Lidt er bedre end ingenting

 

Der sker løbende en smule på anlægget selvom det går noget mere trægt end jeg havde håbet og vel egentlig også forventet.

Men grund landskabet er trods alt ved at være færdigt.

Der er lavet underlag til de af gips støbte veje og vejene er blevet støt og malet.

Så nu står den på detailplanlægning af bygningers placering og disses omgivelser.

Der er ilagt afløbs sporskifter der hvor det kunne tænkes at sådanne forekomme i 1:1.

 

Håber vinteren byder på maling, ballastering og patinering af spor, men nu må vi se.

 

 

 Billede

 

OHJ20 På vej ind på Skjellerup station 

 

 

Billede

Gennemskæringen på privatbanen   BilledeDen kommende overskæring på privatbanen    BilledeMalede gipsveje inden slibning 

 

 

Billede

En støbt vej efter maling og efterfølgende slibning. Nu mangler der så bare lidt striber og andet pynt

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Mo 568

Indlæg: 59

PB

Hej Frank

Tak for  sidst - håber i havde en fin hjemtur over de tyske alper.

Det der med lidt flere billeder her i forum lykkedes vist ikke?

De bedste hilsner

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

FK

Indlæg: 80

PB  Blog

Jo tak, det var en fin tur.

Nej det med billederne .......

Kommer du forbi Sankt Hans og hilser på når jeg ender der ?

Hilsen Frank

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.157

PB  Blog  Hjemmeside

Hej Frank

Lav Sankt Hans i model, så bliver overgangen lettere når du kommer derned.

Jeg har hentet alle tegningerne du kan låne.

Jeg overvejer selv at lave en af bygningerne, men det er svært at finde Preiser figurer som passer. Smile

Billede

Ole Vedel

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knarbjerg

Stationsbestyrer

Indlæg: 146

PB  Blog  Hjemmeside

Hej Frank

Fedt med lidt flere billeder fra dit anlæg.

Den måde du støber dinne veje på, har jeg ikke set før. Er der en speciel årsag til, du vælger at bygge dem op på denne måde?
Det er, efter min mening, en ret interessant metode, du anvender, da det måske kunne være en løsning på at undgå de alt for flade veje, de fleste af os får lavet.
Jeg er lidt nysgerrig på hvorhvidt armeringen er nok til at undgå, gibsen sprækker?

__________________

Hilsen Knarbjerg

Dansk epoke III med fokus på køreplanskørsel og rangering.
2 skinne Lenz digital
http://www.knarbjerg.blogspot.com
Også på YouTube: Søg efter "Knarbjerg Banen"

Like 0 kan lide
Top

Picture

FK

Indlæg: 80

PB  Blog

Det med de støbte veje er noget jeg har set på forskellige tyske anlæg, og jeg fandt metoden interessant.

Blandt andet fordi man så rimelig enkelt kunne få den typiske hvælvede overflade.

Gaderne i Hølløse, som er hovedbyen på anlægget, har jeg ikke lavet med hvælving da jeg fandt det vill give for store udforringer i forhold til den senere montering af fortove.

Samtidig giver det selv om man gør sig umage en smule spil i overdladen som jeg finder ganske realistisk.

Om armeringen i det lange løb forhindrer gipsen i at revne er jeg ikke klar over.

Men jeg tænker chancerne for at det ikke sker er større end hvis der ikke var armering.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.