hej
ind jeg bestiller et print af min sportavle vil jeg lige høre om jeg har dummer mig eller glemt noget
den bliver 100 cm l 30 cm b
planen er at jeg skal kun trykker på en knap ved mit signal og så et af de 4 i toppen og så blive det stille
de blå trykke hvor og hvor til
sorte spor er togvej spor grå er vigespor/sidespor
de stor gule prikker er til at kun manuel styre af sporskifte
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
boholm
Service Engineer
Kastrup
Indlæg: 669
Det kommer lidt an på, hvordan du vil "styre" dine grå spor. På de øverste har du gjort det på én måde, og på de nederste har du gjort på en anden måde. Selv om det er side- eller vigespor, skal du bestemme, om det skal ses som en isoleret blok af spor, hvor der kun er signal for ind- og udkørsel til/fra blokken. Eller om sporene skal kunne tilgås på samme måde som togvejene. Med virkeligheden i baghovedet kommer det an på, hvad sporene skal bruges til: Overhalingsspor / ventespor [u]med[/u] indivduelle signaler på de forskellige sidespor eller rangeringsområde [u]uden[/u] indivduelle signaler på de forskellige sidespor.
P.S.: Og så hedder det "tavle" - ikke"travel": Dette kun fordi jeg forvekslede det med det engelske "travel" (rejse).
MVH
Bo Holmqvist
Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<
miken
kjellerup
Indlæg: 347
det grå skuller være et ikke sikkerte område som er dækker ind med et dv signal i toppen er det til drejeskiven kuld og sand depot
bunden er til gods
som også er dækker ind med dv signal i begge ender
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
Triangel
Odense
Indlæg: 269
Hej
Kik lige den igennem en gang til...
Mangler der ikke noget? Her tænker jeg sporskifte indikeringer i spor 1. og meldelamper til sporbesættelser...
Med venlig hilsen
Peter
miken
kjellerup
Indlæg: 347
rigtig er sat på nu tak
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
boholm
Service Engineer
Kastrup
Indlæg: 669
Godsbanen, til venstre: Der mangler en blå knap.
Godsbanen, til højre: Her har du kun en enkelt blå knap. Er det med vilje, eller må toget også gerne køre til det nedre spor?
Generelt (SVJV) må der kun være en enkelt knap til ind- og udkørsel af sådanne sporområder. Så at placere dem på er rangerings- eller "parkerings"-spor er (igen SVJV) forkert (med mindre det er overlagt).
Remiseområdet: Her har du hele tre knapper. Med reference til det ovenstående bør der kun være en enkelt. Og den til spor 22 er overflødig. Brugen af sporskifter bør foregå på samme måde som på godsbanen.
MVH
Bo Holmqvist
Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<
miken
kjellerup
Indlæg: 347
remisområde har 3 knapper det er for maget rigtig har faktisk også fjerne den i spor 22
hvad mener du med
Generelt (SVJV) må der kun være en enkelt knap til ind- og udkørsel af sådanne sporområder. Så at placere dem på er rangerings- eller "parkerings"-spor er (igen SVJV) forkert (med mindre det er overlagt).
det var meningen at min godstog skuller kommer fra spor 3/4 og der fra ned på godt i højreside
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012