Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Veteranmøde på Sjælland 30/4

Da' allesammen.

Det er ikke kun i Jylland, der sker spændende ting i weekenden: Nordsjællands Veterantog kører med damp mellem København og Rungsted og med skinnebus mellem Helsingør og Rungsted både fredag og søndag, og Østsjællands Veterantog kører med diesel (og Pjerrot) fra Køge til Bakken (Klampenborg) og retur fredag.

På denne fredag vil der endda sket noget så sjældent som et møde mellem de to klubbers tog på Klampenborg station: NSJV ankommer med K-maskinen til Klampenborg 15:59 for at blive overhalet, ØSJK kører mod København ad S-banen 16:03, og NSJV kører mod København ad Kystbanen 16:07. Det tegner til et spændende møde, og der jokes allerede med, at de to klubber skal køre om kap ind mod byen... Laughing out loud

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Har ØSJK overhovedet materiel, der ikke er gået i symbiose med naturen?

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

marrix

IT Udvikler

Valby

Indlæg: 338

PB

Hej Alle

Jeg vil bare høre om der er nogen der ved hvordan det gik - specielt mht. K maskinen?

Jeg var på Hellerup station fra ca 15:45 og en times tid frem. Jeg havde håbet på billeder af begge tog, men det eneste der kom fordi var motorvognstoget via S-Banen.

Blev damptoget aflyst eller (en del) forsinket?

Mange hilsner

- Martin

Like 0 kan lide
Top

Picture

Voller

Indlæg: 169

PB  Hjemmeside

"marrix" skrev:
Blev damptoget aflyst eller (en del) forsinket?

Jeg var på Rungsted station omkring middagstid og der afgik K 582 ret planmæssigt. Jeg ved ikke hvordan det gik tidligere eller senere på dagen.

Der et billede og video her: http://modeltog.voller.dk/weblog/link/default.aspx?id=235

__________________

Mvh. Thomas.
Digital treskinnedrift
http://modeltog.voller.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg kørte forbi K-maskinen i et Øresundstog ca. kl. 14.40 og der holdt stammen i spor 1. Da jeg nåede Helsingør ringede en kollega som stod på Rungsted Kyst station at K-maskinen var brudt ned og ikke kunne køre tilbage til København Sad Jeg kom forbi Rungsted mod København igen ca. 16.15 og kunne konstatere at K-maskinen stod i remisen, men den skulle jo være afgået mod København 15.45. Der stod flere fotografer og andre interesserede på ruten fra Rungsted til Hellerup, som sikkert har fået en lang næse af den manglende K-maskine.

Til gengæld oplevede jeg HTJ daddelæsken afgå fra Helsingør. Den osede, lugtede og larmede, så det var helt klart arbejdsdagens højdepunkt Laughing out loud

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

MR

Frederiksberg

Indlæg: 10

PB

K-maskinen fik en varmløben lineal, og derfor blev maskinen taget ud af drift forud for sidste afgang mod København.

Linealen er nu slebet, og lejepanden pudset op og smurt, sådan at alt er klar til kørsel i morgen søndag.

Tag en tur med toget og støt bevarelsen af det gamle materiel, eller endnu bedre: Kom til Rungsted og vær med til at vedligeholde og sætte det i stand. Næste lokomotiv, der står for tur, er DSB S 740. Kommer ind i værkstedet, lige så snart den indvendige istandsættelse er ved at være færdig.

__________________

 Venlig hilsen Michael Randrup

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.