Picture

kulle2007

Salgskonsulent

Indlæg: 127

PB

seet på tårnby station amager i dag jeg tror mellem 11-12

Hej

er der nogle der kan hjælpe mig hvilket lokomotiv jeg har set.

Idag på Tårnby station, stod jeg og ventede på at tage toget til KBN, og så

på sporet mod sverige kom et laaaaangt gods tog, men det speciale er at det var et DB lokomotiv der kørte dette træk.

Jeg nåede DESVÆRRE ikke at se andet end den alm røde DB farve og at der stod DB på siden af lokomotivet, jeg så ikke om det var et el eller diesel lok.

jeg synes at det så ud som en 216, men dette er jeg absolut ikke sikker på......

jeg har 2 spørgsmål:

1. er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg har set og sker dette tit ?

2. kan man finde en "gods" køreplan på sådanne træk ?

venlig hilsen

flemming

p.s. på hovedbanen så jeg også idag på samme tid:

IC 4 , DB toget til berlin, og det svenske 2000 til stockholm, så der sker jo lidt forskelligt kørsel selv i idag hvor meget ligner hinanden

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

DVG

HTX Ballerup

Indlæg: 72

PB  Hjemmeside

Det er denne maskine du har set Arrow http://gregand.dk/billedegalleri/show-pic.php?show=1080

__________________

Mvh Lasse

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Jeps, og lokomotivet er et "hverdagssyn" i Danmark, også på banen mod Sverige. Ang. køreplan; nej det findes ikke. Det vil sige, der findes en køreplan, men den holdes hemmelig af konkurrencehensyn :?

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

"kulle2007" skrev:
er der nogle der kan hjælpe mig hvilket lokomotiv jeg har set.Idag på Tårnby station, stod jeg og ventede på at tage toget til KBN, og såpå sporet mod sverige kom et laaaaangt gods tog, men det speciale er at det var et DB lokomotiv der kørte dette træk.Jeg nåede DESVÆRRE ikke at se andet end den alm røde DB farve og at der stod DB på siden af lokomotivet, jeg så ikke om det var et el eller diesel lok.jeg synes at det så ud som en 216, men dette er jeg absolut ikke sikker på......

Lokomotivet er en DB Br 185.2.

17 stykker af dem er godkendt til kørsel i DK og SE.

Hvis du havde tid til at tilbringe en time mere på Kastrup ville du også kunne opleve dette Arrow http://www.gregand.dk/billedegalleri/show-pic.php?show=741

Det er en maskine som i øvrigt er identisk med DB´s 185.2.

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

Hvad er den ydre forskel på en Br 185.2 og en Br 146?

Jeg kan se at 146 har destinationsskilt over vinduerne: http://www.railfaneurope.net/pix/de/electric/146/010-019/pix.html

Er der andre forskelle? Jeg overvejer, at lave min 146 om til en 185'er!?

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Cargoman" skrev:
"kulle2007" skrev:
er der nogle der kan hjælpe mig hvilket lokomotiv jeg har set.Idag på Tårnby station, stod jeg og ventede på at tage toget til KBN, og såpå sporet mod sverige kom et laaaaangt gods tog, men det speciale er at det var et DB lokomotiv der kørte dette træk.Jeg nåede DESVÆRRE ikke at se andet end den alm røde DB farve og at der stod DB på siden af lokomotivet, jeg så ikke om det var et el eller diesel lok.jeg synes at det så ud som en 216, men dette er jeg absolut ikke sikker på......
Lokomotivet er en DB Br 185.2.17 stykker af dem er godkendt til kørsel i DK og SE.Hvis du havde tid til at tilbringe en time mere på Kastrup ville du også kunne opleve dette Arrow http://www.gregand.dk/billedegalleri/show-pic.php?show=741Det er en maskine som i øvrigt er identisk med DB´s 185.2.

Flotte billeder.

En ting, der falder mig ind.

Når nu Ikke-DSB maskiner kører på danske elektrificerede strækninger, hvordan betaler disse operatører mon så for den optagne strøm? Monitorerer man strømtrækken for den enkelte blok, mens maskinen kører igennem denne eller er det mon fast pris pr. kørt kilometer?

Det er jo noget simplere, når det er dieselmaskiner, der trækker.

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Newtrain

Brabrand

Indlæg: 668

PB

"Skott" skrev:
En ting, der falder mig ind.Når nu Ikke-DSB maskiner kører på danske elektrificerede strækninger, hvordan betaler disse operatører mon så for den optagne strøm? Monitorerer man strømtrækken for den enkelte blok, mens maskinen kører igennem denne eller er det mon fast pris pr. kørt kilometer?Det er jo noget simplere, når det er dieselmaskiner, der trækker.

Det er jo BaneDanmarks infrastruktur, så DSB kører på skinnenettet og bruger kørestrøm på samme vilkår som alle andre operatører.

Såvidt jeg ved er der en km. pris for at bruge skinnenettet, en pris til Storebælts konsortiet ved passage af Storebælt og endelig sidder der en tæller i lokomotivet/togsættet som registrerer forbruget af kørestrøm og den strøm der returneres ved bremsninger, hvis ikke det bare "futter" af i bremsemodstande.

__________________

Venlig hilsen

 Carsten

  • Skala N
  • Epoke IV og V
  • Tysk og Dansk materiel + "det løse"
  • Digital med Roco MultiMaus
  • Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

"Erik 1:87" skrev:
Hvad er den ydre forskel på en Br 185.2 og en Br 146? !?
Den største forskel er formen på vognkassen. 185.2 er mere flad på fronten, hvor 146 knækker mere ligesom på en EG.Der findes også en 146.2 som har samme facon som 185.2.Kig eventuelt her Arrow http://www.railcolor.net/index.php?nav=1404898&lang=1 for mere info om de forskellige varianter.
"Erik 1:87" skrev:
Jeg kan se at 146 har destinationsskilt over vinduerne: http://www.railfaneurope.net/pix/de/electric/146/010-019/pix.htmlEr der andre forskelle? Jeg overvejer, at lave min 146 om til en 185'er!?

Overvej også om du ikke hellere vil have en færdig fabriksmodel. Roco har lavet både 185.1 og 185.2 og både Märklin, Trix og Piko har flere 185-er varianter i deres program.

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Erik 1:87" skrev:
Hvad er den ydre forskel på en Br 185.2 og en Br 146? Jeg kan se at 146 har destinationsskilt over vinduerne: http://www.railfaneurope.net/pix/de/electric/146/010-019/pix.htmlEr der andre forskelle? Jeg overvejer, at lave min 146 om til en 185'er!?

Overvej at sælge din 146'er og køb en 185'er i stedet......

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Z20500

student

Indlæg: 53

PB  Hjemmeside

BR 146 kan køre op til 160km/t mens BR 185 kun kan nå 140km/t, tror jeg.

BR 146 er ikke bisystem, som BR 185 er. Det kan vidst kun køre i Tyskland og måske Schweiz (BR146 kommer til Basel) og Østrig

__________________

Billeder af franske tog på dansk >> http://www.automotrice2000.123.fr/dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

condor-9

Odense C

Indlæg: 281

PB

"DennisTR" skrev:
Jeps, og lokomotivet er et "hverdagssyn" i Danmark, også på banen mod Sverige. Ang. køreplan; nej det findes ikke. Det vil sige, der findes en køreplan, men den holdes hemmelig af konkurrencehensyn :?

Hvad kan man også bruge den til, når toget oftest er enten vildt meget bagud eller før tid.. Tongue

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.