Godmorgen
Det kan man da kalde at være vågen på jobbet
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/07/14/115238.htm
Vh Claus
__________________
Indlæg: 372
Godmorgen
Det kan man da kalde at være vågen på jobbet
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/07/14/115238.htm
Vh Claus
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.918
Det må siges. Stakkels kat.
Med venlig hilsen
Skott
cbt
Indlæg: 1.152
Stakkels og stakkels - den fik jo heldigvis hjælp af behjertede jernbanefolk
Historien blev også omtalt på jernbanen.dk igår.
([url]http://www.jernbanen.dk/forum])
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
hxmiesa
Software Engineer
Bilbao Spain
Indlæg: 994
Agurketid¿?
Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!
cbt
Indlæg: 1.152
Eller blot god PR og imagepleje.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
hxmiesa
Software Engineer
Bilbao Spain
Indlæg: 994
Ja, det er jo nok sandt; En-eller-anden maa have trukket i snorene for at faa en saa "uninteressant" historie ud i medierne!
Se det i oejnene; 1000-vis af katte mister deres 9. liv hver dag i DK, efter alle mulige ekstremt bizarre ulykker... Adskillige professionelle har brugt offentlige midler paa at redde denne kat. (Haaber ikke at godstogets forsinkelse har foraarsaget problemer).
Minder lidt om den klassiske plakat med en politimand som stopper trafikken i Koebenhavn, for at en ande-familie kan krydse vejen. (Har et genoptryk af denne plakat haengende i mit hus)
PR? Jo, sandelig. Det er ogsaa den eneste forklaring jeg kan komme paa. (agurketid=billig reklame!)
Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Det er jo bare en sjov historie. Jeg tror ikke, der har siddet nogle og spekuleret meget over det.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Cowi
Indlæg: 315
Det er noget ved den historie, der virker lurvet og opsat:
Godstog i Danmark :!: :?:
Ironi kan forekomme
Knud den II
Bedemandsassistent
Vejle
Indlæg: 340
Dejligt at de havde lidt tid til også at være menneskelige!
Især i disse sparetider.
Mvh
Knud
Knud den II
Bedemandsassistent
Vejle
Indlæg: 340
Dejligt at de havde lidt tid til også at være menneskelige!
Især i disse sparetider.
Er der ikke et lille gran af ironi med din kommentar omkring "gods-tog" i Danmark?
Jeg synes der burge være en lov om, at alle de lastbiler der skal over Fyn, nu hvor Molslinjen lukker, bør være på tog også dem der kører i dag! Det fungerede tidligere så hvorfor ikke nu! Skal vi alle have vores mælk i køleren kl. 05?
Mvh
Knud
Cowi
Indlæg: 315
Der står jo netop også at ironi kan forekomme
Jeg er fuldt ud enig ! Generelt burde Danmark gøre mere for at få gang i godstrafikken igen. Problemet er bare at landet næsten er for lille i dag.
Inden sommeren var jeg til eksamen i transport og logistik og der var blandt andet end artikel (og eftersom jeg ikke måtte tage den med efter eksamen af hensyn til andres muligheder for snyd har jeg desværre ikke en kilde), der gik på at EU var i gang med et storstilet projekt for at udnytte jernbane og kanaler bedre for til gengæld at få fjernet nogle af alle de lastbiler der findes på motorvejene. Man vil endda give økonomisk støtte til virksomheder i forbindelse med opstart af 'intermodal transport' (kort og godt transport med veksel mellem de forskellige transportformer: lastbil, jernbane osv. red.) da dette på kortsigt er dyrt, men på længere sigt gavnligt for både den enkelte virksomheds økonomi samt hele samfundet... Jeg håber at de tiltag også vinder indpas i Danmark; Både med fordel for os togtosser der kan få lov at se nogle flere godstog, men endnu vigtigere samfundet!