Hej med jer
Nu har Togdillen jo jubilæum og jeg aflagde et besøg for nylig. Jeg har tidligere solgt noget af mit kasserede materiel i nævnte forretning. Pænt og velholdt. Ingen problemer. Ved det nye besøg kunne jeg genkende nogle af mine gamle ting. Nu bliver det solgt som nyt, dog med juiilæumsrabat...
Det holder satme ikke! Jeg mener seriøst det grænser til bedrageri!!!!!
Mvh
Martin
Klaus_H
Transportforsikring
Indlæg: 633
Det lyder da godt nok ikke godt. Konfronterede du dem med det da du opdagede det?
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Husk på at en ting er at du kan genkende det, noget andet er om du kan bevise det var din.
Men det er bestemt ikke god stil.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Amagerkaner
Indlæg: 440
Hey...
Jeg mærker altid mit materiel samt æsker. Diskret selvfølgelig. Der var slet ingen tvivl!
Da jeg for nogle år siden havde besøg af uventede gæster er jeg begyndt at mærke tingene. Af bitter erfaring simpelthen!
Jeg lod som ingenting og spurgte i forretningen om det var nyt eller brugt. Det var nyt, men blev solgt med jubilæumsrabat.
Påtalte det ikke, men gjorde mig selvfølgelig nogle tanker.
Gik tomhændet derfra.
Martin
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
Det er lige til Operation X måske Morten Spiegelhauer slå ned på dette snyd mm
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
ulrikernst
Indlæg: 247
Ja lad os få et Operation X program i modeljernbane junglen
Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!
Mads
torup
Indlæg: 65
Tjaaa, jeg tror dig gerne. Jeg købte engang en ny MYér fra Heljan af Ham,
Da jeg kom hjem sad der en lokoføre i styrehuset, hmm det har Heljan ellers aldrig haft, så helt ny har den sikkert ikke været.
mvh. Mads
Er mest til Ho DCC epoke (4)-5-6
Frben
Inspektør
Indlæg: 203
Hej.
Jeg har en lumsk tanke om at det sker flere steder end vi regner med.
Jeg har oplevet at der mellem f.eks roco's blå æsker er kommet de orange til, med en pris som de nye varer har, selvom de orange ikke bruges mere. eftersom det var det tidligere selskab bag Roco der havde dem.
Samme oplevelse har jeg haft med märklins æsker.
men at sælge noget brugt og kalde det nyt til ny pris. det er vist ikke for heldigt.
Men det er jo vores øjne der fortæller hvad vi har lyst til, og økonomien der sætter rammer for hvad vi kan købe.
God pinse
Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen
Besøg Faldtsted
fkm
IT-Systemadministrator
Indlæg: 620
Hejsa !
På den sidst messe i Valby havde han en masse af Heljans blå BN-vogne med - men en stor del af dem var "egenproduktion", hvilket blandt andet kunne ses på striben ned langs dørene. Men der var ingen indikation af dette. Fandt heldigvis en Heljan "original". Han var iøvrigt meget lidt forhandlingsvenlig derinde.
Mvh
Flemming
H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hej Flemming
Har var absolut forhandlingsvillig. Jeg vil tro at på de dele jeg købte fik jeg tæt på 25% rabat.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
At der, fra tid til anden, dukker materiel op, som er pakket ind i ældre emballage, kan formodentlig forklares med at, der er tale om en vare, der har haft et langt ophold på et lager, eller er faldet ned bag en reol, eller hvad ved jeg.
Det er, i sig selv, ikke mistænkeligt med ældre emballage, hvis der ikke samtidig, er tale om en vare med brugsspor; det ses f.eks ganske tydeligt på slæbesko og hæfteringe.
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
Erik2009
Indlæg: 1
Jeg kan kun bekræfte jeres oplevelser. For nylig var jeg inde i forretningen for at købe en Rød/sort Roco-My.
Da jeg sporadisk kom til at tale om den vinrøde udgave, begyndte han meget vedholdende at forsøge at overtale mig til at købe begge modeller, selvom jeg tydeligt gjorde klart at jeg kun ville have een. Allerede her burde jeg ha udvandret. Nye kunder er åbenbart ikke det han samler mest på....
Da jeg kom hjem og fik taget maskinen op af æsken, må jeg indrømme at den mildest talt ikke var, hvad jeg havde ventet (i forretningen så jeg den kun liggende i kassen i et kort øjeblik):
•Taget var støvet - hvilket Roco's produkter vist ikke plejer at være, når de kommer fra fabrikken.
•Maskinen havde monteret Roco's universalkoplinger. Mig bekendt har de altid monteret de normale bøjlekoblinger fra fabrikkens side, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl...
•Værst af det hele viste det sig at være en 2-skinne model - selv om der stod 3-skinne uden på æsken (som jo også var det jeg havde spurgt udtrykkeligt efter).
•Yderligere var der næsten to sæt vejledninger med - til begge versionerne.
•Posen med tilbehør havde været åbnet og klipset til igen (det gamle klipse huller var ikke benyttet - og de nye klips sad tydeligt skævt).
Altsammen noget der vist tyder på at den My vist ikke var helt ny, men en brugt model solgt som ny.
Tilmed havde jeg spurgt om hvilken decoder den var udstyret med (da jeg kører 3-skinne DCC og ikke kan bruge en gammel motorola) og her fået oplyst at det ikke var noget problem da maskinen var udstyret med en Lokpilot. Da jeg chekede reservedelslisten fremgik det tydeligt at dekoderen (som burde ha siddet i) ikke var Lokpilot - men den gamle Motorola-udgave. Så enten var han det svar han gav mig dårlig kendskab eller bevist vildledning....
Det hele blev absolut ikke bedre af at han ikke havde givet mig nogen kvittering (hænger nok sammen med at købet vist ikke lige blev slået ind på kasseapparatet)....
Indrømmet - det var nok også for naivt ikke selv at spørge efter den, men jeg er mest vandt til at købe via postordre og derfor vandt til at stole på folk og at tingene er i orden - hvilket jeg heller aldrig før har haft grund til at fortryde.
På den anden side er det vel også svært at komme tilbage når man har været hjemme og pakke maskinen ud (teoretisk set kunne det jo være mig selv der havde byttet dem om..) ..???
Det eneste jeg fik, var en sang (fra de varme lande) om at det sandelig ikke var hver dag man kunne få et lok så billigt. At samme 2-skinne model så kan fås en del billigere i Kystbanen gør ikke sagen mindre ærgelig...
PS: Den kunne heldigvis bygges om til 3-skinne uden yderligere udskrivninger, og ellers er den heldigvis også uden brugtspor. Men det er alligevel brand-ærgeligt at blive taget så grundigt ved næsen og oven i købet blive dårligt behandlet oveni...
Mvh Erik
Bibihest
Indlæg: 1.300
Du burde nok lige havde henvendt dig til ham om det og høre hans forklaring. Det kunne havde været spændende om han ville tage den tilbage eller om han ville prøve at slippe udenom.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Torben Z.
Indlæg: 755
Hm.. hvordan har du kunnet bygge den om til en 3-skinne uden yderligere omkostninger ?
Iflg. din beskrivelse burde du vel mangle slæbesko samt en brugbar dekoder ! :!:
Når du IKKE har henvendt dig til forhandleren, hvordan har du så fået "sangen fra de varme lande" ? :?:
Et er at du kun har kaste et flygtigt blik på / i æsken, men en slæbesko på en maskine burde da være til at observere, så er du mon ikke blevet forblændet af 'et godt tilbud' og har sat fornuften på 'standby' ?
Det er da ganske normalt at få taget en maskine ud af æsken for at kigge lidt på den - også selvom maskinen er ny.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hej
Jeg ved godt at der huserer mange (røver)historier om det famøse firma.
Jeg vil sige at jeg over telefonen (uden kvittering eller andet) har fået tilsendt de dele der manglede til en My'er jeg er ved at bygge - uden problemer!!!
Så rolig nu.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Københavner
Direktør
Indlæg: 15
Bibihest
Indlæg: 1.300
Sådan kan man vist ikke stille det op, man må vel i første omgang stole på forhandleren. At man så pludseligt "fortjener" at blive snydt synes jeg er en underlig tankegang.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Michael BJ
Indlæg: 278
Når man køber en vare som angiveligt er ny, så er det vel ikke normalt at det skulle være nødvendigt at bede om at se nærmere på den. Så må man kunne forvente at indholdet i æsken svarer til det der er angivet udenpå!
Det er dybt betænkeligt at en forhandler tilsyneladende sælger brugte varer og påstår at de er nye. Jeg har personligt handlet i forretningen flere gange, men aldrig større indkøb, og aldrig lokomotiver. Fremover vil jeg være meget forsigtig med hvad jeg køber hos ham, især fordi det jo åbenbart ikke er første gang det sker.
Jeg har nu altid haft et lidt "ambivalent" forhold til forretningen, da det er en meget driftig forhandler, der har mange gode initiativer - desværre er han (også i andre sammenhænge) ikke så nøjeregnende med kvaliteten af det han sælger.
mvh
Michael
Dansk epoke 3
http://flyvehistorie.wordpress.com/
00
Indlæg: 633
Jeg har været inde i Togdillen, og jeg kan da godt forstå at selv en ny vare kan blive støvet - også inde i æsken...
Det betænkelige er, at man skal og bør have tillid til, at man køber en ny vare - så er den ny i det hele, med mindre man bliver gjort opmærksom på det modsatte. det kan være en demo, en udstillet model, den sidste osv. men en omsorgsfuld sælger siger det lige og får et ok med på vejen, så får man en tilfreds kunde. jeg mener også det er forhandleren der sakl sikre sig, at alle kunder kommer hjem med rette udgave. det er så nemt for forhandleren at gøre det til en vane at checke om kunden kører det ene eller andet.
Forleden købte jeg en GPS i en Expert-butik på tilbud, det var den sidste og han tog den ud af montren og viste mig den inden den kom ned i sin originale æske. han ville sikre sig at både han og jeg var på bølgelængde inden vi gav håndslag - og det var en lille dims til en tusse.
Jeg var i Togdillen fordi jeg har læst om hans egneproducerede modeller/overdele, men takkede for synet og smutte hjem igen. Jeg vidste ikke hans hobby var at male med tæerne mens han jonglerede med kegler...
Sagt generelt var det ikke en butik jeg vil sende min mor eller hustru ind i for at købe en gave til mig. Specielt ikke når Kystbanen tager så venligt imod famlilien i en ren og hyggelig butik og giver dem samme gode service som jeg selv får.
Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.
charlie
Socialpædagog
Indlæg: 12
Han er totalt krejler....
Jeg har været derinde nogle gange efter små dele... som ny inden for hobbyen må jeg sige at han er en MEGET ringe rep for tog hobbyen.
De gange jeg har købt små ting derinde... (kun fordi jeg ikke magtede at køre længere efter det) har han aldrig brugt kasse apparatet eller givet mig en bon...
Måske SKAT skulle trille forbi???
Nå ville bare lige af med min skuffelse....
ubehagelig.....
00
Indlæg: 633
du siger faktisk noget jeg også syntes er vigtigt, det er en skidt repræsentant for togverdenen - alene butikkens fremtoning fremkalder tankerne om en dansk film hvor der spilles poker i baglokalet. lige modsætningen til det indtryk man får i Søborg og Hellerup.
Men jeg er fan af tyskernes butikker og den enorme viden de har, og så kan man finde håndlavede ting der ikke finder vej til danske butikker. fik fat i en kran med tilhørende vogn osv fra en lille producent der byggede miniserier. sindsyg flot men mest til vitrine.
Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.
frede2300
Software udvikler
Indlæg: 1.129
Sikke nogle triste historier.
Men det korte af det lange: man skal ha det godt i maven med sin forhandler - og lad os nu ikke hænge nogen ud.
Skal vi ikke hellere fortælle om alle der fantastiske gode oplevelser vi alle har haft med forhandlere som er hæderlige, venlige og har tid til at ekspedere?
H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Måske det er derfor de flytter i nye lokaler?
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Med mindre at en anden kunde har haft dem ude af æskerne og lagt dem forkert på plads?
Tro mig Lars er måske kreativ i sine handler, men har sælger ikke bevidst forkerte maskiner (2 versus 3 skinne) med vilje.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Nej jeg må give Moppe ret, det er ikke noget han gør bevidst! jeg har lige vundet 2 Skagensbanen på QXL fra Dansk Hobby (Lars) og de er bare i orden,det er heller ikke de første maskiner jeg har købt igennem ham ,og de maskiner jeg har købt fra ham før,Faktisk en del har altid været i orden ,og har virket som de skal alle sammen!
Altid flink og venlig betjening !
MVH Jimmy
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej
Næh, jeg har købt 3-4 maskiner af Lars efterhånden via QXL, og har hver gang fået en fin behandling med en fin vare.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Michael BJ
Indlæg: 278
Næh, det vil jeg også helst tro på, men prøv at se det første indlæg i denne tråd. Når der så er andre der tilsyneladende også har lignende oplevelser med køb i forretningen, kan man jo blive lidt mistænksom. Forhåbentlig skyldes det ikke bevidst snyd, men måske mere en lemfældig kontrol med adskillelse af brugte og nye varer på hylderne?
mvh
Michael
Dansk epoke 3
http://flyvehistorie.wordpress.com/
00
Indlæg: 633
Det er lidt ærgerligt at han (Lars?) ikke er opmærksom på denne tråd og kan komme med sine egne kommentarer - det ville være mest fair. måske en der kender ham kunne tippe ham om tråden? det ville jeg selv være glad for hvis det var mig der havde butikken.
Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.
lafoca
Indlæg: 46
Nu kender jeg ikke forretningen.
Hvad der undrer mig, er at varen ikke er blevet proevekoert i forretningen inden den er blevet solgt -Uanset om den brugt eller ny.
Er det ikke normalt???
mvh,
Lars
Arne
Indlæg: 258
Det er langt fra alle der prøvekører modellerne inden udlevering.
Så, tjae, "normalt" vil jeg ikke ligefrem kalde det.
Jeg handler meget via nettet (enten gennem shopsider, eller bestiller via email), og jeg har aldrig her oplevet nogen problemer med hensyn til noget med nogen ombytning af en defekt varer eller lignende.
Der var et eller andet der var knækket eller sad løst eller lignende ved min Hobbytrade MZ 1459, det er omkring to år siden, kan ikke huske præcist hvad det var.
Den var købt hos Kystbanen (bestilt via mail). Jeg skrev til dem, at den var i stykker ved leveringen, og sendte den retur. Deres melding var bare "vi sender bare et nyt eksemplar til dig" og at de selvfølgelig beklagede fejlen.
Der gik ikke ret mange dage, så havde jeg det nye eksemplar, og den kører endnu.
Men det er da alligevel noget jeg vil kalde en god service.
Med venlig hilsen,
Arne
Märklin, H0, C&M @ Intellibox
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Der er i øvrigt lige faldet dom i en sag mod QXL, hvor det stadfæstes at også auktionshuse som formidler salg mellem en sælger og en køber er omfattet af 14 dages returret.
Det er ikke så tosset at vide, når vi køber dyre ting som modeljernebanemateriel.
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
00
Indlæg: 633
Et elelr andet sted er det irriterende at man skal gå efter de store forretninger for at vide sig sikker. har forretningen 20 af hver vare er det nok sandsynligt at der aldrig har været nogen i æsken.
Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.
Henrik Kroman
Tekn.Servicemedarbejder
Indlæg: 8
Jeg købte i 2003 en Demonstrator hos ham den manglede det ene horn på taget,og havde fået et mindre mærke på den ene snude så mon ikke den har været på gulvet eller sådan noget,den vil nok ikke få et mærke på den måde hvis den ikke har været tabt på en eller anden måde.
Henrik
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.207
Og du henvendte dig naturligvis til forhandleren med problemet, så denne fik en mulighed for at rette op på sagen, og hvad skete så?
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Leonard
Kerteminde
Indlæg: 858
Jeg købte for flere år siden en Køf. Det var en Brawa, der er malet om og fordansket. Den ene puffer kan ikke bevæge sig og har tydelige tegn på at være blevet klemt med en tang.
Da jeg henvendte mig pr. mail for at købe var der svar med det samme. Der var også svar med det samme, da jeg skulle overføre pengene (note til mig selv og andre: betal altid med kort over nettet, aldrig overførsel)
Det tog flere uger fra jeg havde betalt til varen ankom og der var ikke nogen respons på mails om, hvornår der kom en vare.
Da jeg reklamerede over fejlen skete der intet.
Flere måneder efter lykkedes det så at få en mail, med den korte besked, at der var sendt en ny puffer afsted til mig for længe siden. At jeg ikke havde modtaget var ikke hans problem - syntes han ikke.
Behøver jeg at sige, at jeg ikke handler hos Togdillen igen?
Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale.
Leonard
5300 Kerteminde