Picture

JD

Indlæg: 712

PB  Hjemmeside

Sidste nyt - eller hvad... ? :-)

Måske denne virksomhed trænger til en lille opdatering af deres produktside:

http://www.modeltog.nu/product_info.php?cPath=1_8_91&products_id=3738

Tror vist at denne "nyhed" er forældet... Smile

__________________

Jens 

DC bane i dansk epoke III

Like 0 kan lide
Top

Picture

TT-tog

Skovløber

Indlæg: 185

PB

Hej med dig jens..

Skulle måske hedde MODELTOG FØR.......

med venlig toghilsen Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

TT-tog

__________________

2 skinne kører. Epoke 3

Like 0 kan lide
Top

Picture

JD

Indlæg: 712

PB  Hjemmeside

... og nu er vi også gået over til euro :roll:

http://www.modeltog.dk/catalog/product_info.php?currency=EUR&cPath=287_1...

__________________

Jens 

DC bane i dansk epoke III

Like 0 kan lide
Top

Picture

marrix

IT Udvikler

Valby

Indlæg: 334

PB

"Jens Didriksen" skrev:
... og nu er vi også gået over til euro :roll: http://www.modeltog.dk/catalog/product_info.php?currency=EUR&cPath=287_105&products_id=1885

Det er jo bare en feature i butikken - på hovedsiden kan man vælge imellem Danske Kroner, US Dollar og Euro.

- Martin

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"Jens Didriksen" skrev:
Det er jo bare en feature i butikken - på hovedsiden kan man vælge imellem Danske Kroner, US Dollar og Euro.

Ja, OSCommerce vælger din valuta afhængig af din browsers sprogindstillinger. Til behagelig orientering er sprogindstillinger ikke det samme som UI-sproget. Du kan altså godt have en dansk browser, der mod nettet siger den snakker engelsk. Mit gæt er, at det problemet. Jeg oplever det tit, da min browser sprogmæssigt taler "en-gb".

Derudover er det også korrekt at TCG trænger til en opdatering. Jeg gider aldrig rigtig bestille noget derovre, da jeg for meget har oplevet "den havde vi ikke på lager alligevel og den er udgået fra producenten, så vi kan ikke skaffe den". Nej, men så opdater jeres side.

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

JD

Indlæg: 712

PB  Hjemmeside

"bahnfan.net" skrev:
"Jens Didriksen" skrev:
Det er jo bare en feature i butikken - på hovedsiden kan man vælge imellem Danske Kroner, US Dollar og Euro.
Ja, OSCommerce vælger din valuta afhængig af din browsers sprogindstillinger. Til behagelig orientering er sprogindstillinger ikke det samme som UI-sproget. Du kan altså godt have en dansk browser, der mod nettet siger den snakker engelsk. Mit gæt er, at det problemet. Jeg oplever det tit, da min browser sprogmæssigt taler "en-gb".Derudover er det også korrekt at TCG trænger til en opdatering. Jeg gider aldrig rigtig bestille noget derovre, da jeg for meget har oplevet "den havde vi ikke på lager alligevel og den er udgået fra producententen, så vi kan ikke skaffe den". Nej, men så opdater jeres side.

Okay - så fik jeg forklaret dette Smile

Men det er stadigvæk lidt træls som forbruger at virksomhederne ofte ikke opdaterer deres websider. En masse spildt tid for alle parter...

__________________

Jens 

DC bane i dansk epoke III

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

Er det ikke de klaphatte fra Gentofte Togcenter der står bag?

Jo det er det vist...

det minder mig om en historie om et tog min far købte inde hos dem. Et N str. med lyd.

Pris 3200 kr.

Der gik noget i stykker ved det, han sender det så ind og hører intet fra dem i en måned. Han ringer dem op osv. og bliver spist af med af sådan er servicen i togbranchen.....yderligere 5 måneder går.

Tålmodigheden slipper naturligvis op, og han beder dem sende toget retur. Det hele ender med en regning på 260 ca. kr. som i virkeligheden er en garantisag!!

de 260 æder han, for at afslutte sagen med dem!

RØVHULLER!

Like 0 kan lide
Top

Picture

00

Indlæg: 633

PB

"Thrane" skrev:
Er det ikke de klaphatte fra Gentofte Togcenter der står bag?Jo det er det vist...det minder mig om en historie om et tog min far købte inde hos dem. Et N str. med lyd.Pris 3200 kr. Der gik noget i stykker ved det, han sender det så ind og hører intet fra dem i en måned. Han ringer dem op osv. og bliver spist af med af sådan er servicen i togbranchen.....yderligere 5 måneder går. Tålmodigheden slipper naturligvis op, og han beder dem sende toget retur. Det hele ender med en regning på 260 ca. kr. som i virkeligheden er en garantisag!! de 260 æder han, for at afslutte sagen med dem!RØVHULLER!

Det kan diskuteres om din skrivestil er ok eller over i den lidt for barske kant. men når det er sagt, så glemmer jeg dem aldrig for at sælge mig en større mænge N-skinner og en del sporskifter. (BRUGT) - da jeg kom hjem var 20 - 30 procent afskinnerne ubrugelige fordi de var taget op så de ikke duede mere. men værre var, at næsten alle sporskifterne ikke duede, de vr simpelthen gået til og mishandlet, hvilket jeg ikke fik set. Da jeg så dagen efter (!) ville returnere dem, så skulle jeg høre en ordentlig brokkesang fra ham der hedder Theit - og diskutere fordi de ville have et eller andet procentgebyr for returneringen.

jeg har ikke rigtig siden syntes de er imødekommende og venlige som andre steder.

men for nylig købte jeg noget over nettet hos dem, og det var bare snorlige med mail , afsendelse, betaling og modtagelse i god emballage, med et par relevante reklamebrochurer med til inspiration. så de kan godt!

__________________

Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"00" skrev:
"Thrane" skrev:
Er det ikke de klaphatte fra Gentofte Togcenter der står bag?Jo det er det vist...det minder mig om en historie om et tog min far købte inde hos dem. Et N str. med lyd.Pris 3200 kr. Der gik noget i stykker ved det, han sender det så ind og hører intet fra dem i en måned. Han ringer dem op osv. og bliver spist af med af sådan er servicen i togbranchen.....yderligere 5 måneder går. Tålmodigheden slipper naturligvis op, og han beder dem sende toget retur. Det hele ender med en regning på 260 ca. kr. som i virkeligheden er en garantisag!! de 260 æder han, for at afslutte sagen med dem!RØVHULLER!
Det kan diskuteres om din skrivestil er ok eller over i den lidt for barske kant. men når det er sagt, så glemmer jeg dem aldrig for at sælge mig en større mænge N-skinner og en del sporskifter. (BRUGT) - da jeg kom hjem var 20 - 30 procent afskinnerne ubrugelige fordi de var taget op så de ikke duede mere. men værre var, at næsten alle sporskifterne ikke duede, de vr simpelthen gået til og mishandlet, hvilket jeg ikke fik set. Da jeg så dagen efter (!) ville returnere dem, så skulle jeg høre en ordentlig brokkesang fra ham der hedder Theit - og diskutere fordi de ville have et eller andet procentgebyr for returneringen.jeg har ikke rigtig siden syntes de er imødekommende og venlige som andre steder.men for nylig købte jeg noget over nettet hos dem, og det var bare snorlige med mail , afsendelse, betaling og modtagelse i god emballage, med et par relevante reklamebrochurer med til inspiration. så de kan godt!

Hej, ja det er en lidt barsk tone, men slet ikke for at piske en stemning op. Jeg holder bare ved at det er meget dårlig kundebehandling.

Like 0 kan lide
Top

Picture

00

Indlæg: 633

PB

ja, enig, det er langt over stregen. oven i købet mener jeg de praler af at have deres eget værksted?

__________________

Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Nu synes jeg at vi skal passe på med ikke at gøre forummet her til en "skraldespand", for alle mulige dårligdomme om nogen forretninger. Det giver altid en dårlig tone. Og når snakken går på København, så er der forretninger for enhver smag, som det har været oppe at vende nogen gange herinde.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

00

Indlæg: 633

PB

ja, vi skal passe på, vi skal holde tonen - men alligevel vigtigt at turde skrive lidt ind i mellem, så butikkerne kan tage til sig og gøre det bedre. men igen, der skal holdes en ordentlig tone

__________________

Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

ja lad os holde tonen. Synes det her er et rigtigt godt og pænt forum!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

"Thrane" skrev:
Er det ikke de klaphatte fra Gentofte Togcenter der står bag?Jo det er det vist...det minder mig om en historie om et tog min far købte inde hos dem. Et N str. med lyd.Pris 3200 kr. Der gik noget i stykker ved det, han sender det så ind og hører intet fra dem i en måned. Han ringer dem op osv. og bliver spist af med af sådan er servicen i togbranchen.....yderligere 5 måneder går. Tålmodigheden slipper naturligvis op, og han beder dem sende toget retur. Det hele ender med en regning på 260 ca. kr. som i virkeligheden er en garantisag!! de 260 æder han, for at afslutte sagen med dem!RØVHULLER!

Hm... Hvem er den største klaphat her? Eller du foretrækker måske RØVHUL?!

Like 0 kan lide
Top

Picture

00

Indlæg: 633

PB

Hej Martin. Som du kan se i tidligere indlæg er Thrane med på at tonen var lidt barsk - og jeg bidrog også med min lille historie - plus en positiv oplevelse. Skal vi ikke lade den ligge her, jeg vil være ked af hvis jeg har bidraget til mere larm, og håber vi kan finde tonen igen.

Ingen af butikkerne er fri for slinger, og jeg syntes godt vi kan tillade os at få luft for en dårlig oplevelse - men jeg syntes vi skal gøre det på et vist niveau. ( jeg håber også at Thrane syntes den med røvhuller var lidt for følelsesladet Wink

__________________

Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

Ok. Selvfølgelig skal vi holde tonen. Jeg har selv været ude med riven i forhold til forhandlere, men fortryder virkelig, da det jo er erhvervsdrivende, der har lige så meget lov, at være her som andre ervhervsdrivende. Eller du og jeg, for den sags skyld.

PS. Jeg har handlet flere gange hos Gentofte og fået fin betjening. Forstår ikke kritikken. Kan man ikke lide lugten i bageriet må man jo handle et andet sted. Man behøver bare ikke at svine dem til her.

Like 0 kan lide
Top

Picture

00

Indlæg: 633

PB

jamen vi er jo enige inden vi blev uenige. den med lugten i bageriet er jeg enig i, bare synd "man så går rundt med gammel fordom, der sikkert bunder i noget forkert"

som jeg skrev havde jeg haft en fin oplevelse af deres netshop, men den fysiske har jeg ikke gidet når den anden store ligger i nærheden, hvor jeg syntes smilet er stort HVER gang. men burde da komme igen og skifte mening

__________________

Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"Amagerkaner" skrev:
. Forstår ikke kritikken. .

Så prøv at læs min historie, eller rettere sagt min fars historie en gang til.

Røvhuller er ikke et pænt ord at bruge indrømmer jeg. Men det gør dem ikke bedre.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

"Thrane" skrev:
"Amagerkaner" skrev:
. Forstår ikke kritikken. .
Så prøv at læs min historie, eller rettere sagt min fars historie en gang til.Røvhuller er ikke et pænt ord at bruge indrømmer jeg. Men det gør dem ikke bedre.

Kære Thrane

Jeg er da ligeglad med din fars historie. Prøv at tjekke dansk købelov næste gang du eller din far løber ind i problemer med noget I har købt. Det er da dybt uacceptabelt at du sviner et firma til på den måde du har gjort. Det er altså deres levebrød, du sabler på den måde!

Jeg har selv tidligere sablet Tåstrup Togkælder, men ved du hvad, jeg bliver ved at vende tilbage fordi det faktisk viste sig at jeg tog grueligt fejl og var snotdum, at hænge ham ud, som jeg gjorde. Man kan da ikke forvente at få den helt store sludder, hver gang man handler.

Det samme gælder Kystbanen, som mange heller ikke bryder sig om: De drikker kaffe og spiser kage....jamen har folk da travlt? Det er jo en hobby vi beskæftiger os med. Skal det foregå på tid? Super forretning. Elsker at handle der.

Nogen kalder På Sporet "støvet". Hm.... her har vi altså med en mand at gøre, som nærmest er et omvandrende leksikon. En entusiasme, som næsten blæser kunden omkuld. Og så der Gentofte. Bare snorlige proffesionel betjening, med et smil samt en undskyldning for, at de ikke havde opdateret deres website og jeg ikke kunne få det jeg oprindelig kom for, den dag jeg havde taget turen derud.

For at vende tilbage: tjek dansk købelov en anden gang. Det gør det hele meget nemmere.

Like 0 kan lide
Top

Picture

00

Indlæg: 633

PB

Har læst din svada til Thrane, du skriver han skal checke købeloven. det har jeg gjort for dig, jeg arbejder med den hver dag. en forretning har det der hedder rimelig tid til at reparere eller ombytte. rimelig tid er relativt, men praksis er maks tre uger. skal man bruge mere, så skal kunden tilbydes et erstatningsprodukt i låneperioden - eller ombytte, eller tilbagebetale.

hvis det er nødvendigt at afhjælpe fejl flere gange, så kan kunden vælge at ophæve købet, hvis forhandleren ikke kan rette fejlen, eller bytte varen.

jeg foreslår kammertonen findes her, ellers er det en skyttegravskrig for dem der kan li den ene butik og ikke den anden. jeg syntes dit indlæg er skrapt.

__________________

Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"00" skrev:
Har læst din svada til Thrane, du skriver han skal checke købeloven. det har jeg gjort for dig, jeg arbejder med den hver dag. en forretning har det der hedder rimelig tid til at reparere eller ombytte. rimelig tid er relativt, men praksis er maks tre uger. skal man bruge mere, så skal kunden tilbydes et erstatningsprodukt i låneperioden - eller ombytte, eller tilbagebetale.hvis det er nødvendigt at afhjælpe fejl flere gange, så kan kunden vælge at ophæve købet, hvis forhandleren ikke kan rette fejlen, eller bytte varen.jeg foreslår kammertonen findes her, ellers er det en skyttegravskrig for dem der kan li den ene butik og ikke den anden. jeg syntes dit indlæg er skrapt.

Jeg er fuldstændig enig med dig, - og som forbruger kan det da ikke være korrekt man man skal rende rundt med købeloven uden armen. Holder stadig ved at de har svigtet groft i denne handel/situation. De kunne i det mindste have gjort sig den ulejlighed at ringe til ham fortælle status osv. 3200 kr. er trods alt ikke peppernødder, og vi taler altså et helt nyt produkt købt til fuld pris.

Mener i øvrigt jeg har beklaget mit ordvalg i et tidligere svar.

Like 0 kan lide
Top

Picture

00

Indlæg: 633

PB

jeg går jo klart ud fra, at der er garanti på varen. hvis nogen skulle være interesserede, så kan jeg poste hele Forbrugerstyrelsens retningslinjer her.

det er hver eneste dag dete problem opstår over alt i detailhandlen, og der er knivskarpe regler. din historie får de sager der eksempelvis tages op i ekstrabladets kup om lørdagen til at være det rene vand.

jeg er også helt sikker på, at have forstået din beklagelse af sprog, og jeg syntes det skal være muligt sagligt herinde at fremføre berettiget kritik, ellers lærer butikkerne ikke noget.

Nu nævnes Kystbanen og her handler jeg meget, det vil jeg ikke lægge skjul på. jeg har flere gange stået med et lokomotiv der gik i stykker, nogen gange min skyld andre gange til reparation. hvis det trak ud, så har de med stort smil og enorm venighed byttet eller gjort andet meget imødekommende. sådan tror jeg også det er mange andre steder, ikke fordi man er stor kunde, men fordi der er en hjælpsomhed og god stil.

men modeltog og forretninger er noget særligt, var det mobiltelefoner eller fjernsyn, og der gik mere end fem dage - så skulle i bare se. det er som at rive en baby ud af mors arme og kaste det i elben.....

__________________

Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"00" skrev:
jeg går jo klart ud fra, at der er garanti på varen. hvis nogen skulle være interesserede, så kan jeg poste hele Forbrugerstyrelsens retningslinjer her.det er hver eneste dag dete problem opstår over alt i detailhandlen, og der er knivskarpe regler. din historie får de sager der eksempelvis tages op i ekstrabladets kup om lørdagen til at være det rene vand.jeg er også helt sikker på, at have forstået din beklagelse af sprog, og jeg syntes det skal være muligt sagligt herinde at fremføre berettiget kritik, ellers lærer butikkerne ikke noget.Nu nævnes Kystbanen og her handler jeg meget, det vil jeg ikke lægge skjul på. jeg har flere gange stået med et lokomotiv der gik i stykker, nogen gange min skyld andre gange til reparation. hvis det trak ud, så har de med stort smil og enorm venighed byttet eller gjort andet meget imødekommende. sådan tror jeg også det er mange andre steder, ikke fordi man er stor kunde, men fordi der er en hjælpsomhed og god stil.men modeltog og forretninger er noget særligt, var det mobiltelefoner eller fjernsyn, og der gik mere end fem dage - så skulle i bare se. det er som at rive en baby ud af mors arme og kaste det i elben.....

Uden os (kunder) var de modeltogsforretninger ikke tilstede.

Like 0 kan lide
Top

Picture

merete_np

København Ø

Indlæg: 557

PB  Hjemmeside

Jeg sidder og spekulerer på, hvordan du er kommet ind til den side.

Det er ikke lykkedes for mig at finde den, når jeg sterter på "forsiden" og benytter linkene. Det må være en gammel kasseret side du har fat i.

Brug http://www.togcenter.dk så kommer du til den opdaterede side.

__________________

M.v.h. Merete N-P

Billede

http://husbyggeren.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 3.779

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Merete.

"merete_np" skrev:
Jeg sidder og spekulerer på, hvordan du er kommet ind til den side.Det er ikke lykkedes for mig at finde den, når jeg sterter på "forsiden" og benytter linkene. Det må være en gammel kasseret side du har fat i.Brug http://www.togcenter.dk så kommer du til den opdaterede side.

Nej, det er bestemt ikke den rigtige side - Togcenter Gentoftes webshop har adressen http://www.modeltog.nu.

Så gå ind på den - klik på Spor H0 - klik på Lokomotiver DC (selvom det hedder 2-skinne) - klik på Heljan - gå til side 2. Så er de der - endda to forskellige.

Alternativt kan du søge på varenummeret HE45411 - så kommer du også lige til siden.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 732

PB  Hjemmeside

"Lars Skjærlund" skrev:
Nej, det er bestemt ikke den rigtige side - Togcenter Gentoftes webshop har adressen http://www.modeltog.nu.Så gå ind på den - klik på Spor H0 - klik på Lokomotiver DC (selvom det hedder 2-skinne) - klik på Heljan - gå til side 2. Så er de der - endda to forskellige.Alternativt kan du søge på varenummeret HE45411 - så kommer du også lige til siden.

Tja, men den skarpsindige bruger af Sporskiftet vil også opdage at dels er modellen IKKE på lager (se på side 1), og dels er siden med "den såkaldte nyhed" er opdateret den 13. september 2005 Wink

Overskriften til denne tråd minder derfor mest om dårlig EB journalistik

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 3.779

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Torben.

"Torben Z." skrev:
Tja, men den skarpsindige bruger af Sporskiftet vil også opdage at dels er modellen IKKE på lager (se på side 1), og dels er siden med "den såkaldte nyhed" er opdateret den 13. september 2005 Wink

Jamen, er det ikke netop det, tråden drejer sig om? At TCG ikke opdaterer deres hjemmesider, så man kan stole blot så nogenlunde på dem?

Du får det til at lyde som en undskyldning, at siden ikke er opdateret i 5½ år - jeg synes netop, det præcist er det, der er problemet?

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

"00" skrev:
Har læst din svada til Thrane, du skriver han skal checke købeloven. det har jeg gjort for dig, jeg arbejder med den hver dag. en forretning har det der hedder rimelig tid til at reparere eller ombytte. rimelig tid er relativt, men praksis er maks tre uger. skal man bruge mere, så skal kunden tilbydes et erstatningsprodukt i låneperioden - eller ombytte, eller tilbagebetale.hvis det er nødvendigt at afhjælpe fejl flere gange, så kan kunden vælge at ophæve købet, hvis forhandleren ikke kan rette fejlen, eller bytte varen.jeg foreslår kammertonen findes her, ellers er det en skyttegravskrig for dem der kan li den ene butik og ikke den anden. jeg syntes dit indlæg er skrapt.

Hej 00

Øh, hvad er det for en svada du snakker om? Og hvad er det for et skrapt indlæg? Vil du venligst uddybe? Min pointe er bare at man ikke kan tillade sig, at kalde personalet i en legitim butik for røvhuller på en offentlig tilgængelig side som dette forum. Jeg synes faktisk at webmaster, som gør et kæmpejob og tak for det, burde fjerne indlægget, da det simpelthen går over stregen. Det kan du nok også se fornuften i, da du åbenbart er en conneseur ud i juraen. Du er velkommen til at sende mig en privat besked, hvis du mener der er gået din næse noget forbi, men det tør du nok ikke siden du foretrækker at gemme dig bag et par 00´er.

Like 0 kan lide
Top

Picture

reh

System engeneer

Indlæg: 144

PB  Blog

Hej alle

Jeg er meget skuffet over voksne som opfører sig som børn der har mistet deres slik eller ikke fået noget !

Der er tale om nogle varenumre i et kasse system ud af temmelig mange numre de bliver opdateret hvis der sker ændringer på varenumret, hvad der ikke er på dette varenummer.

Man kunne gøre Theis opmærksom på "problemet" via mail i stedet for af opfører sig tåbeligt på et forum som de ikke ser alligevel.

Rene'

__________________



----------------------------------------------------------------

Rene' Hansen

Medlem af www.rmjf.dk

----------------------------------------------------------------

Like 0 kan lide
Top

Picture

00

Indlæg: 633

PB

"Amagerkaner" skrev:
"00" skrev:
Har læst din svada til Thrane, du skriver han skal checke købeloven. det har jeg gjort for dig, jeg arbejder med den hver dag. en forretning har det der hedder rimelig tid til at reparere eller ombytte. rimelig tid er relativt, men praksis er maks tre uger. skal man bruge mere, så skal kunden tilbydes et erstatningsprodukt i låneperioden - eller ombytte, eller tilbagebetale.hvis det er nødvendigt at afhjælpe fejl flere gange, så kan kunden vælge at ophæve købet, hvis forhandleren ikke kan rette fejlen, eller bytte varen.jeg foreslår kammertonen findes her, ellers er det en skyttegravskrig for dem der kan li den ene butik og ikke den anden. jeg syntes dit indlæg er skrapt.
Hej 00Øh, hvad er det for en svada du snakker om? Og hvad er det for et skrapt indlæg? Vil du venligst uddybe? Min pointe er bare at man ikke kan tillade sig, at kalde personalet i en legitim butik for røvhuller på en offentlig tilgængelig side som dette forum. Jeg synes faktisk at webmaster, som gør et kæmpejob og tak for det, burde fjerne indlægget, da det simpelthen går over stregen. Det kan du nok også se fornuften i, da du åbenbart er en conneseur ud i juraen. Du er velkommen til at sende mig en privat besked, hvis du mener der er gået din næse noget forbi, men det tør du nok ikke siden du foretrækker at gemme dig bag et par 00´er.

Din tone og attitude er på et niveau jeg har svært ved at hamle op med. Der er tale om en mand der mener sig udsat for særdeles dårlig behandling, og du bringer købeloven ind, jeg tilbyder at rette misforståelser i den forbindelse. men som sagt, jeg tror ikke jeg vil bringe mere til i denne tråd, det er altså er for trist niveua

__________________

Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

Jeg trækker mig for denne her debat. Synes det går overgevind..

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Naturligvis ville forretningerne ikke være der uden os. Men man skal altså også se sådanne på det, at vi skal være glade for dem der er.

Nu er der heldigvis sket noget i Århusområdet siden det gamle Trinbræt, men mht. til en stor forretning med det store udvalg, så har vi nu her i nogle år befundet os i et modlbanemæssigt "uland". Det er faktisk en stor del af Midt- og Østjylland, der ikke er dækket ind.

Så lærer man altså at sætte pris på de forretninger der er tilbage. Jeg ville være ret meget ked af det, hvis al min handel skulle foregå via nettet. Det er altså ikke det samme som at være fysisk til stede, få varen i hånden og få en god snak i butikken.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.068

PB  Blog

"reh" skrev:
Hej alleMan kunne gøre Theis opmærksom på "problemet" via mail i stedet for af opfører sig tåbeligt på et forum som de ikke ser alligevel.Rene'

Det hjælper ikke. Jeg har oplevet at stå i butikken og bede om et lokomotiv, som var på lager i følge hjemmesiden. Så fik jeg at vide med et nedladende tonefald, at det da havde været udsolgt længe. Jeg spurgte så, hvorfor det stod til at være på lager på hjemmesiden. Til det fik jeg en hånlig kommentar om, at det i hvert fald ikke var på hjemmesiden. At jeg havde checket siden lige inden jeg kørte til København kunne ikke være rigtigt.

Ikke desto mindre stod lokomotivet stadig til at være på lager 2 måneder senere.

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 3.779

PB  Blog  Hjemmeside

Da' René.

"reh" skrev:
Man kunne gøre Theis opmærksom på "problemet" via mail i stedet for af opfører sig tåbeligt på et forum som de ikke ser alligevel.

Jeg skulle da mene, de har fået øje på Sporskiftet?

Togcenter Gentofte reklame

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

00

Indlæg: 633

PB

"Lars Skjærlund" skrev:
Da' René.
"reh" skrev:
Man kunne gøre Theis opmærksom på "problemet" via mail i stedet for af opfører sig tåbeligt på et forum som de ikke ser alligevel.
Jeg skulle da mene, de har fået øje på Sporskiftet?Togcenter Gentofte reklame

Det var den samme tanke jeg fik. Det er godt nok luksus hvis ejeren af en modetogsforretning ikke dagligt er inde og læse sin vigtigste kilde: Kundernes ord frit fra leveren.

Jeg har skrevet det før i denne tråd, og jeg mener godt vi kan tillade os at dele ris og ros med hinanden om forhandlere. vi bør kunne hjælpe andre hobbyister med godt som skidt - ja, i et ordentligt og redeligt sprog.

__________________

Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.

Like 0 kan lide
Top

Picture

reh

System engeneer

Indlæg: 144

PB  Blog

hej

Jeg er da fuldstændig enig med jer, selvfølgelig skal man kunne skrive om forhandlere. Det med den gode tone mangler bare specielt når grimme øge navne bruges, det mener jeg ikke er nødvendigt. Samt en del af de sager som bliver nævnt er temmelig farverige "en fjer som bliver til 10 høns". Jeg kan da godt forstå man bliver vred det hjælper bare ikke nogen overhovedet, ingen for noget ud af det.

Hvis man bare kunne debattere på et saglig plan !!

Rene'

__________________



----------------------------------------------------------------

Rene' Hansen

Medlem af www.rmjf.dk

----------------------------------------------------------------

Like 0 kan lide
Top

Picture

BlackThorne

Webudvikler, Datalogi Studerende, Tognørd

Skødstrup

Indlæg: 134

PB  Hjemmeside

"PerOlsen" skrev:
"reh" skrev:
Hej alleMan kunne gøre Theis opmærksom på "problemet" via mail i stedet for af opfører sig tåbeligt på et forum som de ikke ser alligevel.Rene'
Det hjælper ikke. Jeg har oplevet at stå i butikken og bede om et lokomotiv, som var på lager i følge hjemmesiden. Så fik jeg at vide med et nedladende tonefald, at det da havde været udsolgt længe. Jeg spurgte så, hvorfor det stod til at være på lager på hjemmesiden. Til det fik jeg en hånlig kommentar om, at det i hvert fald ikke var på hjemmesiden. At jeg havde checket siden lige inden jeg kørte til København kunne ikke være rigtigt.Ikke desto mindre stod lokomotivet stadig til at være på lager 2 måneder senere.

Det kunne så let være så godt..

MEN! Der er ikke meget forståelse herinde for, hvad det kræver 'lige' at sætte en webshop op. Jeg har set utallige henvendelser på Amino, hvor folk tror at det 'bare' er at sætte en OSCommerce op og fodre den med data. Ulempen ved sådan en løsning er at kunderne ikke har forståelse for systemet. Det gør sig også gældende her i tråden.

Det der rent praktisk sker, er at man har sine data to steder. Såfremt man ønsker lagerbeholdningen opdateret, fx hver dag, skal man registrere alle hjemkommende varer og alle salg, fx fra kasseapparatet, og så køre en opdatering hver dag. Denne opdatering består i at trække en liste over lageret ud fra bogførings systemet. Det kan for eksempel være en CSV fil der hentes i C5 (det gamle concorde). Denne manøvre skal gøres så ofte som man vil opdatere lagerbeholdningen på sin webshop.

Det kan lade sig gøre at lave systemer med direkte forbindelse til regnskabs systemerne, men så koster de et helt andet beløb. Regnskabs systemet skal også udvides med et par licenser der også koster.

Jeg tror at problemet flere steder, er at man sætter et system op der skal opdateres hver dag, men af en eller anden grund stopper med at opdatere. Det kan fx være at vedkommende der var god til at vedligeholde hjemmesiden er stoppet, så man ikke længere har styr på de daglige opdateringer.

Det er selvfølgeligt brandærgeligt for forretningen, at kunderne får dårlige oplevelser med hjemmesiden, og det mindste man kan gøre er da også at tage det med et smil og give kunden en flink forklaring og en undskyldning. Men husk på at modeltogs forretninger nok ikke er den store guldgrube her i Danmark, og da slet ikke nu for tiden.

Vi må jo håbe at TCG får strammet lidt op på deres side, men det er altså noget af et arbejde at holde tingene kørende Smile

__________________

Jacob V. Rasmussen / BT
Kører p.t. en 'täppichbahn' med Roco Geoline, men pusler også med Fremo moduler Smile
Epoke V og måske lidt IV (museumskørsel).

Like 0 kan lide
Top

Picture

00

Indlæg: 633

PB

Om det er fjernsyn, mobiltelefoner eller modeltog er totalt ligemeget. Det er forsvarstaler egentlig også, en netbutik må man kunne stole på, og der er kun butikken selv til at holde orden.

Lille branche der er undskyldt? Næ, det er handel som så meget andet, og jeg vil godt give per Olsen ret i hans vurderinger. Glem ikke at et lokomotiv til 3000 er en luksusfritidsvare, en vare der kan komme retur til garantireparation. Og fejler butikken allerede i imødekommenhed når varen skal købes, så vil jeg ikke tænke på kampen når den er i stykker.

Skær nu al den stakkels forsvarstaler for forhandler lidt ned. Det er dyre varer som du skal handle ordentligt hele vejen. Vi er storkunder, ja da, men husk på knægten der får et enkelt lok. Skal en ny ung have de ricici? Nej det mener jeg ikke!

__________________

Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 3.779

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Jacob.

"BlackThorne" skrev:
MEN! Der er ikke meget forståelse herinde for, hvad det kræver 'lige' at sætte en webshop op. Jeg har set utallige henvendelser på Amino, hvor folk tror at det 'bare' er at sætte en OSCommerce op og fodre den med data. Ulempen ved sådan en løsning er at kunderne ikke har forståelse for systemet. Det gør sig også gældende her i tråden.

Javel, ja: Jeg skulle ellers mene, at vi måske nok i aller højeste grad har forståelse for denne problemstilling - det er bare ikke nogen undskyldning.

Du har som udgangspunkt helt ret: Webshoppen skal fodres med data hver dag (mindst), ellers bliver den lynhurtigt ubrugelig, og efter lidt længere tid bliver den en klods om benet, som man var bedre tjent med helt at afvikle. Hvis man ikke er indstillet på at passe sin webshop hver dag, bør man slet ikke have nogen!

Til gengæld synes jeg resten af dine argumenter er noget vrøvl: Jeg kender adskillige brancher, der om muligt er endnu mindre end modeltog, men alligevel har yderst velfungerende webshops - der er firmaer, der kun driver webshops, og gør det rigtigt godt. I mange tilfælde foretrækker jeg langt en webshop frem for en fysisk butik - det kommer helt an på, hvad jeg vil købe.

F.eks. har jeg netop fået et Ralph McTell flip, og har købt en dobbelt CD med hans bedste numre. I den lokale afdeling af TP Musik gloede de på mig som kom jeg fra en fremmed planet, da jeg spurgte efter ham - Ralph McTell havde de godt nok aldrig hørt om før: Mens en velassorteret webshop i Århus havde mange titler at vælge imellem, og skaffede den, jeg gerne ville have, på 14 dage.

En webshop kan være en stor fornøjelse at handle med - men det kræver, den er veldrevet, ellers bliver resultatet bare sure kunder. Jeg har stor forståelse for det kæmpe arbejde, det faktisk kræver at drive en webshop - men jeg mener absolut også, at man bør lukke sin webshop, hvis man ikke vil afsætte de nødvendige resourcer til at drive den.

Jeg har nogle gange diskuteret netop webshop med forskellige modelbanefolk - de fleste har trukket følehornene tilbage, når jeg har påpeget, at det kræver et pænt engagement fra butikkens side, hvis det skal blive en succes - og nogle af dem har så henvendt sig til andre, der åbenbart har ment at kunne løse opgaven på slap line. Jeg er spændt på at se, hvor længe de holder. Wink

Skal man drive en webshop, skal man gøre det ordentligt - ellers bør man lade være.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.311

PB

Netop det forhold at en (web)butik kan skaffe varer hjem er da en utrolig god service.

Det er klart at man ikke kan føre alle varer i sin forretning, men hvis en kunde er interesseret i at købe en bestemt vogn eller lokomotiv, er det det bare om at "hoppe på" og få den skrevet hjem. I tilfældet med musik-CDen an jeg forestille mig at du næste gang køber den gennem web-butikken i Århus og lader TP-Musik passe sig selv.

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.