http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/01/02/151854.htm?rss=true
"Når DSB på søndag tager hul på en ny køreplan for 2007, betyder det samtidig farvel til de sidste rygerpladser i danske tog. Selv ikke lokomotivførerne må ryge, selv om de sidder i et lukket rum.
Samtidig med rygestoppet får IC3-togene nye gulvtæpper og nyt betræk på stolene, og togene får nye motorer og gearkasser."
Utroligt så skadeligt rygning er ... selv motorer og gearkasser bliver åbenbart ødelagt.
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
Stefan
Indlæg: 78
Det er godt nok ikke småting der RYGER der
Hilsen
Stefan
Tog på hjernen, ikke støv
Cargoman
Indlæg: 497
Hmm ja :!:
MR sæt 29 er en af de seneste eksempler.
ME 1510 fik også noget stærkt tobak at smage
http://www.kvv73.dk/Billedserie/2005-11/HPIM4714.jpg
Selv om jeg er ikke-ryger, har jeg tit undret mig over, hvorfor man ikke har en rygekabine i stedet for en rygekupe. Rygerkupeerne er sjældent booket 100%, men med en rygekabine ville man alligevel tilgodese nikotinnydere, og have alle sidepladser røgfri.
Et eksempel på en rygekabine kan ses her
http://www.smokesolution.dk/page.php?lang=&id=117
Installeret i et tog, skulle der selvfølgelig være skydedør for, og indgang fra sidegang, så vi andre ikke skal lege røgdykkere, når vi passerer.
Moderne tog på danske skinner
Alexander
Indlæg: 282
Motorene og gearkasserne tager nu ikke skade af røg
Nej, alle IC3 togsæt skal renoveres. Men ikke på grund af man fjerne ryger kuperne
men fordi at de (Når IC4 Kommer) skal køre Regionaltog på Sjælland.
Der kommer nye sæder, nyt gulv tæppe, drikkeautomater, størere flexrum til cykler og barnevogne, man fjerner "legepladsen", osv.
Godt nytår!
_________________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Alexander ... det tror jeg egentlig godt at vi ved ... men det er formuleringen af DR's nyhedsartikel, der sprogligt får kædet årsagen lidt uheldigt sammen.
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
Alexander
Indlæg: 282
ok
_________________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Jeps, lidt uheldigt skrevet
Iøvrigt har man jo over længere tid været igang med udskiftning af aptering og motorer i IC3'erne. Man kan kende togsættene med nye motorer på at de lyder som et gammelt Y-tog når de accellererer :?
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Forhåbenligt er der her IKKE en sammenhæng mellem udrangeringen af Y-togene og den nye lyd fra IC-3.
Selvom intet efterhånden kan chokere, når vi taler offentligt transport (eller manglen på samme).
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
Alexander
Indlæg: 282
ifølge tog-sim så er DSB også begyndt at friske IR4 togene op.
http://www.tog-sim.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-6526.html
________________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net