Picture

morten

PB

ROCO's danske nyheder 2010

Så er det afsløret hvad ROCO har til os i form af danske nyheder:

- 1 sæt med 3 liggevogne litra Bcm

- 1 lukket godsvogn litra Hims

- 1 silovogn

- 1 åben godsvogn litra Res

- 1 bærevogn med sættevogn for Carlsberg

Like 0 kan lide

Picture

cbt

PB

Bcm-sættet ser rigtig spændende ud - og vognene i sættet er ikke "afstumpede", men er i 1:87. Jubiii!!!

Håber ikke at Roco vælger de samme vognnumre, som der er på LIMA's meget flotte tilsvarende Bcm-vogne.

I pdf-filen/katalog-scanningen ser den blå farve lige lovlig lys ud (?).

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide

Picture

Kim Larsen

Lærer og musiker

PB

Hmmm... Bcm-sættet har da en vis tiltrækning.....MEN

Så vidt jeg er informeret, er følgende galt:

- Da DSB købte vognene brugt, havde (nogle af dem) skørter. De blev da fjernet fra alle vognene inden de kom i brug - pånær på Bcm-o...

- Der har aldrig været "Måne"-vogne med i de internationale løb. De blev kun brugt indlandsk..

- Det røde felt i venstre side burde gå halvvejs ind over det efterfølgende vindue til højre...

Jeg håber for, at de får det rettet, så vognene bliver rigtige inden udgivelsen!

Ellers, er det jo lækre sager. Bemærk fx indretningen!

På vore modelbaner søger vi at undgå afsporinger. Kunne vi dog ikke have samme målsætning her.....?!?!!

Like 0 kan lide

Picture

A-Stjerne

PB

"Kim Larsen" skrev:
Hmmm... Bcm-sættet har da en vis tiltrækning.....MENSå vidt jeg er informeret, er følgende galt:- Da DSB købte vognene brugt, havde (nogle af dem) skørter. De blev da fjernet fra alle vognene inden de kom i brug - pånær på Bcm-o...- Der har aldrig været "Måne"-vogne med i de internationale løb. De blev kun brugt indlandsk..- Det røde felt i venstre side burde gå halvvejs ind over det efterfølgende vindue til højre...Jeg håber for, at de får det rettet, så vognene bliver rigtige inden udgivelsen! Ellers, er det jo lækre sager. Bemærk fx indretningen!

Deler absolut dine "men'ner"

Havde glædet mig meget til de vogne, men skørterne ser helt forkert ud til de vogne, og på billedet ser den blå farve for lys ud.

Er der nogle mennesker, der retter henvendelse til forhandlerne, eller er det kun at håbe, at Roco selv retter det?

Like 0 kan lide

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg ved ikke hvor nemt det er for Roco at fjerne skørterne, men angående de andre men'er er det nemmeste at skrive direkte til Roco, de må have en "info@..." mail og nogen der kan andet end tysk.

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide

Picture

jimmyoldtimer

PB

"Horsecreek" skrev:
Jeg ved ikke hvor nemt det er for Roco at fjerne skørterne, men angående de andre men'er er det nemmeste at skrive direkte til Roco, de må have en "info@..." mail og nogen der kan andet end tysk.

Jo Jo men glæd jer nu alle sammen over at ROCO, i det hele taget kommer med nye vogne, til det Danske Marked ,i selv om vi er en lille nation ! Det er jo efter hånden blevet til omkring 100 styk,inden for en Årrække eller derover de har lavet med forskellige vogne med forskellige Litra Numre ,+ alle Lokomotiverne ,De nye Vogne skal vi da have i klubben ,når Hvile vognene lander her i Landet Laughing out loud

En Toghilsen til jer

Jimmy

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

Like 0 kan lide

Picture

Ole

PB  Hjemmeside

"Kim Larsen" skrev:
Hmmm... Bcm-sættet har da en vis tiltrækning.....MENSå vidt jeg er informeret, er følgende galt:- Da DSB købte vognene brugt, havde (nogle af dem) skørter. De blev da fjernet fra alle vognene inden de kom i brug - pånær på Bcm-o...- Der har aldrig været "Måne"-vogne med i de internationale løb. De blev kun brugt indlandsk..- Det røde felt i venstre side burde gå halvvejs ind over det efterfølgende vindue til højre...Jeg håber for, at de får det rettet, så vognene bliver rigtige inden udgivelsen! Ellers, er det jo lækre sager. Bemærk fx indretningen!

Du har ganske ret i dine "kritikpunkter". Endvidere var vanger og skørter på Bcm og Bcm-o samme blå farve som vognkassen.

Skal vi ikke håbe på at der blot er tale om såkaldte "handmuster".

Så vidt jeg er orienteret er Flemming Søeborg Roco's danske konsulent.

Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk

Like 0 kan lide

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

PB  Hjemmeside

"Kim Larsen" skrev:
- Da DSB købte vognene brugt, havde (nogle af dem) skørter. De blev da fjernet fra alle vognene inden de kom i brug - pånær på Bcm-o...
Så vidt jeg kan se, står der bcm-o på vognen. Selvom det er meget utydeligt på indscanningen. Det undrer mig, at I ikke, i stedet, undrer jer over, om der har været snefnug og konfetti udgaver af Bcm-o. Det mener jeg ikke der har.
"Kim Larsen" skrev:
- Der har aldrig været "Måne"-vogne med i de internationale løb. De blev kun brugt indlandsk..
Hvordan de er blevet benyttet i løb, det ved jeg ikke, men hvis det er en bcm-o, så synes jeg ikke der er meget forkert ved månevognen, udover måske teksten i kataloget.
"Kim Larsen" skrev:
Jeg håber for, at de får det rettet, så vognene bliver rigtige inden udgivelsen!
For en bcm-o vogn vil jeg mene, at de er meget tæt på korrekte. Bortset fra måske snefnug, konfetti, rød stribe og at den blå farve skal dække skørtet (i hvert fald på de billeder jeg har set). Det er heldigvis alt sammen bemaling og meget nemt at ændre. Smile
"Kim Larsen" skrev:
Ellers, er det jo lækre sager. Bemærk fx indretningen!

Bestemt. Smile

Ang. farverne, så er billedet en indscanning af et trykt katalog, og med alle de farvemæssige fejl, der kan ske i sådan en proces, så vil jeg ikke bekymre mig om farverne, før jeg rent faktisk ser vognene.

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide

Picture

Thomas Jespersen

PB

Tag det nu bare helt roligt med de skørter. Roco har den helt rigtige undervogn uden på lager. Den er iøvrigt afbildet på side 21... Det der irriterer mig er at jeg kun vil have den med måne og stjerner. Snefnug og iskystaller er jeg helst fri for. Men iøvrigt er der da en hel masse spændende til de internationale tog. i form af italienske A og AB vogne fra epoke4. Dertil kommer den helt store nyhed i form af VT12.5. Den skal jeg simpelthen bare have fat i.

Thomas

Like 0 kan lide

Picture

cbt

PB

"Kim Larsen" skrev:

Det påstår Roco sån't set heller ikke. Der står:

3 teiliges Liegewagen-Set der DSBVorbild: Drei Liegewagen der Dänischen Staatsbahnen (DSB). Betriebszustand: 1980er Jahre.Einsatz: Nachtzüge und Wintersportsonderzüge nach Österreich.Modell: Fein detaillierte Ausführung in blau-roter DSB-Farbgebung. Vorbereitet für Innenbeleuchtung. LüP je Wagen 303 mm.

Og Roco har før udgivet DSB's Bcm-vogn i designrød - uden skørter - (og blå/rød Bcm-o med skørter), så mon ikke at de kunne finde ud af at lave en "skørteløs" blå/rød udgave også ?.

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.