Dejlig video. Den er optaget på en af Kinas utallige mine/industri baner.
De 3 lokomotiver der bliver brugt er af typen QJ.
På videoen kan man se at det er kun de to første maskiner der laver noget, den til sidst triller bare med uden at lave noget. Årsagen til at det tredje lokomotiv er der. Kan være at der ikke er omløbs mulighed ved endestationen oppe i bjergende, derfor det sidste lokomotiv. Dette bruges så til at trække toget tilbage, derfor er det også vendt modsat af de to andre. Retur løbet må være ned af bakke og med tomme vogne, derfor bruges der kun en maskine.
Har selv haft den fornøjelse at stå på Jing Peng Passet i det Indre Mongoli og set disse QJ- maskiner, trække 2500T godstog op over 25promille stigninger. It was the Greates Show on Earth.
Der anvendes fløjtesignaler til kommunikation mellem lokoførerne.
Hvilket man har gjort i mange år i mange lande.
Derudover forlader man på lokomotivførerens egenskab som "trækkraftstyrer". Man kiger på frobrug, lytter til maskinen og finder derved ud af om han har lukket nok op for dampen.....
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hej Mylle
Gad vide om det var 3 gange BR50 lokomotiver ...
Sejt link.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
frede2300
Software udvikler
Indlæg: 1.129
Hold da op!! Hvordan kører man iøvrigt forspand med damp? Og så i hver sin ende af stammen...
H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..
Nordvestbanen
skole
Indlæg: 262
inponerende
Lennart
DSB / OHJ / Raillion /
Spor: Marklin C skinner.
Epoke: 1990 og op...
Ty2 406
Frederikssund
Indlæg: 131
Hej.
Dejlig video. Den er optaget på en af Kinas utallige mine/industri baner.
De 3 lokomotiver der bliver brugt er af typen QJ.
På videoen kan man se at det er kun de to første maskiner der laver noget, den til sidst triller bare med uden at lave noget. Årsagen til at det tredje lokomotiv er der. Kan være at der ikke er omløbs mulighed ved endestationen oppe i bjergende, derfor det sidste lokomotiv. Dette bruges så til at trække toget tilbage, derfor er det også vendt modsat af de to andre. Retur løbet må være ned af bakke og med tomme vogne, derfor bruges der kun en maskine.
Har selv haft den fornøjelse at stå på Jing Peng Passet i det Indre Mongoli og set disse QJ- maskiner, trække 2500T godstog op over 25promille stigninger. It was the Greates Show on Earth.
Venlig Hilsen.
Peter Wiese.
Lau82
Indlæg: 255
very very fantastic
3 Skinne drift med MS2 - Epoke IV & Epoke V - Dansk & Tysk matriale
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Imponerende, det er virkelig "DAMPLOKOMOTIVER" i arbejde.
Det kunne være spændende at se samme sted, med "meget" vand i floden
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Næh, det er 3 QJ-lokomotiver, der er kraftigere end 3 BR44-lokomotiver. Det svarer vel nærmest til 5 BR50-lokomotiver.
mvh. Dampfmeisteren
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Godt så ... Det er godt nok lidt af en trækkraft.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Hvilket man har gjort i mange år i mange lande.
Derudover forlader man på lokomotivførerens egenskab som "trækkraftstyrer". Man kiger på frobrug, lytter til maskinen og finder derved ud af om han har lukket nok op for dampen.....
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model