Picture

TRIXtog

Indlæg: 41

PB  Hjemmeside

Uhlenbrock Sound-Director 38 000...

Hej alle...jeg har overvejet at anskaffe og bruge en Uhlenbrock Sound-Director til min modelbane. Den kan nogle gode ting, synes jeg, men er der nogen der har en i brug, eller kendskab til den? Jeg vil være glad for at høre Jeres eventuelle erfaringer. På forhånd tak...

images

__________________

Jeg kører desværre ikke længere på TRIX C-skinner, digitalt med Uhlenbrock, og har ROCO, HELJAN, HOBBYTRADE, LILLIPUT, KATO, FLEISCHMANN og selvfølgelig TRIX...for jeg har måttet stoppe mit modelbane projekt, da jeg ikke får plads til det i fremtiden. Men interessen er der stadig....

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.157

PB  Blog  Hjemmeside

"TRIXtog" skrev:
Hej alle...jeg har overvejet at anskaffe og bruge en Uhlenbrock Sound-Director til min modelbane. Den kan nogle gode ting, synes jeg, men er der nogen der har en i brug, eller kendskab til den? Jeg vil være glad for at høre Jeres eventuelle erfaringer. På forhånd tak...

Jeg har 2 styk, som kører via Loconet. Det virker fint.

Når du skal redigere egne lyde skal de gemmes med den rette styrke i forhold til hinanden.

Dem der er med, lider af at feks en kat siger lige så højt som et fly.

Det kan også anbefales at bruge nogle andre HT med indbygget forstærker, da de små HT der er med ikke har meget dybde i lyden.

De sæt der findes til computere er ganske velegnet dertil.

Mvh. Ole Vedel

Like 0 kan lide
Top

Picture

TRIXtog

Indlæg: 41

PB  Hjemmeside

Tak Ole...jeg skal nemlig have nogle danske epoke III lyde på mit anlæg, så det er godt at vide det med lydniveauet. Jeg er også stor tilhænger af LocoNet, det er en nem og hurtig måde at få mange funktioner afviklet på.

Tak for hjælpen...

M V H TRIXtog

__________________

Jeg kører desværre ikke længere på TRIX C-skinner, digitalt med Uhlenbrock, og har ROCO, HELJAN, HOBBYTRADE, LILLIPUT, KATO, FLEISCHMANN og selvfølgelig TRIX...for jeg har måttet stoppe mit modelbane projekt, da jeg ikke får plads til det i fremtiden. Men interessen er der stadig....

Like 0 kan lide
Top

Picture

LauR90

Roskilde

Indlæg: 118

PB

Hej TRIXtog

Nu har vi 2014, og der er gået nogle år siden dine spørgsmål ang. Uhlenbrocks Sound Director. Fik du købt en, og i så tilfælde er du så stadig tilfreds med den? Jeg vil gerne have to forskellige baggrundslyde på min bane: gadetrafik i en større provinsby samt lyde fra en ditto havn. På samme tid naturligvis! Er det muligt med USD'en. Hvad er dine erfaringer so far?

vh LauR90 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.