Der sker løbende en smule på anlægget selvom det går noget mere trægt end jeg havde håbet og vel egentlig også forventet.
Men grund landskabet er trods alt ved at være færdigt.
Der er lavet underlag til de af gips støbte veje og vejene er blevet støt og malet.
Så nu står den på detailplanlægning af bygningers placering og disses omgivelser.
Der er ilagt afløbs sporskifter der hvor det kunne tænkes at sådanne forekomme i 1:1.
Håber vinteren byder på maling, ballastering og patinering af spor, men nu må vi se.
OHJ20 På vej ind på Skjellerup station
Gennemskæringen på privatbanen


En støbt vej efter maling og efterfølgende slibning. Nu mangler der så bare lidt striber og andet pynt
Mo 568
Indlæg: 61
Hej Frank
Tak for sidst - håber i havde en fin hjemtur over de tyske alper.
Det der med lidt flere billeder her i forum lykkedes vist ikke?
De bedste hilsner
Thomas
FK
Indlæg: 81
Jo tak, det var en fin tur.
Nej det med billederne .......
Kommer du forbi Sankt Hans og hilser på når jeg ender der ?
Hilsen Frank
Ole Vedel
Indlæg: 1.173
Hej Frank
Lav Sankt Hans i model, så bliver overgangen lettere når du kommer derned.
Jeg har hentet alle tegningerne du kan låne.
Jeg overvejer selv at lave en af bygningerne, men det er svært at finde Preiser figurer som passer.
Ole Vedel
Knarbjerg
Stationsbestyrer
Indlæg: 165
Hej Frank
Fedt med lidt flere billeder fra dit anlæg.
Den måde du støber dinne veje på, har jeg ikke set før. Er der en speciel årsag til, du vælger at bygge dem op på denne måde?
Det er, efter min mening, en ret interessant metode, du anvender, da det måske kunne være en løsning på at undgå de alt for flade veje, de fleste af os får lavet.
Jeg er lidt nysgerrig på hvorhvidt armeringen er nok til at undgå, gibsen sprækker?
Hilsen Knarbjerg
Dansk i overgangsperioden mellem epoke III og IV
med fokus på køreplanskørsel og rangering.
http://www.knarbjerg.blogspot.com
Også på YouTube: Søg efter "Knarbjerg Banen"
FK
Indlæg: 81
Det med de støbte veje er noget jeg har set på forskellige tyske anlæg, og jeg fandt metoden interessant.
Blandt andet fordi man så rimelig enkelt kunne få den typiske hvælvede overflade.
Gaderne i Hølløse, som er hovedbyen på anlægget, har jeg ikke lavet med hvælving da jeg fandt det vill give for store udforringer i forhold til den senere montering af fortove.
Samtidig giver det selv om man gør sig umage en smule spil i overdladen som jeg finder ganske realistisk.
Om armeringen i det lange løb forhindrer gipsen i at revne er jeg ikke klar over.
Men jeg tænker chancerne for at det ikke sker er større end hvis der ikke var armering.