Og så skulle tiden vel efterhånden være moden til en ledelse i DSB, der findes i virkeligheden og en minister, der ikke tillader bud, der er for gode til at være sande...
Jeg håber virkelig virkelig at nogen af de høje herre har lært noget af det, samt IC4... desværre er det dyre lærepenge, der som altid bliver for borgerernes regning
... men ingen præcise meldinger om, hvordan regionaltrafikken over Øresundsbroen skal afvikles efter den 10. december 2011. Der tales alene om "i Danmark" hhv "i Sverige".
... men ingen præcise meldinger om, hvordan regionaltrafikken over Øresundsbroen skal afvikles efter den 10. december 2011. Der tales alene om "i Danmark" hhv "i Sverige".
Men det er relativt nemt at finde ud af andre steder: DSB fortsætter kørslen til Malmö, og dermed også over Øresundsbroen. Veolia overtager resten af kørslen i Sverige.
... men ingen præcise meldinger om, hvordan regionaltrafikken over Øresundsbroen skal afvikles efter den 10. december 2011. Der tales alene om "i Danmark" hhv "i Sverige".
Men det er relativt nemt at finde ud af andre steder: DSB fortsætter kørslen til Malmö, og dermed også over Øresundsbroen. Veolia overtager resten af kørslen i Sverige.
Parterne vil arbejde for, at trafikken over broen kan fortsætte og til atetablere en smidig overgang til den ny operatør (frem til 10.12.2011) og
Parterne vil arbejde for, at Øresundstrafikken også efter den 10.december 2011 kan drives inden for rammen af etsammenhængende trafiksystem. Dette er efterfølgende genstandfor drøftelse mellem de danske og svenske myndigheder
gad vide om man ikke bare har reddet trafikken her og nu, men på længere sigt skal First vel afvikles, de giver jo også underskud i DK.
Ja, det er jo ikke meget der er tilbage af det oprindelige DSBFirst. First Group er helt sikkert interesseret i at komme ud af arrangementet og hånden på hjertet: Der er jo ikke megen ide i at have et DSB datterselskab som kun kører mellem Helsingør og Kastrup (og måske videre til Malmö i samarbejde med en svensk operatør).
På den anden side har man måske en ide om at udbyde hele trafikken over Øresund én gang mere, og er villig til at betale operatøren den rigtige - og dyrere - pris således at han kan holde sin forretning kørende?
Det kunne være man skulle overveje den kætteriske tanke at lave DSB om til Danske STATS baner igen? Jeg synes ikke nogen af privatiseringstiltagene har været nogen sucess, -tværtimod.
Det er jo ikke privatiseringen der er noget galt med. Det er måden den bliver kørt på hvor enten korrupte eller blot almindeligt godtroende ministre og andre høje herrer tror på at noget, der egentlig er for godt til at være sandt faktisk er det...
Cowi
Indlæg: 315
Og så skulle tiden vel efterhånden være moden til en ledelse i DSB, der findes i virkeligheden og en minister, der ikke tillader bud, der er for gode til at være sande...
Jeg håber virkelig virkelig at nogen af de høje herre har lært noget af det, samt IC4... desværre er det dyre lærepenge, der som altid bliver for borgerernes regning
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
... men ingen præcise meldinger om, hvordan regionaltrafikken over Øresundsbroen skal afvikles efter den 10. december 2011. Der tales alene om "i Danmark" hhv "i Sverige".
Svend
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.226
Da' Svend.
Men det er relativt nemt at finde ud af andre steder: DSB fortsætter kørslen til Malmö, og dermed også over Øresundsbroen. Veolia overtager resten af kørslen i Sverige.
MVH
Lars
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
DSBFirst fortsætter kørslen over broen frem til køreplanskiftet den 10.12.2011. Hvad der derefter skal ske, skal aftales parterne imellem. Se http://www.dsb.dk/Global/PDF/Baggrund/Faktaark%20DSBFirst.pdf hvor der bl a står
Parterne vil arbejde for, at trafikken over broen kan fortsætte og til atetablere en smidig overgang til den ny operatør (frem til 10.12.2011) og
Parterne vil arbejde for, at Øresundstrafikken også efter den 10.december 2011 kan drives inden for rammen af etsammenhængende trafiksystem. Dette er efterfølgende genstandfor drøftelse mellem de danske og svenske myndigheder
Svend
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.226
Da' Svend.
Ah, jeg havde lige overset datoen: Du har ret - der er vist ingen, der endnu ved, hvad der skal ske derefter.
MVH
Lars
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
De danske og svenske trafikselskaber har ikke helt afklaret hvilke meldinger de skulle afgive i dag. Her er en af de svenske versioner:
http://www.sydsvenskan.se/danmark/article1504360/Ingen-konkurs-for-DSB-F...
Svend
MY1104
Indlæg: 112
gad vide om man ikke bare har reddet trafikken her og nu, men på længere sigt skal First vel afvikles, de giver jo også underskud i DK.
I morgen er i dag historie.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Ja, det er jo ikke meget der er tilbage af det oprindelige DSBFirst. First Group er helt sikkert interesseret i at komme ud af arrangementet og hånden på hjertet: Der er jo ikke megen ide i at have et DSB datterselskab som kun kører mellem Helsingør og Kastrup (og måske videre til Malmö i samarbejde med en svensk operatør).
På den anden side har man måske en ide om at udbyde hele trafikken over Øresund én gang mere, og er villig til at betale operatøren den rigtige - og dyrere - pris således at han kan holde sin forretning kørende?
Svend
Ovemunk
Projektkoordinator
Indlæg: 95
Det kunne være man skulle overveje den kætteriske tanke at lave DSB om til Danske STATS baner igen? Jeg synes ikke nogen af privatiseringstiltagene har været nogen sucess, -tværtimod.
Gods skal da transporteres på skinner...
Cowi
Indlæg: 315
Det er jo ikke privatiseringen der er noget galt med. Det er måden den bliver kørt på hvor enten korrupte eller blot almindeligt godtroende ministre og andre høje herrer tror på at noget, der egentlig er for godt til at være sandt faktisk er det...