Da' allesammen.
Det er ikke kun i Jylland, der sker spændende ting i weekenden: Nordsjællands Veterantog kører med damp mellem København og Rungsted og med skinnebus mellem Helsingør og Rungsted både fredag og søndag, og Østsjællands Veterantog kører med diesel (og Pjerrot) fra Køge til Bakken (Klampenborg) og retur fredag.
På denne fredag vil der endda sket noget så sjældent som et møde mellem de to klubbers tog på Klampenborg station: NSJV ankommer med K-maskinen til Klampenborg 15:59 for at blive overhalet, ØSJK kører mod København ad S-banen 16:03, og NSJV kører mod København ad Kystbanen 16:07. Det tegner til et spændende møde, og der jokes allerede med, at de to klubber skal køre om kap ind mod byen...
MVH
Lars
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Har ØSJK overhovedet materiel, der ikke er gået i symbiose med naturen?
mvh. Dampfmeisteren
marrix
IT Udvikler
Valby
Indlæg: 339
Hej Alle
Jeg vil bare høre om der er nogen der ved hvordan det gik - specielt mht. K maskinen?
Jeg var på Hellerup station fra ca 15:45 og en times tid frem. Jeg havde håbet på billeder af begge tog, men det eneste der kom fordi var motorvognstoget via S-Banen.
Blev damptoget aflyst eller (en del) forsinket?
Mange hilsner
- Martin
Voller
Indlæg: 169
Jeg var på Rungsted station omkring middagstid og der afgik K 582 ret planmæssigt. Jeg ved ikke hvordan det gik tidligere eller senere på dagen.
Der et billede og video her: http://modeltog.voller.dk/weblog/link/default.aspx?id=235
Mvh. Thomas.
Digital treskinnedrift
http://modeltog.voller.dk
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Jeg kørte forbi K-maskinen i et Øresundstog ca. kl. 14.40 og der holdt stammen i spor 1. Da jeg nåede Helsingør ringede en kollega som stod på Rungsted Kyst station at K-maskinen var brudt ned og ikke kunne køre tilbage til København
Jeg kom forbi Rungsted mod København igen ca. 16.15 og kunne konstatere at K-maskinen stod i remisen, men den skulle jo være afgået mod København 15.45. Der stod flere fotografer og andre interesserede på ruten fra Rungsted til Hellerup, som sikkert har fået en lang næse af den manglende K-maskine.
Til gengæld oplevede jeg HTJ daddelæsken afgå fra Helsingør. Den osede, lugtede og larmede, så det var helt klart arbejdsdagens højdepunkt
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
MR
Frederiksberg
Indlæg: 10
K-maskinen fik en varmløben lineal, og derfor blev maskinen taget ud af drift forud for sidste afgang mod København.
Linealen er nu slebet, og lejepanden pudset op og smurt, sådan at alt er klar til kørsel i morgen søndag.
Tag en tur med toget og støt bevarelsen af det gamle materiel, eller endnu bedre: Kom til Rungsted og vær med til at vedligeholde og sætte det i stand. Næste lokomotiv, der står for tur, er DSB S 740. Kommer ind i værkstedet, lige så snart den indvendige istandsættelse er ved at være færdig.
Venlig hilsen Michael Randrup