Jeg har eksperimenteret lidt med to forskellige sporskiftedekodere: Viessmann 5212 og Lenz LS150 for at finde ud af, hvilken dekoder fungerer bedst sammen med mit DCC styresystem Rocomotion med MultimausPro. Læs om sammenligningen på min blog (tryk www-knappen under dette indlæg)
M.v.h.
Sundborg
Møtrik
Hejsa,
undskyld jeg lige Hijacker din tråd.
Men det er dejligt at se nogen der har set lyset.og vælger at køre med software fra Freiwald, hvis jeg var dig ville jeg dog skifte til "det rigtige" altså Railroad & Co's Traincontroller. I ny kender jeg ikke dine ønsker om hvor meget komfort/muligheder du gerne vil have på dit anlæg.
men jeg ville gå efter en Bronze/Silver. Det giver dig den muliged at bruge andre tilbagemeldere end dem fra Roco, De er dyre og kan kun med lidt elektronik fra LDT anvende "rigtige besatmeldere".
Kan jeg forstår at du bedre kan lide Viessmann modul selom det koster mere og ikke kan klare motordrev, eller?
marrix
IT Udvikler
Valby
Flere steder i den glimrende anmeldelse hælder han da til Lenz og ikke Viessmann - bl.a
ved kritikken af Viessmanns plasticstik, prisen pr styret sporskifte og med kommentaren "men at Lenz-dekoderen alt andet lige falder mere i min smag"
- Martin
Møtrik
Det er lige kommentaren jeg bygger på, "men at Lenz-dekoderen alt andet lige falder mere i min smag" det tolker jeg som om at den "ikke" (= alt andet) falder i hans smag.
men ja det er da et stykke fint arbejde han har gjort. Det var egentlig mere hans Software jeg ville kommentere.
marrix
IT Udvikler
Valby
Det betyder at Lenz dekoderen falder mere i hans smag.
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?select=lige,2&query=lige
alt andet lige = under i øvrigt ensartede forhold
- Martin
Møtrik
det var sa...., der lærte jeg lige noget, fedt nok. rofl.
M.J. Sundborg
Beklager hvis det ikke fremgår helt klart for alle, hvilken dekoder jeg foretrækker - det jeg forsøgte at sige var, at når alt er sagt, så foretrækker jeg Lenz’ produkt
Til Møtrik vil jeg sige, at jeg er indtil videre synes rigtig godt om Rocomotion, der jo er en nedskalleret og i udgangspunktet gratis version af Railroad & Co's Traincontroller. Jeg tror derfor gerne på, at de udvidede versioner rummer flere muligheder, jeg har bare ikke rigtig sat mig ind i detaljerne. Jeg vil efterhånden som anlægsarbejdet skrider frem skriver noget mere om glæden ved computerstyret modeltogsdrift, men jer høre meget gerne om andres erfaringer med Freiwalds produkter, også de opgraderede versioner. Så fortæl mere…
M.v.h.
Sundborg