Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

Skinner på banegårdsområder, opstillingsområder

Hej

Jeg er som tidligere nævnt herinde i gang med, at bygge en togbane med Rocoline skinnder uden ballast.

jeg når start til at skulle i gang med en togstation.

Mit spørgsmål er:

Skal hvér skinne have sit seperate underlag (ballast) eller kan man for hele området bruge ét stykke underlag? Hvad gør sig bedst og mest realistisk?

Håber i forstår!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

Indlæg: 765

PB

Når du nu skriver togstation, formoder jeg, at der også skal være nogle perroner, måske en kulgård og en remise?

Der er vel ingen grund til at have underlag/ballast de steder?

Men på steder, hvor der ligger flere skinner tæt sammen, kan du nok godt bruge et stykke, uden at der går for meget til spilde.

Men som udgangspunkt ville jeg nok vælge, kun at have underlag de steder, hvor der er spor. På den måde strækker du jo også dit materiale mest muligt.

Det er også sådan, at ballast ser meget forskellig ud i forhold til, hvad sporet bruges til. Et opstillingsspor til lokomotiver har helt sikkert meget mere svinet ballast end et tilsvarende til almindelige vogne eller et perronspor.

Så selv hvis du vælger at bruge samme underlag over det hele, bør du tage højde for, at det skal have forskellige grader af tilsnavsning.

__________________

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"Willie Garvin" skrev:
Når du nu skriver togstation, formoder jeg, at der også skal være nogle perroner, måske en kulgård og en remise?Der er vel ingen grund til at have underlag/ballast de steder?Men på steder, hvor der ligger flere skinner tæt sammen, kan du nok godt bruge et stykke, uden at der går for meget til spilde.Men som udgangspunkt ville jeg nok vælge, kun at have underlag de steder, hvor der er spor. På den måde strækker du jo også dit materiale mest muligt.Det er også sådan, at ballast ser meget forskellig ud i forhold til, hvad sporet bruges til. Et opstillingsspor til lokomotiver har helt sikkert meget mere svinet ballast end et tilsvarende til almindelige vogne eller et perronspor.Så selv hvis du vælger at bruge samme underlag over det hele, bør du tage højde for, at det skal have forskellige grader af tilsnavsning.

Hej - tak for svar.

det var egentlig også hvad heg havde regnet med.

ja der skal væe perrroner. netop..

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

Hej

et tillægsspørgsmål:

hvad er den bedste måde at lave strømtilslutning på?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra ME

Indlæg: 372

PB

Citat:
hvad er den bedste måde at lave strømtilslutning på?

Jeg lodder ledninger til ydersiden af skinnerne

Vh Claus

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"Litra ME" skrev:
Citat:
hvad er den bedste måde at lave strømtilslutning på?
Jeg lodder ledninger til ydersiden af skinnerne Vh Claus

Hej igen alle,

Jeg er lidt i trivl om skinneafstand og lignende på stationer. Uanset og det er mindre eller større.

Nogen der kan sige noget om dette. Det er i forhold til placering af perroner, bygninger osv.

På forhånd tak.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.