Min bedste julegave i år var en Hobbytrade ME til AC. Den er - så vidt jeg kan se - udstyret med en Uhlenbrock 75320 dekoder, som vist er sat til adresse 78.
Jeg vil gerne oprette lokomotivet i min CS2, men hvilken dekodertype skal jeg vælge? MM2 Programmable? Det ser nemlig ikke ud til at virke, for når jeg så sætter lokomotivet på programmeringssporet, så stikker det af fuld kraft!
Sååååå - hvad gør jeg lige for at kunne pille lidt ved adressen?
På forhånd tak, og glædelig jul
Henrik
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner
Kresten
Denne vejledning er godtnok fra før CS2, men prøv at læse om dekoderen her:
http://www.digitaltog.dk/Digital/Uhlenbrock/Uhlenbrock_AnDi_75320.pdf
Jeg vil tro, at du skal finde en DCC-indstilling på CS2 (ikke MM, MM2, el. lign.).
Og så tror jeg aldrig, at du bliver helt glad for den dekoder - ville råde til udskiftning med en ESU LokPilot V3.
Men lokomotivet er jo dejligt, så tillykke med det.
Kresten
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Først og fremmest skal du sætte den i digital mode. Det sker med en analog Märklin transformator. Du giver den ca. 8 sekunders retningsskift, indtil lyset blinker. Nu kan lokomotivet ikke køres analogt (prøv) og det står i digital mode. Herefter kan det køres på adresse 78 på din CS2.
Jeg har ikke prøvet at programmere en AnDi på CS2, men mon ikke denne Mobile Station vejledning virker?
Hvis din AnDi 75320 dekoder er i analog modus gør du følgende:
Placer lok'et på dit digitalspor (evt. programmeringsspor)
Vælg adresse 78 på Mobile Station
Tryk på lystasten (tænd lyset)
Tryk på retningsomskifteren (den store røde knap) 5 til 10 gange indtil den bagerste belysning blinker.
Når lok'et holder op med at blinke trykkes der endnu engang på retningsomskifteren
Den bagerste belysning blinker endnu engang og lok'et kan nu styres med Mobile Station (og andre digitale styringer)
Hvis du vil omprogrammere dekoderen gør du følgende:
Placer lok'et på dit digitalspor (evt. programmeringsspor)
Vælg Lok adressen på Mobile Station (den gamle adresse)
Tryk på retningsomskifteren (den store røde knap) 5 til 10 gange indtil den bagerste belysning blinker.
Vælg den nye adresse på Mobile station og vælg loksymbolet
Tryk på retningsomskifteren endnu engang
Den bagerste belysning blinker endnu engang og lok'et har nu fået den nye adresse
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Kresten
Ups :!: Anede ikke, at Uhlenbrocks ældre dekodere brugte Motorola protokol. Men tak for opdateringen
Så meget desto mere grund til at udskifte med en LokPilot...
Kresten
jhcn
IT & AV vejleder, C. la Cours Skole
Lystrup
Hej Peter
Den første halvdel af din vejledning gik uden problemer, så nu er den "vækket til live" på adresse 78.
Jeg har oprettet lokomotivet i CS2'en, ændrer adressen til 36 (det er nemlig ME1536), overfører til lokomotivet mens det står på programmerinssporet, får en positiv respons på det i displayet, men lokomotivet reagerer ikke på den nye adresse...
Så gør jeg det hele igen, nu får at vende tilbage til 78, og så virker lokomotivet igen...
Jeg kan ikke få ovenstående omkring Mobile Stationen til at fungere, hvordan skal jeg helt præcist vælge den nye adresse? Jeg ender med en besked om at adressen er brugt, til trods for at jeg har slettet alt på MS'en.
Henrik
jhcn
IT & AV vejleder, C. la Cours Skole
Lystrup
Jeg kunne altså ikke få det til at virke ordenligt med den gamle Uhlenbrock dekoder, så nu er den historie og udskiftet med en LokPilot 3.0.
Resultatet er at jeg nu kan gøre alt det jeg gerne ville, samt at ME'eren kører meget bedre.
Uanset hvad - tak for jeres råd og vejledning! Jeg spørger sikkert snart om noget mere...
Henrik