Picture

miken

kjellerup

Indlæg: 347

PB

Sportavle

hej

ind jeg bestiller et print af min sportavle vil jeg lige høre om jeg har dummer mig eller glemt noget

den bliver 100 cm l 30 cm b

planen er at jeg skal kun trykker på en knap ved mit signal og så et af de 4 i toppen og så blive det stille

de blå trykke hvor og hvor til

sorte spor er togvej spor grå er vigespor/sidespor

de stor gule prikker er til at kun manuel styre af sporskifte

ver 1 kopi

__________________

Mvh

Michal Sønder

Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk

3-skinne H0, K-skinner via moduler 
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012

Like 0 kan lide
Top

Picture

boholm

Service Engineer

Kastrup

Indlæg: 668

PB  Hjemmeside

Det kommer lidt an på, hvordan du vil "styre" dine grå spor. På de øverste har du gjort det på én måde, og på de nederste har du gjort på en anden måde. Selv om det er side- eller vigespor, skal du bestemme, om det skal ses som en isoleret blok af spor, hvor der kun er signal for ind- og udkørsel til/fra blokken. Eller om sporene skal kunne tilgås på samme måde som togvejene. Med virkeligheden i baghovedet kommer det an på, hvad sporene skal bruges til: Overhalingsspor / ventespor [u]med[/u] indivduelle signaler på de forskellige sidespor eller rangeringsområde [u]uden[/u] indivduelle signaler på de forskellige sidespor.

P.S.: Og så hedder det "tavle" - ikke"travel": Dette kun fordi jeg forvekslede det med det engelske "travel" (rejse).

__________________

MVH
Bo Holmqvist

Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<

Like 0 kan lide
Top

Picture

miken

kjellerup

Indlæg: 347

PB

det grå skuller være et ikke sikkerte område som er dækker ind med et dv signal i toppen er det til drejeskiven kuld og sand depot

bunden er til gods

som også er dækker ind med dv signal i begge ender

__________________

Mvh

Michal Sønder

Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk

3-skinne H0, K-skinner via moduler 
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012

Like 0 kan lide
Top

Picture

Triangel

Odense

Indlæg: 269

PB

Hej

Kik lige den igennem en gang til... Smile Mangler der ikke noget? Her tænker jeg sporskifte indikeringer i spor 1. og meldelamper til sporbesættelser...

__________________

Med venlig hilsen

Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

miken

kjellerup

Indlæg: 347

PB

"Triangel" skrev:
HejKik lige den igennem en gang til... Smile Mangler der ikke noget? Her tænker jeg sporskifte indikeringer i spor 1. og meldelamper til sporbesættelser...

rigtig er sat på nu tak Laughing out loud

__________________

Mvh

Michal Sønder

Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk

3-skinne H0, K-skinner via moduler 
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012

Like 0 kan lide
Top

Picture

boholm

Service Engineer

Kastrup

Indlæg: 668

PB  Hjemmeside

Godsbanen, til venstre: Der mangler en blå knap.

Godsbanen, til højre: Her har du kun en enkelt blå knap. Er det med vilje, eller må toget også gerne køre til det nedre spor?

Generelt (SVJV) må der kun være en enkelt knap til ind- og udkørsel af sådanne sporområder. Så at placere dem på er rangerings- eller "parkerings"-spor er (igen SVJV) forkert (med mindre det er overlagt).

Remiseområdet: Her har du hele tre knapper. Med reference til det ovenstående bør der kun være en enkelt. Og den til spor 22 er overflødig. Brugen af sporskifter bør foregå på samme måde som på godsbanen.

__________________

MVH
Bo Holmqvist

Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<

Like 0 kan lide
Top

Picture

miken

kjellerup

Indlæg: 347

PB

"boholm" skrev:
Godsbanen, til venstre: Der mangler en blå knap.Godsbanen, til højre: Her har du kun en enkelt blå knap. Er det med vilje, eller må toget også gerne køre til det nedre spor?Generelt (SVJV) må der kun være en enkelt knap til ind- og udkørsel af sådanne sporområder. Så at placere dem på er rangerings- eller "parkerings"-spor er (igen SVJV) forkert (med mindre det er overlagt).Remiseområdet: Her har du hele tre knapper. Med reference til det ovenstående bør der kun være en enkelt. Og den til spor 22 er overflødig. Brugen af sporskifter bør foregå på samme måde som på godsbanen.

remisområde har 3 knapper det er for maget rigtig har faktisk også fjerne den i spor 22

hvad mener du med

Generelt (SVJV) må der kun være en enkelt knap til ind- og udkørsel af sådanne sporområder. Så at placere dem på er rangerings- eller "parkerings"-spor er (igen SVJV) forkert (med mindre det er overlagt).

det var meningen at min godstog skuller kommer fra spor 3/4 og der fra ned på godt i højreside

__________________

Mvh

Michal Sønder

Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk

3-skinne H0, K-skinner via moduler 
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.