Picture

lokalbanen

Indlæg: 161

PB  Blog  Hjemmeside

2008 Nyheder

Jeg har kigget på denne nyhed for 2008 i et stykke tid (Trix Lint 41). Nu er vi i anden halvdel af 2009 og den står stadig på deres webshop som en nyhed der ikke kan fåes endnu.

Hvor lang tid skal man forvente fra en Nyhed præsenteres til den rent faktisk kan fåes i butikkerne, er det normalt at man skal vente så længe? Burde den ikke have været kommet i 2008?

Trix Lint 41

__________________

/Bo (Aktuel status: 0 moduler, 0 meter skinne, 0 togsæt, 1 lokomotiv, samt 7 vogne)

Like 0 kan lide
Top

Picture

jms_dk

Indlæg: 141

PB

"lokalbanen" skrev:
Jeg har kigget på denne nyhed for 2008 i et stykke tid (Trix Lint 41). Nu er vi i anden halvdel af 2009 og den står stadig på deres webshop som en nyhed der ikke kan fåes endnu.Hvor lang tid skal man forvente fra en Nyhed præsenteres til den rent faktisk kan fåes i butikkerne, er det normalt at man skal vente så længe? Burde den ikke have været kommet i 2008?

Ifg http://www.skala-n.dk kommer den til November. Trix er ved at "omstruktuere" så der er mange nyheder der enten er udsat eller aflyst.

__________________

/JanM

Medlem af:
N-Modulgruppen
fremo

Like 0 kan lide
Top

Picture

lokalbanen

Indlæg: 161

PB  Blog  Hjemmeside

Tak

Ja, selvfølgelig burde jeg have kigget hos Lars først... Smile

__________________

/Bo (Aktuel status: 0 moduler, 0 meter skinne, 0 togsæt, 1 lokomotiv, samt 7 vogne)

Like 0 kan lide
Top

Picture

OleBerg

Indlæg: 29

PB

Hej alle,

håber der er nogen der kan hjælpe/har en god idé.

Jeg kører skala N, og kunne godt tænke mig at bruge et dummy-lokomotiv til at køre i forspand. (Det skal være dansk, så de dobbelt-traktion muligheder der er i handlen kan ikke bruges.) Jeg har forsøgt mig med at pille indmaden ud af et par loks, men de løber alt for trægt.

Hvad skal jeg gøre?

Alle forslag er velkomne.

MVH Ole

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Newtrain

Brabrand

Indlæg: 668

PB

"OleBerg" skrev:
Hej alle,håber der er nogen der kan hjælpe/har en god idé.Jeg kører skala N, og kunne godt tænke mig at bruge et dummy-lokomotiv til at køre i forspand. (Det skal være dansk, så de dobbelt-traktion muligheder der er i handlen kan ikke bruges.) Jeg har forsøgt mig med at pille indmaden ud af et par loks, men de løber alt for trægt.Hvad skal jeg gøre?Alle forslag er velkomne.MVH Ole

Noget der ikke fungerer er at købe en dummy MY eller lign. Dem jeg har set på markedet, kan kun bruges som stationære modeller.

Du skriver at du har pillet al indmaden ud af et par loks, men at de løber for trægt, er det ikke fordi der stadig er tandhjul i drivboogien ?

Hvis disse loks alligevel ikke fungerer, kan du så ikke bare fjerne tandhjulene eller købe et par ekstra boogier og fjerne tandhjulene fra dem, så de kommer til at fungere som løbebogier ?

Jeg har vedhæftet en PDF med tegning af en MY. På side 1, nederst, hvis du udskifter de to hjul par i hver boogie, benævnt som nr. 26 (dem med tandhjul), med hjulpar benævnt 27 (dem uden tandhjul), burde boogierne fungere som løbeboogier.

Grunden til at en del af minel svar er lavet som spørgsmål, er at jeg ikke er helt sikker på at jeg forstår problematikken.

__________________

Venlig hilsen

 Carsten

  • Skala N
  • Epoke IV og V
  • Tysk og Dansk materiel + "det løse"
  • Digital med Roco MultiMaus
  • Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Like 0 kan lide
Top

Picture

KnudBe

Indlæg: 764

PB  Hjemmeside

Måske ikke så relevant... Men for ikke at ødelægge dyre velkørende loks, så kommer der ofte nogle PIKO MY'ere til salg på det tyske ebay.

__________________

Mvh
Knud

Modelbane: Spor N - Roco/Fleischmann digital (Z21) - Epoke III / IV / V - DK, S & Int.
Spor N på Facebook https://www.facebook.com/groups/modeltog160/
Simulator: http://www.railworks.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.