Hej
er der nogle der kan hjælpe mig hvilket lokomotiv jeg har set.
Idag på Tårnby station, stod jeg og ventede på at tage toget til KBN, og så
på sporet mod sverige kom et laaaaangt gods tog, men det speciale er at det var et DB lokomotiv der kørte dette træk.
Jeg nåede DESVÆRRE ikke at se andet end den alm røde DB farve og at der stod DB på siden af lokomotivet, jeg så ikke om det var et el eller diesel lok.
jeg synes at det så ud som en 216, men dette er jeg absolut ikke sikker på......
jeg har 2 spørgsmål:
1. er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg har set og sker dette tit ?
2. kan man finde en "gods" køreplan på sådanne træk ?
venlig hilsen
flemming
p.s. på hovedbanen så jeg også idag på samme tid:
IC 4 , DB toget til berlin, og det svenske 2000 til stockholm, så der sker jo lidt forskelligt kørsel selv i idag hvor meget ligner hinanden
DVG
HTX Ballerup
Indlæg: 72
Det er denne maskine du har set http://gregand.dk/billedegalleri/show-pic.php?show=1080
Mvh Lasse
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Jeps, og lokomotivet er et "hverdagssyn" i Danmark, også på banen mod Sverige. Ang. køreplan; nej det findes ikke. Det vil sige, der findes en køreplan, men den holdes hemmelig af konkurrencehensyn :?
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Cargoman
Indlæg: 490
Lokomotivet er en DB Br 185.2.
17 stykker af dem er godkendt til kørsel i DK og SE.
Hvis du havde tid til at tilbringe en time mere på Kastrup ville du også kunne opleve dette http://www.gregand.dk/billedegalleri/show-pic.php?show=741
Det er en maskine som i øvrigt er identisk med DB´s 185.2.
Moderne tog på danske skinner
Erik 1:87
Softwareingeniør
Odense
Indlæg: 901
Hvad er den ydre forskel på en Br 185.2 og en Br 146?
Jeg kan se at 146 har destinationsskilt over vinduerne: http://www.railfaneurope.net/pix/de/electric/146/010-019/pix.html
Er der andre forskelle? Jeg overvejer, at lave min 146 om til en 185'er!?
Hilsen Erik, My 1 2 87.dk
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.918
Flotte billeder.
En ting, der falder mig ind.
Når nu Ikke-DSB maskiner kører på danske elektrificerede strækninger, hvordan betaler disse operatører mon så for den optagne strøm? Monitorerer man strømtrækken for den enkelte blok, mens maskinen kører igennem denne eller er det mon fast pris pr. kørt kilometer?
Det er jo noget simplere, når det er dieselmaskiner, der trækker.
Med venlig hilsen
Skott
Newtrain
Brabrand
Indlæg: 668
Det er jo BaneDanmarks infrastruktur, så DSB kører på skinnenettet og bruger kørestrøm på samme vilkår som alle andre operatører.
Såvidt jeg ved er der en km. pris for at bruge skinnenettet, en pris til Storebælts konsortiet ved passage af Storebælt og endelig sidder der en tæller i lokomotivet/togsættet som registrerer forbruget af kørestrøm og den strøm der returneres ved bremsninger, hvis ikke det bare "futter" af i bremsemodstande.
Venlig hilsen
Carsten
Cargoman
Indlæg: 490
Overvej også om du ikke hellere vil have en færdig fabriksmodel. Roco har lavet både 185.1 og 185.2 og både Märklin, Trix og Piko har flere 185-er varianter i deres program.
Moderne tog på danske skinner
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Overvej at sælge din 146'er og køb en 185'er i stedet......
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Z20500
student
Indlæg: 53
BR 146 kan køre op til 160km/t mens BR 185 kun kan nå 140km/t, tror jeg.
BR 146 er ikke bisystem, som BR 185 er. Det kan vidst kun køre i Tyskland og måske Schweiz (BR146 kommer til Basel) og Østrig
Billeder af franske tog på dansk >> http://www.automotrice2000.123.fr/dk/
condor-9
Odense C
Indlæg: 281
Hvad kan man også bruge den til, når toget oftest er enten vildt meget bagud eller før tid..