Picture

JD

PB  Hjemmeside

Vigtigt nyt: BaneDanmark anno år 2020

Efter mange års hårdt arbejde er det endelig lykkedes mig at få min fremtidsmaskine til at virke.

Som noget af det første bad jeg den om at komme med nogle videooptagelser af BaneDanmark i år 2020 for lige at tjekke op på hvordan trafikministeren har forvaltet skattekronerne til den tid.

Og hvilket resultat: efter at han har sparet alle vedligeholdelsesudgifter helt væk, fået gamle tog genindført fordi de nye ikke virkede, ansat polske daglejer til minimumsløn samt lagt flere dele af sporføringen helt om, har vi til den tid endelig en transportform hvor togene trods alt bevæger sig.

På spørgsmålet omkring stabilitetsproblemer udtaler trafikministeren i øvrigt: "En lille smule slinger i valsen vil der jo altid være - det er det vi professionelle kalder solkurver. Men lad os dog nu fokuserer på at vi endelig har et jernbanenet som kan få smilene frem på selv de mest morgensure passagerer."

Store ord fra trafikministeren?

Næe - jeg grinede ihvertfald så højt da jeg så fremtidsvideoen at min kone kom ind med et glas varm mælk og en Mariekiks i frygt for at jeg snart var på vej til kollebøttefabrikken.

Men nyd videon og døm selv:

http://vimeo.com/2578284?pg=embed&sec=2578284

... og husk: fantasien overgåes kun af virkeligheden, så du har noget at glæde dig til ! Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Jens 

DC bane i dansk epoke III

Like 0 kan lide

Picture

cbt

PB

Interessant videoklip.

Jeg tror at selv sporene på roebanerne og tørvebanerne ligger/lå bedre...

Det må godtnok slide lidt på materiellet. Og mon ikke at de damploko's havde en eller to HK mere, hvis de blev tætnet lidt hist og her med en klat tyggegummi...

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.