Picture

PeterFrost

IT

Indlæg: 28

PB  Hjemmeside

ØSJS David...

Hej...

Er der nogle her der ved hvad der er blevet af ØSJS' David der har stået i Gedser ?

__________________

Peter F.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.337

PB

Lidt informationer her (under den 14.05.2011):

http://www.lollandsbanen-privat.dk/Ombygning%20i%20Gedser.html

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lundgaard

Norway

Indlæg: 132

PB

Hvor spænnende at der er nogen der vil istandsætte den! David var jo engang en maskine tilhørende SKRJ.

__________________

Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner

Like 0 kan lide
Top

Picture

D 804

Indlæg: 384

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg kunne godt lide at vide hvor den er blevet af... :?

__________________

Jeg er en dreng på 16, der bruger lidt for meget tid på tog.
Billeder for hver uge: http://d804.wordpress.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

marrix

IT Udvikler

Valby

Indlæg: 338

PB

Her til eftermiddag var ØSJS M1 på skydebroen ved Cvk/museumstog i København.

Beklager at skydebroen er i vejen for lokomotivet, men det er ikke nemt at være uden forbindelser og må stå uden for hegnet for at tage billeder Smile

Mange hilsner

- Martin

SJS M1

Like 0 kan lide
Top

Picture

MY1104

Indlæg: 112

PB

Har været inde og bese David, Den ser ikke så godt ud eller vi kan kalde den et håndværkertilbud. Men det er fedt at den bliver bevaret, det er et unikum. :

Med jernbane hilsen

Anders

David4

David3

David2

David1

__________________

I morgen er i dag historie.

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

Vi må håbe, at dette tiltag besvarer mit "hjertesuk" i denne tråd ([url]http://www.sporskiftet.dk/node/4919]).

En skam at Kbh (Cvk) ligger i den anden ende af landet. Det kunne ellers have været sjovt at give en hånd med ved istandsættelsesarbejdet.

Mekanikken i sådan en svend er heldigvis mere ligetil end i en GM'er, og det ydre ser ud til at være nogenlunde velbevaret, så mon ikke at en istandsættelse alligvel ligger indenfor det muliges kunst ?.

Ledningsnettet skal sikkert fornyes (?), og mon ikke at det skulle kunne lade sig gøre at finde en Leyland 680 motor til den ?.

Denne motor har også været brugt i bl.a. lastbiler, busser, skibe og f.eks. også pumpestationer, m.m. (se f.eks. http://archive.friday-ad.co.uk/Adref/F216874/FullAdDetails.aspx)

Betjeningspanelet ser noget mangelfuldt ud - er der mon nogen, der har et billede af, hvordan det så ud i hel tilstand ?.

Nu hvor "David" sikkert ikke skal køre med tunge godstog længere, så behøves den måske ikke længere de tunge betonklodser i pakrumsenden - eller kan måske nøjes med nogle knapt så tunge betonklodser ?.

Fjedrene i pakrumsenden ser jo noget belastet ud, sammenlignet med fjedrene i motorenden.

Er pufferne allerede ved at blive renoveret, eftersom at de er afmonteret ?.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.