Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Sælges: Nyt Heller byggesæt SAS DC-9 i 1:125 (ca. TT skala)

Forårsudmugningen er stadig godt igang her på matriklen, og det indebærer også fortsat en større oprydning i modeltogssamlingen.

Et kuriosum herfra er dette byggesæt, som jeg købte for nok ca. 20 år siden, men som jeg aldrig har fået bygget.

Det var tiltænkt en rolle som "pynt" i luftrummet over et evt. kommende modeljernbaneanlægget (som stadig ikke er blevet til noget), men nu gider jeg altså ikke at have det liggende længere.

Kassen har taget en lille smule skade af ca. 20 års opbevaring blandt mine H0 husbyggesæt (som heller aldrig er blevet samlet), men indholdet i æsken er til gengæld ganske og aldeles uskadt.

Der medfølger ingen byggevejledning (kan ikke finde den i mit rod) - men det burde ikke være synderligt vanskeligt at samle flyet uden vejledning.

Til gengæld er alle dele til stede, også decal ark, samt vinduesglasset til cockpittet.

Der var dog ingen vinduesglas til sidevinduerne med i sættet - de ville sikkert også blive noget mikroskopiske i denne skala.

Flyet passer perfekt til skala TT - og også til H0 i den rolle, som det var tiltænkt, da jeg købte det.

Æsken er 34 cm lang - det kan måske give en idé om flyets størrelse.

Byggesættet er tilsyneladende sjældent (?), eftersom at jeg ikke har kunnet finde noget om det på nettet.

Jeg har ingen idé om hvad byggesættet evt. skulle koste, men kom glad og gerne med et friskt bud - jeg er til at handle med (synes jeg selv Laughing out loud ).

Jeg er også interesseret i at bytte, hvis du måtte have noget af det jeg søger - eller noget andet sjovt (andre byggesæt, TripTrap huse, o.lign).

(Se bl.a. også [url]http://www.sporskiftet.dk/node/3335]).

Billede

Billede

Billede

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hejsa!

En sød lille DC9-41, LN-RLK, Erling Viking, ser. no 47116, fra den 14. maj 1968, udfaset i april 1991.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.