Har været inde og bese David, Den ser ikke så godt ud eller vi kan kalde den et håndværkertilbud. Men det er fedt at den bliver bevaret, det er et unikum. :
Vi må håbe, at dette tiltag besvarer mit "hjertesuk" i denne tråd ([url]http://www.sporskiftet.dk/node/4919]).
En skam at Kbh (Cvk) ligger i den anden ende af landet. Det kunne ellers have været sjovt at give en hånd med ved istandsættelsesarbejdet.
Mekanikken i sådan en svend er heldigvis mere ligetil end i en GM'er, og det ydre ser ud til at være nogenlunde velbevaret, så mon ikke at en istandsættelse alligvel ligger indenfor det muliges kunst ?.
Ledningsnettet skal sikkert fornyes (?), og mon ikke at det skulle kunne lade sig gøre at finde en Leyland 680 motor til den ?.
Betjeningspanelet ser noget mangelfuldt ud - er der mon nogen, der har et billede af, hvordan det så ud i hel tilstand ?.
Nu hvor "David" sikkert ikke skal køre med tunge godstog længere, så behøves den måske ikke længere de tunge betonklodser i pakrumsenden - eller kan måske nøjes med nogle knapt så tunge betonklodser ?.
Fjedrene i pakrumsenden ser jo noget belastet ud, sammenlignet med fjedrene i motorenden.
Er pufferne allerede ved at blive renoveret, eftersom at de er afmonteret ?.
__________________
Med futlig hilsen Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
0 kan lide
Log ind
Søg
Donér
Hvis du vil hjælpe med den videre udvikling af Sporskiftet, har du mulighed for at donere et beløb her:
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.337
Lidt informationer her (under den 14.05.2011):
http://www.lollandsbanen-privat.dk/Ombygning%20i%20Gedser.html
Svend
Lundgaard
Norway
Indlæg: 132
Hvor spænnende at der er nogen der vil istandsætte den! David var jo engang en maskine tilhørende SKRJ.
Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner
D 804
Indlæg: 384
Jeg kunne godt lide at vide hvor den er blevet af... :?
Jeg er en dreng på 16, der bruger lidt for meget tid på tog.
Billeder for hver uge: http://d804.wordpress.com
marrix
IT Udvikler
Valby
Indlæg: 338
Her til eftermiddag var ØSJS M1 på skydebroen ved Cvk/museumstog i København.
Beklager at skydebroen er i vejen for lokomotivet, men det er ikke nemt at være uden forbindelser og må stå uden for hegnet for at tage billeder
Mange hilsner
- Martin
MY1104
Indlæg: 112
Har været inde og bese David, Den ser ikke så godt ud eller vi kan kalde den et håndværkertilbud. Men det er fedt at den bliver bevaret, det er et unikum. :
Med jernbane hilsen
Anders
I morgen er i dag historie.
cbt
Indlæg: 1.151
Vi må håbe, at dette tiltag besvarer mit "hjertesuk" i denne tråd ([url]http://www.sporskiftet.dk/node/4919]).
En skam at Kbh (Cvk) ligger i den anden ende af landet. Det kunne ellers have været sjovt at give en hånd med ved istandsættelsesarbejdet.
Mekanikken i sådan en svend er heldigvis mere ligetil end i en GM'er, og det ydre ser ud til at være nogenlunde velbevaret, så mon ikke at en istandsættelse alligvel ligger indenfor det muliges kunst ?.
Ledningsnettet skal sikkert fornyes (?), og mon ikke at det skulle kunne lade sig gøre at finde en Leyland 680 motor til den ?.
Denne motor har også været brugt i bl.a. lastbiler, busser, skibe og f.eks. også pumpestationer, m.m. (se f.eks. http://archive.friday-ad.co.uk/Adref/F216874/FullAdDetails.aspx)
Betjeningspanelet ser noget mangelfuldt ud - er der mon nogen, der har et billede af, hvordan det så ud i hel tilstand ?.
Nu hvor "David" sikkert ikke skal køre med tunge godstog længere, så behøves den måske ikke længere de tunge betonklodser i pakrumsenden - eller kan måske nøjes med nogle knapt så tunge betonklodser ?.
Fjedrene i pakrumsenden ser jo noget belastet ud, sammenlignet med fjedrene i motorenden.
Er pufferne allerede ved at blive renoveret, eftersom at de er afmonteret ?.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.