Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

s88 og Lenz LV100

Hejsa.

Hvordan forbinder jeg s88 moduler til Lenz LV100?

Lidt mere info: Jeg har set på Viessmanns 5217 (S88) modul, som jeg gerne vil benytte på mit anlæg, men jeg kan ikke rigtig se, hvordan jeg kan forbinde det til min Lenz LV100.

Jeg kan se at Lenz selv laver et tilbagemeldingsmodul (LR101), men kan det på lige vilkår som S88 fra Viessmann?

Venlig hilsen

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

Du kan ikke rigtig bruge tilbagemeldingen til noget uden at have en PC tilsluttet.

Jeg kender ikke Lenz godt, men umiddelbart kan jeg ikke se at der er tilslutning for S88 til din kontrolenhed.

Du skal altså have en enhed, der kan modtage signalerne fra S88-enhederne og sende resultatet videre til din PC, der så kan bruge informationerne i togstyringssoftwaren, som din kontrolenhed er tilsluttet.

Har du kigget på Littfinski's enheder?

Eller Tams?

Der kan være penge at spare ved at samle selv.

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

Hejsa.

Jeg glemte at skrive, at jeg har Lenz USB forbindelsen til min pc.

Jeg vil helst ikke udskifte mit Lenz digitalsystem, jeg kan se at Lenz har LR101, som er en - måske tilsvarende - løsning, men jeg kan ikke se om det er samme princip, altså med de 8 tilslutningsporte, eller hva det er. Smile

Venlig hilsen

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

Du behøver ikke udskifte dit Lenz.

Det kan fint bruges til at styre med.

Så kan du fx bruge et HSI-S88-USB fra Littfinski til tilbagemelding og S88-moduler fra Viesmann, Tams eller hjemmelavet.

S88 er en standard, som der findes mange forskellige enheder til og de behøver ikke være samme fabrikat.

På samme måde kan du også kombinere andet end Lenz ind i dit styresystem, hvis det skulle blive ønskeligt.

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"leonard" skrev:
Du behøver ikke udskifte dit Lenz.Det kan fint bruges til at styre med.Så kan du fx bruge et HSI-S88-USB fra Littfinski til tilbagemelding og S88-moduler fra Viesmann, Tams eller hjemmelavet.

Skal det forstås sådan, at jeg kobler min HSI-S88 direkte til min pc udenom min Lenz box?

Jeg troede at alt skulle gå gennem LV100, som er "centralenheden" i mit nuværende setup.

Venlig hilsen

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

På mit anlæg er IB tilsluttet via en com-port og HSI-88-USB via en usb-port.

Hvilken software bruger du?

For det er nok, det der kan have et problem med at læse informationerne fra forskellige enheder. Kan dit program finde ud af det, så er det ikke nødvendigt at have alt igennem samme enhed. Tværtimod kan det være en fordel at have fordelt det på flere enheder, så den enkelte port ikke skal trække så meget trafik.

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.