Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 577

PB  Hjemmeside

Tilfældigt møde med andre her fra sitet

Forleden var jeg tilfældigvis ude for at se en bekendts "lille", "beskedne" layout. Flere andre kom også. Folk som jeg ikke havde mødt før. Men som samtalen naturligt nok vender diverse forskellige emner indenfor modeltog, så viste det sig at jeg ikke var dem ganske ukendt. Flere havde kendskab til diverse indlæg fra mig på bl.a. dette site.

Ganske morsomt sammentræf.

Nå, men det blev en hyggelig dag....... og aften..... Jeg havde medbragt min hjemmebyggede Lynettevogn, som jeg tidligere har omtalt her. Så kunne den rigtig komme ud og strække hjulene, i stedet for bare at blive rundtosset på min egen 4.5 meters ringbane. Men jeg må nok sige at den blegnede noget i forhold til de togstammer der denne dag var blevet sat sammen, bare for at se om det nu også kunne lade sig gøre. Jeg havde et videokamera med, og her er et lille sammenklip af dagens begivenheder:

http://www.ejberg.dk/external/sporskiftet/biglayout.wmv

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.733

PB

"Mikael" skrev:
Forleden var jeg tilfældigvis ude for at se en bekendts "lille", "beskedne" layout. Flere andre kom også. Folk som jeg ikke havde mødt før. Men som samtalen naturligt nok vender diverse forskellige emner indenfor modeltog, så viste det sig at jeg ikke var dem ganske ukendt. Flere havde kendskab til diverse indlæg fra mig på bl.a. dette site.Ganske morsomt sammentræf.Nå, men det blev en hyggelig dag....... og aften..... Jeg havde medbragt min hjemmebyggede Lynettevogn, som jeg tidligere har omtalt her. Så kunne den rigtig komme ud og strække hjulene, i stedet for bare at blive rundtosset på min egen 4.5 meters ringbane. Men jeg må nok sige at den blegnede noget i forhold til de togstammer der denne dag var blevet sat sammen, bare for at se om det nu også kunne lade sig gøre. Jeg havde et videokamera med, og her er et lille sammenklip af dagens begivenheder:http://www.ejberg.dk/external/sporskiftet/biglayout.wmv

Favorabelt. Sikken plads. Man bliver svagt misundelig. Det er jo en hel fabrikshal, der er i spil her. Jeg er lidt imponeret over den store rundremise. Her er der da plads til et enkelt lok eller 20 Smile

Jeg imponeres også over den store kurve, der er i den ene ende af anlægget. Sådanne radier skulle man bruge altid, men......

Når han nu har så megen plads, kan det godt ærge lidt, at stammen så pludselig knækker et sted, hvor der så bruges R1 eler R2. Det er lidt synd. Det er også nogle kraftige stigninger, der er nogle steder. Især der, hvor din lynette er ude at strække benene, ser man den besejre K2 uden besvær Smile

Men ellers et fedt syn!

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Citat:
Det er også nogle kraftige stigninger, der er nogle steder. Især der, hvor din lynette er ude at strække benene, ser man den besejre K2 uden besvær

Jeg trode også først stigningerne var meget kratige, men efter at have set filmen et par gange, tror jeg mere det er Mikaels kamera vinkel mod stigningen der giver den kratige stigning, men som skott skriver, synd der er brugt R1 og R2 vise steder, og nå man nu har så meget plads :? at der ikke bliver brugt slankesporskift over hele anlægget....

Men Mikael, skulle du komme forbi dette kæmpe anlæg igen, vil jeg personligt gerne se mere til stations og remise området Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 577

PB  Hjemmeside

Ja, stigningerne er ikke så voldsomme som videoen får dem til at se ud som. Men ja, lidt synd med de smalle radier. Men måske de er tiltænkt at blive skjult under noget landskab med tiden. Jeg ved det ikke. Jeg fik ikke lige spurgt da jeg var der.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars

Indlæg: 538

PB  Hjemmeside

Det er et meget flot anlæg, men flere steder virker det som om skinnerne er lagt med mukkert og arbejdshandsker.

Er det også perspektivet i videoen, der snyder her, eller ligger skinnerne virkelig som Kong Volmers berømte i blæsevejr?

__________________

mvh
Lars
http://www.skala-n.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

ts_dk

Indlæg: 295

PB

"Lars" skrev:
Er det også perspektivet i videoen, der snyder her, eller ligger skinnerne virkelig som Kong Volmers berømte i blæsevejr?

Undrede mig også over det, det er da ellers ikke nemt at få C skinner til ligge så slingret.

Jeg vil sgu' også have en nedlagt gård og indrette den ene længe til tog Laughing out loud :D

- så bliver der nok ikke råd til så meget tog Crying

Hilsen Thomas Smile

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.484

PB  Blog  Hjemmeside

Der er fordi baneDKs sporjusteringsmaskine ikke har været forbi endnu Laughing out loud :roll:

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 577

PB  Hjemmeside

"Lars" skrev:
Er det også perspektivet i videoen, der snyder her, eller ligger skinnerne virkelig som Kong Volmers berømte i blæsevejr?

Noget af det er perspektivet. Det er utroligt som en zoom kan overdrive ting. Men jeg fik at vide, at denne bane er så stor, at når sommeren kommer så opstår der deciderede solkurver.

Like 0 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spain

Indlæg: 928

PB  Hjemmeside

Interessant video, tak Mikael.

Kan du fortaelle mere om dette anlaeg?

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 577

PB  Hjemmeside

Ikke rigtigt nej. Jeg ved ikke så meget om det. Det er en, jeg har sludret med nogle gange i den lokale togbutik, og så sidste uge inviterede han mig til at se hans bane. Nok bl.a. fordi han gerne ville se mit Lynettetog køre en tur Tongue

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.