Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Zimbabwe og Botswana 2008

Hej Forum

Jeg er netop hjemkommet fra FarRail Tours rejse til Zimbabwe og Botswana i 2008.

Vi så både plandrift omkring BCL kobberminen i Botswana og Bulawayo i Zimbabwe, samt kørte særtog omkring Victoria Falls, Wankie og Thompson Junction.

Jeg lægger ud med at vise 10 billeder fra opfyringen af 3 Garratt-damplokomotiver forud for dagens rangerarbejder i Bulawayo.

Billederne er taget i går morges!

http://www.damplokomotiv.dk/Zimbabwe2008/index.html

Der kommer naturligvis flere billeder til efterhånden som jeg får dem lagt online.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Som altid .... wooooooooooooow.

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

lars hansen

smed

egrnsund

Indlæg: 304

PB

flotte billeder man kan jo næsten lugte røgen,mere af det tak.mvh lars

__________________

ho , ac digital.CS 2,c og k ,mfx,dcc

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mads H

Studerende på HTX Thisted

Indlæg: 662

PB  Hjemmeside

Det er jo ligesom en Holywoodreklame,, de ser bare godt ud.

__________________

Mads H
http://www.hrhenriksen.dk http://www.njmk.dk
Det der er værd at køre med får lov
Märklin C - Styret med mobilestaion 1

Like 0 kan lide
Top

Picture

jkristia

Indlæg: 145

PB

som de andre siger - wooooooooooooooooow - fantastiske billeder.

Hvordan foregaar saadan en 'tog safari' egentlig, bliver i koert ud til nogle steder og venter saa paa at toget kommer, eller bliver i koert ud med samme tog og toget laver saa en 'run-by' (det har jeg set her i USA paa udflugtstog), eller finder du selv de steder og venter saa taalmodigt paa et tog ?

Igen, flotte flotte bileder

Jesper

__________________

Jesper

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

"jkristia" skrev:
som de andre siger - wooooooooooooooooow - fantastiske billeder.Hvordan foregaar saadan en 'tog safari' egentlig, bliver i koert ud til nogle steder og venter saa paa at toget kommer, eller bliver i koert ud med samme tog og toget laver saa en 'run-by' (det har jeg set her i USA paa udflugtstog), eller finder du selv de steder og venter saa taalmodigt paa et tog ?Igen, flotte flotte bilederJesper

Jeg siger tusind tak for de rosende ord. Det kommer an på rejsen, hvordan det foregår.

Billederne fra Zimbabwe omkring Victoria Falls og Thompson Junction er af vores særtog, der sætter os af ude i bushen og derpå bakker tilbage af linien, mens vi kravler op til vores standpunkt. Herefter laver toget et runpast.

Billederne fra Kina er alle af plantog, hvor vi har fundet stedet og derefter venter på toget (men det er tilladt at se i køreplanen, eller at følge efter et tog på vej ud af en linie)

Af billederne på min hjemmeside er billederne fra Danmark, Ukraine, Equador.Syrien, Jordan, Sydafrika og Zimbabwe af særtog, der holder fotostop. Øvrige billeder er af plantog, hvor vi venter på toget og forfølger det i tog eller bus.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Så har jeg opdateret galleriet, så der er 47 billeder online.

http://www.damplokomotiv.dk/Zimbabwe2008/index.html

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

lgh

Skiltemager/Grafiker

Indlæg: 120

PB

WOOOOOW for nogle flotte billeder.............. Laughing out loud

Det må have været noget af en oplevelse og opleve en tur som den du lige har være på der... Tongue bare det var mig........er slet ikke misundelig :roll:

Lennert

PS du har vel ikke noget imod hvis man kommer til og printe nogle af dine flotte billeder ud på firmaets storformatprinter, selvfølgelig til privat nydelse.....?? Wink

__________________

Far kører tog, bygger og hygger.....
Hvad gør Bill Gates når bilen strejker??......Lukker alle vinduer og genstarter!!!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

"lgh" skrev:
WOOOOOW for nogle flotte billeder.............. Laughing out loud Det må have været noget af en oplevelse og opleve en tur som den du lige har være på der... Tongue bare det var mig........er slet ikke misundelig :roll: LennertPS du har vel ikke noget imod hvis man kommer til og printe nogle af dine flotte billeder ud på firmaets storformatprinter, selvfølgelig til privat nydelse.....?? Wink

Hej Lennert.

Afrika er fantastisk! Det var ikke alt der gik efter planen på turen, men vi fik nogle rigtigt gode billeder i kassen, og det er det der tæller.

Det kan kun anbefales at tage afsted på en lang jernbanerejse med en seriøs turudbyder. Det giver nogle unikke jernbaneoplevelser.

Se evt. også min artikel i Jernbanen nr. 1/2008 om min sommerferie i Sydafrika sidste år.

Og nej jeg har intet imod at du printer nogle af billederne og hænger dem op på væggen. Det er det, billederne er der for. Håber de giver lige så megen glæde for dig, som for mig Smile

Og nu er der 66 billeder online Smile Der kommer en lille pause med resten, fordi jeg skal ud og fotografere flere damplokomotiver. Denne gang på egen hånd i Indonesien på øen Java.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

pamm

Indlæg: 118

PB

"Dampfmeisteren" skrev:
"lgh" skrev:
WOOOOOW for nogle flotte billeder.............. Laughing out loud Det må have været noget af en oplevelse og opleve en tur som den du lige har være på der... Tongue bare det var mig........er slet ikke misundelig :roll: LennertPS du har vel ikke noget imod hvis man kommer til og printe nogle af dine flotte billeder ud på firmaets storformatprinter, selvfølgelig til privat nydelse.....?? Wink
Hej Lennert.Afrika er fantastisk! Det var ikke alt der gik efter planen på turen, men vi fik nogle rigtigt gode billeder i kassen, og det er det der tæller.Det kan kun anbefales at tage afsted på en lang jernbanerejse med en seriøs turudbyder. Det giver nogle unikke jernbaneoplevelser.Se evt. også min artikel i Jernbanen nr. 1/2008 om min sommerferie i Sydafrika sidste år.Og nej jeg har intet imod at du printer nogle af billederne og hænger dem op på væggen. Det er det, billederne er der for. Håber de giver lige så megen glæde for dig, som for mig :-)Og nu er der 66 billeder online Smile Der kommer en lille pause med resten, fordi jeg skal ud og fotografere flere damplokomotiver. Denne gang på egen hånd i Indonesien på øen Java.
Det er et must!! at have personer som dig, der deler de store jernbanerejser med os andre. TAK! for det. vh pamm.
Citat:

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.