade være med at kommentere dem for fremtiden.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"moppe" skrev:
185 i første udgave er også stærk nok - bare ikek når den virkeligt skal arbejde. Men en god dekoder emd lastregulering kan nok afhjælpe på "uheldighederne". Bare synd at de laver sådan noget "lort", når de nu sagtans kan lave det rigtigt (se evt E44 - den virker bare).

Så forstår jeg simpelthen ikke hvad du mener? Hvad betyder "virkeligt skal arbejde" i din terminologi?

Men derudover er "lort" nok lige i overkanten af overdrivelse. Desuden må betegnelsen gælde din første udgave og ikke min anden udgave. I hvert fald indtil det modsatte er bevist. Wink

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"sjlauritsen" skrev:
Men derudover er "lort" nok lige i overkanten af overdrivelse. Desuden må betegnelsen gælde din første udgave og ikke min anden udgave. I hvert fald indtil det modsatte er bevist. Wink

Ja nå moppe bruger ordet lort om et roco lokomotiv der KAN kører ordenligt, så gad jeg nok vide hvad ord han bruger om Heljan´s lokomotiver Laughing out loud

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"sjlauritsen" skrev:
Så forstår jeg simpelthen ikke hvad du mener? Hvad betyder "virkeligt skal arbejde" i din terminologi?
En Roco rensevogn og 10-14 vogne ekstra bagefter.
"sjlauritsen" skrev:
Men derudover er "lort" nok lige i overkanten af overdrivelse. Desuden må betegnelsen gælde din første udgave og ikke min anden udgave. I hvert fald indtil det modsatte er bevist. Wink

Det gælder ihvertfald 1. udgaven.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"killerp" skrev:
Ja nå moppe bruger ordet lort om et roco lokomotiv der KAN kører ordenligt, så gad jeg nok vide hvad ord han bruger om Heljan´s lokomotiver Laughing out loud

En Mo, My og Mx er super, for alle dem jeg har haft i hånden kører fint og trækker fint. Ingen af dem er grearet så voldsomt forkert som en BR 185.

Pr maksine med stift fedt og en dekoder der lukker ned på grud af varme - det tangerer Rocos fejlgearing med flere længder. Sådanne ord bør vi vidst ikke bruge her.

Når man så får fedtet ud, evt får erstattet gangtøjet med et fra Epokemodeller af metal og dernæst får kvadreret hjulene korrekt, så den "nysselig" igen.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"moppe" skrev:
En Roco rensevogn og 10-14 vogne ekstra bagefter.

Et stk. Roco rensevogn + 20 fireakslede godsvogne er ingen problem her. Den reagerer prompte, selv ved laveste hastighed. Min BR 212 og BR 140 kan ikke starte uden hjulspin. Det kan 185'eren godt.

Den må komme på besøg i Hadsten en dag. Smile Men uden bil, så kommer jeg ikke så langt. Smile

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"sjlauritsen" skrev:
Den må komme på besøg i Hadsten en dag. Smile Men uden bil, så kommer jeg ikke så langt. Smile

Der går da både bus og tog lige til døren.....

Du siger bare til, når du vil have rundtur, så finder vi en dag....

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 425

PB

Kan du ikke skifte snekken og det tandhjul, der sidder lige efter? Rocos V100 har f.eks. forskellig gearing alt efter om den er lavet til 2 eller 3 skinnedrift, for at køre t3. skionne skal det åbenbart være i stand til at køre 300 km/t. Jeg har tæmmet mine V100 ved at skifte tandhjul og snekke så nu kan de ikke længere . Du kan søge på Rocos hjemmeside efter eksplossionstegninger af 185 og så kigge på hvilke lokomotiver, der er opbygget på samme måde. Eller måske skrive en mail til Rocos serviceafdeling. De er utrolig venlige og hjælpsomme.

Med venlig hilsen

Thomas Jespersen

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Thomas Jespersen" skrev:
Kan du ikke skifte snekken og det tandhjul, der sidder lige efter? Rocos V100 har f.eks. forskellig gearing alt efter om den er lavet til 2 eller 3 skinnedrift, for at køre t3. skionne skal det åbenbart være i stand til at køre 300 km/t.

Det var faktisk en god ide.

Så vidt jeg husker er "de hurtige" snekker gule og de "lagsomme" røde.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

Vil også lige vise mit BR185.2.

Det kører rigtig godt og lydløst, så jeg er meget tilfreds Smile

Flere billeder kan ses her http://www.flickr.com/photos/bibihest/sets/72157613676589013/

br185.2-1

br185.2-2

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.