Jeg ville henvende mig til PostDanmark og bede om en forklaring. En pæn original emballage er vel vigtigt også. Det synes jeg i hvertfald. Der er måske grundlag for erstatning, hvem ved?
Hos os hedder post Danmark noget andet, nemlig postdumnok....
vi skrev tilbage i 2005 til alle vore leverandører,at hvis de fastholdt vore leverancer via postdumnok, måtte vi finde andre leverandører.
Vi havde en klar skriftlig aftale med posten, at pakker skulle udleveres til os onsdage, så vi kunne have det bestilte med på vores faste torsdagsvareture.
Det lykkedes aldrig i perioden 2003-2005. Oveni købet bor vi på landet, så når vi nu var ude at køre om torsdagen, kunne vi jo ikke kvittere, hvorfor pakkerne blev taget med tilbage til Slagelse, og dagen efter yderligere til Korsør, før vi kunne hente dem. Det betød at pakker vi skulle modtage onsdage,havde vi mandage efterfølgende uge.
I dag bruger vi gls. Sendt dag 1, modtaget dag 2. Altid. Er vi ikke hjemme, sættes det i boks.
Posten har gravet deres egen grav, og nådestødet kom med den nye portoforhøjelse.. 8 kr for et brev.....
Vi sender alle papirer pr mail.... Vi har ikke råd til andet. Da portoen var 3,75 brugte vi i min lille bolsjebiks over 5000 årligt...
Mvh Steen, der håber du kanfå en erstatning. Jeg køber nemlig aldrig brugt uden original emballage...
__________________
...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..
Post dk kan også levere pakker i en kasse. Til gengæld er deres folk ikke så pressede som hos gls http://forsiden.3f.dk/article/20121218/NYHEDER/121219989/2219/LONARB02
Mon ikke at du skulle lade din galde flyde ud over afsenderen, da denne tilsyneladende ikke har forstand på at emballere varen på en forsvarlig måde. Papkasser har været kendt i mange år, og disse yder nu en gang en bedre beskyttelse end et tyndt lag papir
Så start med at klage til sælgeren.
__________________
Med modelbanehilsen Torben Z. http://www.danskmodel.dk - info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv. - besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane". Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Mon ikke at du skulle lade din galde flyde ud over afsenderen, da denne tilsyneladende ikke har forstand på at emballere varen på en forsvarlig måde. Pakkasser har været kendt i mange år, og disse yder nu en gang en bedre beskyttelse end et tyndt lag papir
Så start med at klage til sælgeren.
Helt enig... det er ikke post.dk skyld at en afsender ikke kan pakke tingene ordentligt ind.
Frank-O skrev:
Jeg glemte vist at forklare yderligere omkring indpakningen..
Varen er lille nok til at blive sendt i bobbelkuvert som for i øvrigt også havde set bedre dage.
I denne omgang var det heldigvis kun en pakke strømførende fastkoblinger, og ingen skade sket.
Original emballagen har derfor heller ikke det store at sige.
Men jeg var alligevel på det lokale posthus og vise dem problemet.
Det blev der sendt en klage over det mens jeg kiggede på.
Så det blev da taget seriøst i det mindste.
Havde det var noget større og dyrere som fx et lokomotiv, så havde jeg nægtet modtagelse
Men det er skræmmende hvordan tingene bliver behandlet.
Vi giver i dyre domme for at få vores varer kaste rundt. Ikke just en positiv oplevelse..
Du fik garanteret også valget: sendes som brev = XX antal kr, eller pakke = XX antal flere kr. Her vælger de fleste nok et brev (pris for forsendelse opvejes mod varens pris) men det er der jo så selvfølgelig forskellige risici ved. En af dem er maste ting, da posten jo ikke kan tage hensyn til hver og en boblekuvert.
Altså har man som kunde også (normalt) også en indflydelse på hvordan tingene sendes. Det skal man jo lige have i tankerne når man lunter ned for at klage på posthuset.
__________________
Mvh Steen
Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK
Litra P
Indlæg: 1.852
Det ser snarere ud som om pakken er blevet revet op for at kontrollere indholdet...
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Jeg ville henvende mig til PostDanmark og bede om en forklaring. En pæn original emballage er vel vigtigt også. Det synes jeg i hvertfald. Der er måske grundlag for erstatning, hvem ved?
Held og lykke
De bedste hilsner
Jan
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.150
Så fik man en lille pakke i dag..
Og skal da love for den har fået røvfuld!!
Post Danmark og deres talenter...
Min bare *biiiib*!
Heldigvis har indholdet da overlevet.
Var den sendt i den indpakning, vi kan se på billedet? Jeg kan ikke se en pakkelabel.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
tøf tøf
glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent
Vemmelev
Indlæg: 347
Hos os hedder post Danmark noget andet, nemlig postdumnok....
vi skrev tilbage i 2005 til alle vore leverandører,at hvis de fastholdt vore leverancer via postdumnok, måtte vi finde andre leverandører.
Vi havde en klar skriftlig aftale med posten, at pakker skulle udleveres til os onsdage, så vi kunne have det bestilte med på vores faste torsdagsvareture.
Det lykkedes aldrig i perioden 2003-2005. Oveni købet bor vi på landet, så når vi nu var ude at køre om torsdagen, kunne vi jo ikke kvittere, hvorfor pakkerne blev taget med tilbage til Slagelse, og dagen efter yderligere til Korsør, før vi kunne hente dem. Det betød at pakker vi skulle modtage onsdage,havde vi mandage efterfølgende uge.
I dag bruger vi gls. Sendt dag 1, modtaget dag 2. Altid. Er vi ikke hjemme, sættes det i boks.
Posten har gravet deres egen grav, og nådestødet kom med den nye portoforhøjelse.. 8 kr for et brev.....
Vi sender alle papirer pr mail.... Vi har ikke råd til andet. Da portoen var 3,75 brugte vi i min lille bolsjebiks over 5000 årligt...
Mvh Steen, der håber du kanfå en erstatning. Jeg køber nemlig aldrig brugt uden original emballage...
...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.594
Post dk kan også levere pakker i en kasse. Til gengæld er deres folk ikke så pressede som hos gls http://forsiden.3f.dk/article/20121218/NYHEDER/121219989/2219/LONARB02
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Torben Z.
Indlæg: 751
Post Danmark og deres talenter...
Min bare *biiiib*!
Heldigvis har indholdet da overlevet.
Mon ikke at du skulle lade din galde flyde ud over afsenderen, da denne tilsyneladende ikke har forstand på at emballere varen på en forsvarlig måde.
Papkasser har været kendt i mange år, og disse yder nu en gang en bedre beskyttelse end et tyndt lag papir
Så start med at klage til sælgeren.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Frank-O
Industri-Tekniker
Indlæg: 263
Jeg glemte vist at forklare yderligere omkring indpakningen..
Varen er lille nok til at blive sendt i bobbelkuvert som for i øvrigt også havde set bedre dage.
I denne omgang var det heldigvis kun en pakke strømførende fastkoblinger, og ingen skade sket.
Original emballagen har derfor heller ikke det store at sige.
Men jeg var alligevel på det lokale posthus og vise dem problemet.
Det blev der sendt en klage over det mens jeg kiggede på.
Så det blev da taget seriøst i det mindste.
Havde det var noget større og dyrere som fx et lokomotiv, så havde jeg nægtet modtagelse
Men det er skræmmende hvordan tingene bliver behandlet.
Vi giver i dyre domme for at få vores varer kaste rundt. Ikke just en positiv oplevelse..
Mvh.
Frank Olesen
f1freakdk
St. Heddinge
Indlæg: 1.070
Post Danmark og deres talenter...
Min bare *biiiib*!
Heldigvis har indholdet da overlevet.
Mon ikke at du skulle lade din galde flyde ud over afsenderen, da denne tilsyneladende ikke har forstand på at emballere varen på en forsvarlig måde.
Pakkasser har været kendt i mange år, og disse yder nu en gang en bedre beskyttelse end et tyndt lag papir
Så start med at klage til sælgeren.
Helt enig... det er ikke post.dk skyld at en afsender ikke kan pakke tingene ordentligt ind.
Jeg glemte vist at forklare yderligere omkring indpakningen..
Varen er lille nok til at blive sendt i bobbelkuvert som for i øvrigt også havde set bedre dage.
I denne omgang var det heldigvis kun en pakke strømførende fastkoblinger, og ingen skade sket.
Original emballagen har derfor heller ikke det store at sige.
Men jeg var alligevel på det lokale posthus og vise dem problemet.
Det blev der sendt en klage over det mens jeg kiggede på.
Så det blev da taget seriøst i det mindste.
Havde det var noget større og dyrere som fx et lokomotiv, så havde jeg nægtet modtagelse
Men det er skræmmende hvordan tingene bliver behandlet.
Vi giver i dyre domme for at få vores varer kaste rundt. Ikke just en positiv oplevelse..
Du fik garanteret også valget: sendes som brev = XX antal kr, eller pakke = XX antal flere kr. Her vælger de fleste nok et brev (pris for forsendelse opvejes mod varens pris) men det er der jo så selvfølgelig forskellige risici ved. En af dem er maste ting, da posten jo ikke kan tage hensyn til hver og en boblekuvert.
Altså har man som kunde også (normalt) også en indflydelse på hvordan tingene sendes. Det skal man jo lige have i tankerne når man lunter ned for at klage på posthuset.
Mvh Steen
Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK
Mine Spor N eskapader
Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog
Frank-O
Industri-Tekniker
Indlæg: 263
Om det er som pakke eller brev er lidt ligemeget.. De et utroligt hårdhændet ved det hele..
Men tid er jo penge for dem..
Mvh.
Frank Olesen