Picture

Newtrain

Brabrand

Indlæg: 668

PB

Trix BR 220 kobling.

Hej alle

Jeg har et Trix lokomotiv BR220 (12532) koblingen i den ene ende er blevet slap, den "dingler" fra side til side.

Under bogien sidder der en stump messing plade, koblingen sidder mellem undervogn og denne messingplade.

Ligger der en fjeder inde under messingpladen, eller hvordan fungerer det ?

Jeg kan ikke i manualen se at der skulle være en fjeder reservedel, jeg kunne selvfølgelig skille "systemet" ad i den anden ende. Men inden denne operation ville jeg gerne høre om der er nogen der ved hvordan det ser ud derinde.

__________________

Venlig hilsen

 Carsten

  • Skala N
  • Epoke IV og V
  • Tysk og Dansk materiel + "det løse"
  • Digital med Roco MultiMaus
  • Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Like 0 kan lide
Top

Picture

frede2300

Software udvikler

Indlæg: 1.129

PB

Ja Trix koblinger er et lille hus med en fjeder i. Hvis koblingen er slap er fjederen nok faldet ud - det burde nu ikke kunne ske hvis man ikke skiller det hele ad.

__________________

H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..

Like 0 kan lide
Top

Picture

Newtrain

Brabrand

Indlæg: 668

PB

"frede2300" skrev:
Ja Trix koblinger er et lille hus med en fjeder i. Hvis koblingen er slap er fjederen nok faldet ud - det burde nu ikke kunne ske hvis man ikke skiller det hele ad.

Det har ikke været adskilt endnu, men det kommer jeg jo nok til. Ved du om fjederen er integreret i messingpladen, eller bare ligger løst under den?

__________________

Venlig hilsen

 Carsten

  • Skala N
  • Epoke IV og V
  • Tysk og Dansk materiel + "det løse"
  • Digital med Roco MultiMaus
  • Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.