Hejsa
Der er en fra min klasse der bliver ved at gå og ævle om at man vil bygge S-Tog til Helsinge og Helsingør fra Hillerød.
Dette tror jeg ikke på, men jeg må lige høre her om der er nogle der kan be- eller afkræfte den på stand.
jeg tænker bare på, at hvis man ikke vil ombygge Hillerød st så det kan fjernstyres fra København, så har man da heller ikke penge til at bygge S-banene længer ud.
Lige et andet spørgsmål, hvor kan man læse om byggeplaner for det danske jernbanenet.
Tænker på hvad der skal laves, hvor man vil lave nye baner og den slags?
MVH Danni
Märklin, M- og C-skinner, Mobilstation
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Da man i 80'erne (tror jeg nok) satte de nuværende flapskilte og på stationerne, lagde man Helsingør ind som en mulig endestation. Sikkert i et forsøg på at være forudseende. Fornylig var der en mand fra Dansk Jernbane forbund der foreslog at elektrificere alle nordsæjllandske lokalbaner (:? ja, ja, lad os nu se) Der er mig bekendt ikke nogen planer om at udvide S-banen med nye strækninger.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
http://www.bane.dk
http://www.trafikstyrelsen.dk
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
NCB
Indlæg: 72
Der tales en del om det i medierne, i hvert fald aviserne, i forbindelse med regeringens nye trafikpolitiske planer. Der har fx været tale om flere overhalingsspor på S-banen, men jeg har dog ikke læst noget om S-tog nord for Hillerød. Det virker for mig at se urealistisk, da der i så fald skulle elektrificeres, og sandsynligvis også udbygges til doppeltspor på de berørte strækninger, hvilket der ikke er afsat penge til. Derudover har man lige investeret i nye tog på Lokalbanen, og de ville blive overflødige hvis man indførte S-tog.
På Berlingskes netavis kan man læse en hel del om fremtidige baneprojekter, du kan læse nærmere her: http://www.berlingske.dk/article/20081203/danmark/81203142/
http://www.berlingske.dk/article/20081203/danmark/81203132/
se også under relaterede artikler, eller på andre avisers hjemmesider.
SonicC98
Leder efter job ;)
Indlæg: 144
Tak for svarende og linkene
Så har jeg lidt at lave på de lange skoledage

MVH Danni
Märklin, M- og C-skinner, Mobilstation
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Du skal bare huske på, at jo mindre du lærer i skolen, jo mindre bliver evnen til at få en god uddannelse og et godt betalt job, som kan finansiere modeljernbanen!
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
SonicC98
Leder efter job ;)
Indlæg: 144
Ja, det er rigtigt nok.
Nu regner jeg med at jeg skal være lokoføre, så i mine kemi timer kan jeg godt sænke koncentrations niveauet lidt
MVH Danni
Märklin, M- og C-skinner, Mobilstation
Gert Frikke
Indlæg: 2.322
Hejsa!
Jeg tror ikek at der er nogen timer at du skal vælge at sænke niveuet i - måske lige lidt om religion.
mvh
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
SonicC98
Leder efter job ;)
Indlæg: 144
Jeg har dog ikke religion, men du har ret. Jeg bør følge med i alle timer.
MVH Danni
Märklin, M- og C-skinner, Mobilstation
Phaeton
Lokomotivfører ved Lokalbanen.
Indlæg: 12
Det var på tale for en del år siden at udvideS-togs nettet nord Nord for Hillerød, men det blev kun ved tanken, da store dele af strækningerne går gennem fredet skovomr. og ville give for store problemer i forhold til udvidelser osv, samt at alle overkørsler og overgange, skulle spærres af og laves om til tunnler osv. Økonomien ville simpelthen ikke hænge sammen. Efter at lokalbanen fik bevilliget en stor sum penge til nye tog, så kommer det nok heller ikke på tale de næste 15-20 år
Lars K
Lokoføre hos Hectorrail
Indlæg: 69
Jo, jo, de må godt lave S-tog til Helsinge og Helsingør fra Hillerød, så får vi bare 7 Lint sæt til Østbanen, så passer det vist meget godt med de tog som bliver i overskud, prøv du at foreslå Rösli det, ha ha.
Lokomotivføre hos TX Logistik.
SonicC98
Leder efter job ;)
Indlæg: 144
Østbanerne, er det ikke den der køre ud fra Køge?
Hvis det er, er det så ikke en del af Lokalbanerne?
MVH Danni
Märklin, M- og C-skinner, Mobilstation
Phaeton
Lokomotivfører ved Lokalbanen.
Indlæg: 12
Hvorfor skulle jeg dog det?? Jeg er udemærket tilfreds med tingenes tildstand, Selvom visse andre ikke er.
Forresten så er der ved at være indkøbt nye Lint tog til Østbanen, så der er ikke behov for extra tog fra Hillerød
Palle-R
chauffør
Indlæg: 193
jo østbanen kører ud fra køge og til hårlev hvor det så deles mod fakse og rødvig.
og ja det er en del af loklbanen.
men jeg hørte rygter om at det skal sælges fra.
Kører H0 i Hedegårdens privatbane.
kører på moduler i foreningen toget.
kører dcc-digital med lenz.
nu også legebane med multimaus.
jeg roder også med div RC-modeller og maskiner med hydraulic.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
SonicC98
Leder efter job ;)
Indlæg: 144
Okay
Tak for info
MVH Danni
Märklin, M- og C-skinner, Mobilstation
Lars K
Lokoføre hos Hectorrail
Indlæg: 69
Jeg vil da så lige sige at jeg også er tilfredes med tingenes tilstand, men der er kun bestilt 5 Lintsæt, vi skal bruge 7 sæt for at få den daglige drift til at fungere, da Lokalbanen fik leveret sine 27 Lintsæt, var de 2 af dem øremærket til Østbanen, men det har har man åbenbart glemt oppe nordpå, og man kan da kun håbe på at hun (Rösli) får lov til at aflevere dem, selv om hun kæmper meget imod, jeg vil da også lige sige at jeg da har været meget godt tilfreds med at være ansat ved Lokalbanen, men efter at det fra politisk side blev besluttet, at Østbanen skulle overgå til Regionstog, så er der bare intet, og jeg mener intet blevet vedligeholdt eller lavet overhovdet når det gjalt Østbanen.
Mvh.
Lars
Lokomotivføre hos TX Logistik.
Kresten
Indlæg: 1.040
Forudseende - jatak! I midten af 70'erne lagde dengang verdens største IT-firma sit hovedkvarter i Lundtofte, fordi der på det tidspunkt var projekteret S-tog langs Helsingørmotorvejen til ihvertfald Nærum. Der blev ovenikøbet bygget broer til jernbanen, som førte over frakørslerne til/fra motorvejen.
Men der kom aldrig-aldrig nogen S-bane. Og først omkring år 2000 blev broerne - ihvertfald den ved frakørslen til Hjortekær - revet ned. Da havde de stået ubrugte, som monument over endnu et kapitel i den jernbane-politiske virkelighed i mere end 20 år...
Men vi har da i alle årene hygget os med "Grisen" fra Jægersborg til Nærum
Kresten