Hejsa
Er der noget her på sporskiftet der ved hvorfor Hobby trade ikke var til stede på messen i valby i år?
Hilsen Martin
__________________
Mvh. R 963
Hejsa
Er der noget her på sporskiftet der ved hvorfor Hobby trade ikke var til stede på messen i valby i år?
Hilsen Martin
Mvh. R 963
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Hobbytrade var til stede gennem Finn Lekbo, der bl.a. viste en ualmindelig nydelig model af F-maskinen. I det nye nr. af Spor og baner bliver der meldt ud i hvilken retning pilen peger fremover.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Det bliver spændende at læse, men kan du ikke give et lille vink om pilen peger til højre, til venstre eller op eller ned?!
Men F-maskinen var (er) flot, så vi håber på en snarlig udsendelse. På Spor og baners hjemmeside www.sporogbaner.dk (som der henvises til på Hobbytrades hjemmside) står følgende. Bemærk at det er Ade der står som producent!
"Seneste nyt
Spor og baner har besøgt ade for at se de seneste nyheder. Her er billeder af, hvad der er på vej til foråret:
F-maskinen - vel nok det ærketypiske, danske damplokomotiv. Her er den første, helt færdige model fra ade med utallige detaljer - i korthed kan nævnes fjedrende puffere, spinkle sandingsrør, flot gengivelse af håndbøjler, armaturer, dampklokke, fabriksskilt osv., frit gennemsyn gennem førerhuset, fint gangtøj - ja, der er ingen ende på herlighederne. Kan efter planen leveres i 2. kvartal 2012.
Svend
R 963
arbejdsløs
Slagelse
Indlæg: 191
Hejsa
Jeg forstår så bare ikke, at der så ikke på nogen måde var noget reklame for Hobby trade ved lekbo's stand, jeg så intet der angav at Finn lekbo repræsenterede hobby trade på messen.. Han havde ganske vist en F'er med sammen sine modeller med fra hans butik, men det var med høj kulkasse og han snakkede om at det var muligt at han ville lavet nyt gangstøj til Hobby trade's F'er..
Hilsen Martin
Mvh. R 963
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
Jeg tror, der er en hel del af os, der har hørt en hel del rygter - men helst ikke vil fortælle om dem, så længe det er netop det: Rygter.
Men det nyeste, jeg har hørt fra "sædvanligvis velunderrettet kilde", siger, at der kommer til at ske en hel del ændringer omkring Hobbytrade.
MVH
Lars
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej
enig og yes - et er rygter om kommende modeller - et andet er rygter om firmaer !!!!!
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
peter
Indlæg: 116
hvorfor dog alt det hemmelighedskræmmeri.
HT har fået et heftigt sagsanlæg fra ESU, som koster kassen. S-maskine-makværkeriet kostede kassen. Så nu ændrer de navn til ADE. Ligger det ikke også sigesom i luften, når man ser på deres annoncer i diverse blade. Den grafiske linie er blevet tilpasset ADE's
ct
Indlæg: 210
hvorfor dog alt det hemmelighedskræmmeri.
HT har fået et heftigt sagsanlæg fra ESU, som koster kassen. S-maskine-makværkeriet kostede kassen. Så nu ændrer de navn til ADE. Ligger det ikke også sigesom i luften, når man ser på deres annoncer i diverse blade. Den grafiske linie er blevet tilpasset ADE's
Hej Peter
Nu hvor du tilsyneladende har fingeren på pulsen og har ovenstående informationer ville jeg og sikkert andre blive glade for du vil uddybe ovenstående. Jeg er meget tilfreds med Hobbytrades produkter og ville da blive trist til mode hvis det er slut med modeller fra dem. Hvis det er det der ellers antydes mellem linierne - eller hvordan??
Hilsen Christian
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Hvis man læser i det nye Spor og baner kan kan ane hvor det bærer henaf. Grunden til at jeg ikke først skrev noget om det, er for at få folk til at læse og dermed støtte bladet.
Men i det første nr. står der i artiklen fra HT, at det fremover er slut med de masseproducerede modeller. IKA-vognen bliver en af de sidste modeller her. I stedet for vil man satse på modeller i små, eksklusive oplag, og kigge mere på epoke II. Der blev meldt ud med at man satser på MT´eren fra 1920´erne i første omgang. Og så kommer der jo også 3 forskellige kongevogne. Det er den vej pilen peger.
Så derfor skal vi ret sikkert nok ikke regne med at se H I maskinen fra HT, som det ellers blev slået op på Hobbymessen for nogle år tilbage. Men så der det jo godt at Heljan træder til her i stedet for.
Hvad enten firmaet hedder det ene aller det andet, det kan være helt ligegyldigt. Jeg synes at man i stedet for skal glæde sig over de modeller der er kommet og som kommer. Det er jo bare alle tiders at F-maskinen nu kommer. Og de andre ting der er meldt ud. Jeg skal da helt klart have kongevognen fra 1937.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Vejlefyr
Indlæg: 103
Det er nok rigtigt, som du skriver, Claus. F-maskinen bliver en rigtig fin lille maskine, og det med kongevogne ser lovende ud. Samtidig er det fint med (gods)vogne og lokomotiver i metal.
Et andet ting er, at man planlaegger til at fremstille vogne i aegt trae. Nu er mit spørgsmaal: Hvordan vil man gengive en traestruktur i 1:87 som er lavet i 1:1-trae?! Det kan jo aldrig passe! Det bliver ikke overbevisende! Jeg er ikke overbevist at det er en god idé, og jeg var mere begejstret hvis det blev støbte modeller lige som de nye traevogne fra Heljan, som har en smuk lakering. Alt andet kan der ikke blive til en tidssvarende model.
Og hvis jeg taenker paa de gamle skibsmodeller, der er limet sammen af aegt trae. De falder fra hinanden, selv om de ikke er saa gamle nu. Skal der ske det samme med de nye vogne, der bliver limet sammen af trae osv? Det naeste, der kommer, er nok vogne i skaaret pap!?
Hobbytrade er da en etableret firma, og man skulle blive ved det, man kan - og ellers ikke eksperimentere med nogle nye ting. Bliv ved de materialkoder, vi har indenfor modeljernbanen. Ellers er Brio nok snart den billigere og mere holdbare alternativ!!!
ct
Indlæg: 210
Interessant Claus! Hvis markedet ikke er til masseproduktion så er det en fin løsning Hobbytrade gør. Det er efterhånden også det eksklusive der vinder mere og mere indpas. Tyske LS Models synes jeg formår at lave højkvalitetsprodukter i større "klaser" af gangen. Måske man skulle skele lidt til dem?
Kunne ellers være fint med et "prototypelyn" fra Hobbytrade - mon ikke at ME-formene kunne genanvendes i et vist omfang?
Vejlefyr
Indlæg: 103
Kommer der ikke mere nye oplaeg af de gamle modeller? ME osv???
Lustrup
Musiker
Indlæg: 14
Ifølge Lars Weidich, Togdillen i Vanløse, som er manden bag Hobbymessen, havde Hobbytrade med meget kort varsel valgt at være på messe i Neumünster i Tyskland fremfor i Valby.
På www.krak.dk kan man finde diverse oplysninger om Hobbytrade, bl.a. regnskabstal m.m. Også en info om et nystartet firma Ebert og Ebert Aps med de to brødre som chefer.
Lustrup
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
Jeg tror, man skal lægge rigtigt godt mærke til dette nystartede firma.
MVH
Lars
FutKo
Indlæg: 2
Firmaet har overraskende nok adresse samme sted som H.T.
Kim Larsen
Lærer og musiker
Indlæg: 151
På www.krak.dk kan man finde diverse oplysninger om Hobbytrade, bl.a. regnskabstal m.m. Også en info om et nystartet firma Ebert og Ebert Aps med de to brødre som chefer.
Følgende er et udtryk for min viden om firma- og brandstrukturer i det hele taget. Mine konklussioner er basseret på de info vi har til rådighed. Jeg ved ikke mere end nogle andre!
Og det ser man mange steder i erhvervslivet: Når et firma har mødt for mange udfordringer, fortsætter det under nyt navn, for så at have en "ren tavle" at skrive på.
Gamle firmanavne kan så fortsætte som brands under det nye.
Og det er i essensen der, det bliver svært for os, der tænker lidt firkantet, gammeldags og i kasser: Vi er vant til, at brands, personer og firmaer er statiske synonymer for det samme - urokkelige for al tid, men sådan er virkeligheden bare ikke altid.
Brands handler om værdier, man gerne vil drage til nytte. Modeltogsfolk internaionalt ved, hvad ADE står for, og har man adgang til det brand, har man automatisk kundens tillid. Hvem der så står bag brandet er mindre væsenligt. Hvad Hobbytrade som brand - ikke som firma - kommer til at stå for, der må vi se, hvad det bliver.
Der er ingen tvivl om, at en nicheproduktion, som modeltog må siges at være, er noget, der må forventes at blive valgt fra af kunderne i krisetider, og det er utvivlsomt en højriskant brance at være i.
Jeg tror, vi har al mulig grund til at se frem til fremtidige produktioner - uanset virksomhedsstrukturen, og om vi kan gennemskue den - for der er ingen tvivl om, at det er fightere der står bag!
- Kim
På vore modelbaner søger vi at undgå afsporinger. Kunne vi dog ikke have samme målsætning her.....?!?!!
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Ifølge Lars Weidich, Togdillen i Vanløse, som er manden bag Hobbymessen, havde Hobbytrade med meget kort varsel valgt at være på messe i Neumünster i Tyskland fremfor i Valby.
HobbyTrade plejer at deltage i Neumünster, hvor datoen har været kendt i over et år!
De kan vel ikke med meget kort varsel skifte til Valby (Valbys dato blev ændret et par gange før datoen lå fast).
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
tøf tøf
glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent
Vemmelev
Indlæg: 347
..nu spørger jeg lidt dumt, måske fordijeg ikke har fulgt med i timen...
Hvordan kan de få et sagsanlæg med ESU?..
Mvh Steen
...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
Når man driver erhverv, risikerer man altid et sagsanlæg, hvis man bliver uvenner med nogen: Hobbytrade har været dansk importør af ESU, det er de ikke mere - og i sådan en situation er det næsten mere regelen end undtagelsen, at man ender med at blive uvenner.
Hvis du havde forhørt dig lidt på rygtebørsen, f.eks. hos din normale forhandler, ville du vide, at dette sagsanlæg er alvor - det er bestemt ikke småpenge, det handler om.
MVH
Lars
HenrHans
Indlæg: 82
..nu spørger jeg lidt dumt, måske fordijeg ikke har fulgt med i timen...
Hvordan kan de få et sagsanlæg med ESU?..
Rygtet siger, at man har forsøgt at kopierer en ESU-dekoder - men om det er hele sandheden ved jeg ikke.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
DET rygte tror jeg hører hjemme i fantasiens verden: Hvad jeg har hørt fra rigtigt mange kilder er langt mere jordnært og kedeligt. Der er faktisk ganske ordinært og ikke rigtigt værd at tale om, hvis det ikke var fordi, der er så mange penge involveret.
Jeg synes også det er værd at bemærke, at ESU har mistet rigtigt mange samarbejdspartnere de seneste år - herunder sværvægtere som Märklin og Roco.
MVH
Lars
peter
Indlæg: 116
Et sagsanlæg i millionstørrelsen må være hård kost for HT Aps, når man i 2010-regnskabet kan læse, at selskabet har en forholdvis høj gældsgrad, som man dog forventer at kunne arbejde indenfor, forudsat man kan leve op til 2011-budgettet. Det ved jeg naturligvis ikke om man har kunnet, men S-maskine projektet må have kostet kassen. Samtidig har HT i 2010 en egenkapital på 2.300.000 kr. Det siger dog ikke den fulde sandhed, idet man kan have ført aktiver op i HT-holdningselskabet. Så spørgsmålet er jo ganske enkelt, hvor pokker de får pengene fra, med mindre man lader HT gå konkurs, og derved "kun" taber indskuddet på 125.000 kr., og starter nyt selskab op.
Jeg tvivler på, at man uden en ny kapitalinvester kan sætte ret mange nye projekter i søen, men det er sikkert også den plan man arbejder efter i Fredericia. Det bliver spændende læsning af se regnskabet for 2011, og selvfølgelig, hvad det hele ender med.
Sydbanen
Indlæg: 321
Hmm, det lyder ikke godt.
Jeg havde da håbet på flere gode epoke IV/V ting fra HT, kunne godt se dem lave en MK f.eks.
Lars. Ang ESU. Må vi andre ikke få det afvide som du ved, tror bare at vi andre ikke får noget afvide gør at der kommer endnu flere rygter
Mvh Sydbanen
Epoke IV-V, Dansk materiel og udenlandsk som har været i DK
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
Nej - jeg har det kun på anden-tredie hånd, og det vil jeg ikke bringe videre: Det må være op til kilden selv at forklare sig nærmere, når man mener, det rette tidspunkt er inde. Men tro mig: Det er forretningsmæssigt alvorligt, men der er ikke noget eksotisk spændende i det.
MVH
Lars
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Hmm, det lyder ikke godt. Jeg havde da håbet på flere gode epoke IV/V ting fra HT, kunne godt se dem lave en MK f.eks.
Bortset fra rygter der skyldes en af Klaus Ribers uombyggede DII maskiner der var med i Nürenberg - har HT ikke antydet noget om hvilke epoker de vil udsende materiel fra fremover.
Epoke III/IV/V er jo der hvor salget er - der er godtnok ikke mange der kører epoke I og II i DK. Så hvorfor ikke lave "Europæisk godsvognsmateriel - UIC typer" fx. de litra Sdgmmns, Hccmrrs m.v. de allerede har lovet samt de lidt ældre I (senere Hs), G (senere Gs), Fd - der er jo stadigvæk mange typer at vælge imellem der ikke er kommet fra en af de store!
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.937
Men i det første nr. står der i artiklen fra HT, at det fremover er slut med de masseproducerede modeller. IKA-vognen bliver en af de sidste modeller her. I stedet for vil man satse på modeller i små, eksklusive oplag, og kigge mere på epoke II. Der blev meldt ud med at man satser på MT´eren fra 1920´erne i første omgang. Og så kommer der jo også 3 forskellige kongevogne. Det er den vej pilen peger.
Hvordan stiller det CR-vognene?
Med venlig hilsen
Skott
tøf tøf
glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent
Vemmelev
Indlæg: 347
...Hmm.. spild af tid, at forsøge at kopiere en dekoder... der er så mange at vælge imellem, så det vil da ikke være intereessant at kopiere, for så kun at sælge til egne maskiner... så den tror jeg nu ikke på.. Desværre må vi så nøjes med Uhlenbrock... det har jeg sjovt nok aldrig fået til at virke sammen med mine lenz/esu... Særligt Heljan´s e-maskine kører overhovedet ikke med anden dekoder... Måske ESU har lavet samme trick med HT, at der ikke kunne sættes alternativ dekoder i maskinerne, hvorfor de var stavnsbundet..???
Tværtimod har jeg en tanke om produktionspriser..:
Man har altid populært sagt, at det kan koste ca en million at udvikle forme, tegne modeller osv. førend den første "rigtige" model stårklar.. hvis vi så antager at man sælger en vogn for ca 500.- (400 + moms), så skal de første 2500 vogne sælges førend der kan beregnes gevinst... det er dælme mange vogne til det lille danske marked.. og 400 for en vogn, det er beregnet uden forhandleravance, hvorfor det er mere realistisk at forvente ca 5000 vogne solgt, forend det bliver en fornuftig forretning..
Hvad er f.eks. oplaget af CL vognen??
Mvh Steen
...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
På www.krak.dk kan man finde diverse oplysninger om Hobbytrade, bl.a. regnskabstal m.m. Også en info om et nystartet firma Ebert og Ebert Aps med de to brødre som chefer.
EBERT & EBERT ApS (Tidligere: ADE INVEST ApS)
Svend
Torben Z.
Indlæg: 755
Hmm, det lyder ikke godt.
Jeg havde da håbet på flere gode epoke IV/V ting fra HT, kunne godt se dem lave en MK f.eks.
Tja, der vil sikkert også fremover komme danske modeller i de ønskede epoke - men nok lidt svært at gennemskue hvilke konstruktører man har til rådighed pt.
Dog skal vi alle til at vænne os til, at der fremover nok vil stå Ade på emballagen.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Amagerkaner
Indlæg: 440
Hej!
Det er en besynderlig tråd denne her! Nu besøgte jeg ikke selv til Valby Hallen grundet arbejde, men kan forstå at hobby trade ikke var repræsenteret. Well...
Som det nævnes flere steder i tråden er der megen rygtedannelse om nævnte firma og man kunne jo så sige følgende:
ALDRIG HAR SÅ MANGE, DER VIDSTE SÅ LIDT, SKREVET SÅ MEGET!
Ja, direkte planket fra den gode Churchill ( en af demokratiets helt stor helte, men det er en anden snak).
Hvis der er nogen, der ved hvordan hobby trade drives bedst, så er det nok folkene bag, som jeg ikke en gang kender navnene på, for det interesserer mig faktisk ikke! Men det gør deres produkter, som jeg priser højt!
Om de så ønsker nyt firmanavn, ligger i en retssag, opholder sig i udlandet eller hopper på tungen er mig bedøvende ligegyldigt. Det drejer om modeltog og tilbehør, i dette tilfælde hobby trades, og ikke spor andet. Alt andet synes jeg faktisk er respektløst!
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.207
Hej!
Det er en besynderlig tråd denne her! Nu besøgte jeg ikke selv til Valby Hallen grundet arbejde, men kan forstå at hobby trade ikke var repræsenteret. Well...
Som det nævnes flere steder i tråden er der megen rygtedannelse om nævnte firma og man kunne jo så sige følgende:
ALDRIG HAR SÅ MANGE, DER VIDSTE SÅ LIDT, SKREVET SÅ MEGET!
Sådan ;o)))))))
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jeg vil nok engang opfordre til at læse det nye nr. af Spor og baner. Der bliver det fortalt helt klart, hvad det er man vil fremover i artiklen fra HT. CR-vognen kommer i alle varianter.
Mange har vist helt overset det nye blad. Det er en skam. Har lige betalt et årsabonnement.
Og er helt enig, rygter kan ikke bruges til en pind, og hvad firmaet hedder kan også være helt lige gyldigt. Det er de modeller vi får, der tæller. Og det ser jo rigtig lovende ud det der kommer fremover
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
ct
Indlæg: 210
ALDRIG HAR SÅ MANGE, DER VIDSTE SÅ LIDT, SKREVET SÅ MEGET!
WORD!
Det er til tider værre end i Paradise hotel med rygter i disse jernbaneforums...
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Mange har vist helt overset det nye blad. Det er en skam. Har lige betalt et årsabonnement.
Jeg tror mange gerne ville have tegnet et abonnement på bladet, men bladet kom ikke til årets hobbymesse, så det var ikke rigtigt muligt. Måske det kommer til efterårets messe i November måned. Jeg prøvede at købe første nummer via deres hjemmeside, men hørte aldrig siden fra dem.
Hilsen
Erik
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
tøf tøf
glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent
Vemmelev
Indlæg: 347
Hej Erik..
Så tjek deres hjemmeside.. de efterlyser 2 indbetalere, som ikke har angivet modtagerinfo korrekt.. Måske du er den ene??
Mvh Steen
...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Jeg tror mange gerne ville have tegnet et abonnement på bladet, men bladet kom ikke til årets hobbymesse, så det var ikke rigtigt muligt. Måske det kommer til efterårets messe i November måned. Jeg prøvede at købe første nummer via deres hjemmeside, men hørte aldrig siden fra dem.
Spor og Baner kommer med på DMJUs udstilling i Bramdrupdam d.14 - 15 april. Så der kan du tegne abonnement - men det kan nu også lade sig gøre ved en forhandler, giver også en god undskyldning for at besøge forretningen. "Jeg skal lige hente mit blad"
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Hej Flemming
Jeg tror mest jeg vil tilslutte mig det sidste, med at besøge en af vores lokale forretninger. Jeg synes DMJU mest ligner en udstilling for 2 skinne folk og ikke så meget for alle os andre.
Sidst de var i Køge, var der ikke mange 3 skinne anlæg med. Jeg deltog mest der, fordi der var en masse kørsel med veteran tog også.
Hilsen
Erik
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Selv om der måske primært er 2 skinneanlæg med i Brandrupdam, så kan der jo sagtens være en del at hente for os treskinnefolk. Om ikke andet møder man nogen man kender, eller falder over et par gode messetilbud.
Nu starter tråden her med at Hobbytrade ikke deltog i Hobbymessen. Det gør de til gengæld i Brandrupdam. Men Heljan gør ikke. Det kan man jo også godt undre sig lidt over. Men sådan er der så meget.
Spor og baner deltager i Kolding, som det også blev nævnt før. Og kan kun opfordre nok engang til at bakke op omkring bladet. Jeg har lige bestilt et abonnement inde på Spor og baners hjemmeside, det fungerede helt problemfrit. Der gik kort tid, så kom der en svarmail tilbage med alle oplysninger. En mindre online udgave af Banen er et godt initiativ, men kan efter min mening aldrig erstatte et fuldt blad. Der er i højere grad mere tale om et supplement.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Vejlefyr
Indlæg: 103
Hej igen!
Har lige set det nye onlineblad på banens hjemmeside. Det er jo en fin lille online-udgave.
Ellers vil jeg tilslutte mig med at varmt anbefale Spor og baner. Et rigtigt god og tidssvarende blad med spændende indhold, god design osv. Tak Flemming (Søeborg!!)! Jeg ser allerede frem til nr. 2!
Hilsen Alex
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Så er du også sikker på at få et blad der ikke er ødelagt under forsendelsen.
Pt. 2 anlæg spor N - 2 skinne,
2 anlæg med spor H0m heraf en der deltager i samkørsel mellem flere klubber - 2 skinne,
4 anlæg spor H0 heraf en samkørsel mellem flere (3) klubber - 2 skinne,
2 anlæg spor H0 - med midterleder,
1 anlæg spor 0 samkørsel mellem flere (4) klubber - 2 skinne,
1 anlæg spor 1 samkørsel mellem flere klubber - 2 skinne
samt flere arbejdende værksteder og små anlæg/dioramaer.
Så du har ret - anlæg med midterleder er der ikke mange af!
Men 1/3 af de regulære H0 anlæg er dog med midterleder. - at alle andre størrelser kører 2 skinne er så sin sag!!
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Hej Flemming
Det virker dog mærkeligt at kun 1/3 er 3 skinne, når det er 50/50 i ejer forholdet herhjemme. Der er jo mange 2 skinne klubber repræsenteret, men kun 2 stk. 3 skinne-klubber.
Jeg tror dog, jeg møder flere bekendte ved banebørsterdagen, da jeg kunne hører på hobbymessen, at mange ikke kunne deltage pga diverse årsager.
Det glæder mig dog at HT kan deltage derovre.
Hilsen
Erik
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Så må der jo komme flere 3 skinnefolk der udstiller - der er da mindst 3 klubber der har flotte udstillings/modul anlæg, meen udstille langt hjemmefra - det er nok det der er problemet. Der er jo tilsyneladende generelt for alle skalaer at alt for få vil/kan udstille. Det er kun de 2 store størrelser spor 0 og 1 der er repræsenteret af flertallet af klubberne.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
tøf tøf
glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent
Vemmelev
Indlæg: 347
... Hej sporskiftere...
Lad Lars låse tråden nu, inden den bliver endnu en 2 vs 3 skinnediskussion....
tråden startede med spørgsmål om HT, ingen kan svare konkret, så mon ikke vi har brug for en ny tråd, vi kan glæde os over indholdet i, inden denne bliver mudderkastning..
Mvh Steen
...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..
ct
Indlæg: 210
joh
Indlæg: 14
Hej alle brugere på sporskiftet!
I DMJU er vi i øjeblikket i gang med at lægge sidste hånd på vores udstilling i Bramdrupdam d. 14.-15. april. Vi tilstræber os på, at vise et så bredt udvalg af hobbyen som muligt, lige fra de mindste og til de største modeltog, der bliver lavet.
Dette gælder også valg af system (2/3 skinne) og drift (analog/digital). Vi har naturligvis et ønske om, at så mange klubber som muligt deltager, men langt de fleste klubber har et fast anlæg, og har derfor ikke mulighed for at vise det frem på udstillingen.
Heldigvis kommer der hele tiden nye klubber til, og vi kan i den forbindelse byde velkommen til ”Märklin vennerne” i Kolding, som også deltager med et anlæg på udstillingen.
På vores egen stand har vi prøvet at lave en bemandings plan i henhold til de arbejdsområder, vi varetager i bestyrelsen. Alle er velkommen til at komme forbi og hilse på og få en snak med os, også selv om man ikke er medlem af en klub under DMJU.
Som noget nyt i år har vi prøvet at indsætte busser fra København og Frederikshavn med opsamlings stop undervejs og dette tilbud gælder til alle.
Følg med på vores hjemmeside for mere informationer www.dmju.dk - eller kontakte mig hvis du har spørgsmål
MVH
Formand DMJU
Jan-Ole Hansen
20 25 86 66
Jh.dmju@youmail.dk
Vel mødt i Bramdrupdam
f1freakdk
St. Heddinge
Indlæg: 1.077
Hej!
Det er en besynderlig tråd denne her! Nu besøgte jeg ikke selv til Valby Hallen grundet arbejde, men kan forstå at hobby trade ikke var repræsenteret. Well...
Som det nævnes flere steder i tråden er der megen rygtedannelse om nævnte firma og man kunne jo så sige følgende:
ALDRIG HAR SÅ MANGE, DER VIDSTE SÅ LIDT, SKREVET SÅ MEGET!
Ja, direkte planket fra den gode Churchill ( en af demokratiets helt stor helte, men det er en anden snak).
Hvis der er nogen, der ved hvordan hobby trade drives bedst, så er det nok folkene bag, som jeg ikke en gang kender navnene på, for det interesserer mig faktisk ikke! Men det gør deres produkter, som jeg priser højt!
Om de så ønsker nyt firmanavn, ligger i en retssag, opholder sig i udlandet eller hopper på tungen er mig bedøvende ligegyldigt. Det drejer om modeltog og tilbehør, i dette tilfælde hobby trades, og ikke spor andet. Alt andet synes jeg faktisk er respektløst!
Så kan det vist ikke siges meget bedre...
Mvh Steen
Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK
Mine Spor N eskapader
Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog