Jeg vil helst have sølvpilen men det røde er også en mulighed. Men det kommer meget an på prisen. Har set man kan købe det for 4000 for nyt men det syntes jeg er lige i overkanten.
jeg købte en rød og en sølv Ma begge med lyd i den blå avis for ca en måned siden.
gav 2500 for dem begge. de var helt nye og havde aldrig været på skinner.
men du kan også prøve at hive fat i togdillen.dk han har også haft dem til en god pris i ac.
__________________
Kører H0 i Hedegårdens privatbane. kører på moduler i foreningen toget. kører dcc-digital med lenz. nu også legebane med multimaus. jeg roder også med div RC-modeller og maskiner med hydraulic.
HejJeg vil helst have sølvpilen men det røde er også en mulighed. Men det kommer meget an på prisen. Har set man kan købe det for 4000 for nyt men det syntes jeg er lige i overkanten.
Jeg købte i den 5.3.2005 Roco MA 463 i rød (69063) hos Trinbrættet Århus for - hold fast - 1.549,- AC med lyd. Jeg kan se nu, at jeg burde have købt nogle flere sæt
PS: Det er desværre IKKE til salg - det var blot en kommentar til prisudviklingen!
vh Henrik
__________________
Dansk epoke III, stationsanlæg m/ dobbeltsporet DSB + privatbane, havn samt industri. Anlæg under opbygning, digital AC, K-skinner...
Nu vi er ved MA´erne. Er der nogen der kan svare på hvor mange forskellige der er lavet i forhåndsvis rød og sølvfarvet??
Ja, DSB indkøbte i 1963 5 MA togsæt (MA 460-464 + vogne), der i 1965-66 blev suppleret med yderligere 6 (MA 465-470 + vogne). Der var dog kun 10 styrevogne, så reelt kunne der oprangeres 10 "halvtog". Alle sammen røde selvfølgelig.
Mig bekendt blev alt materiel opmalet i sølvfarve fra vinteren/foråret 1984 og nogle måneder frem. Det var en form for "midlife-update", der også omfattede togets indretning, og som bl.a. var betinget af velfærdsstatens skrantende økonomi på daværende tidspunkt.
I øvrigt kan du jo godt køre med en "spraglet" rød-sølv udgave af MA-lyntoget, da ikke alt materiel blev ommalet på samme tid, hvis du altså er epokekører omkring 1984
Jeg kan anbefale den fremragende bog "Fra Lyntog til InterCity", af John Poulsen, udkommet på Banebøger 2010. Der kan man læse den rigtigt spændende historie om DSBs lyntog og ICtog fra 1935 til idag. Suppleret med tonsvis af gode billeder.
vh Henrik
__________________
Dansk epoke III, stationsanlæg m/ dobbeltsporet DSB + privatbane, havn samt industri. Anlæg under opbygning, digital AC, K-skinner...
Der er jævntligt MA-lyntog i forskellige udgaver til salg på QXL. Men jeg synes at over 8000 kr. for to sæt i AC på en kørende auktion, har været noget i overkanten.
Der var en periode hvor de nærmest blev solgt til "dumpingpriser", fordi Roco havde produceret for mange til lager.
Men det burde ikke være helt umuligt på QXL til en rimelig penge.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
I øvrigt kan du jo godt køre med en "spraglet" rød-sølv udgave af MA-lyntoget, da ikke alt materiel blev ommalet på samme tid, hvis du altså er epokekører omkring 1984
Ikke med de udgaver, som Roco har lavet - for i så fald skulle Roco's røde udgaver have været designrøde med hvidt mavebælte og hvide DSB bomærker, og de er jo som bekendt i det oprindelige røde design med gule mavebælter og vingehjul. Ikke ?
__________________
Med futlig hilsen Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
I øvrigt kan du jo godt køre med en "spraglet" rød-sølv udgave af MA-lyntoget, da ikke alt materiel blev ommalet på samme tid, hvis du altså er epokekører omkring 1984
Ikke med de udgaver, som Roco har lavet - for i så fald skulle Roco's røde udgaver have været designrøde med hvidt mavebælte og hvide DSB bomærker, og de er jo som bekendt i det oprindelige røde design med gule mavebælter og vingehjul. Ikke ?
Ja sæføli - det var en erindringsforskydning :oops: ! Men det kunne nu have set godt ud anyway. Et 4-vogns sølvfarvet tog med en ekstra rød vogn - men det må vi så tænke os til, eller ommale en enkelt vogn med hvidt mavebælte, uden den flødefarvede stribe over vinduerne og "moderne" DSB-litrering for nu at få det hele med...
vh Henrik
__________________
Dansk epoke III, stationsanlæg m/ dobbeltsporet DSB + privatbane, havn samt industri. Anlæg under opbygning, digital AC, K-skinner...
Jeg kan anbefale den fremragende bog "Fra Lyntog til InterCity", af John Poulsen, udkommet på Banebøger 2010. Der kan man læse den rigtigt spændende historie om DSBs lyntog og ICtog fra 1935 til idag. Suppleret med tonsvis af gode billeder.vh Henrik
I forbindelse med jubilæet for Børneguide ved DSB, fik vi 5 der startede børneguide bogen, stor var vores overraskelse at der ikke var skrevet en linie om dette i bogen overhovedet. Selv om det nok er det, de fleste børn nu om dage forbinder med MA toget.
Jeg fik derfor 3 bøger med hjem, hvoraf jeg solgte de to på QXL, for henholdsvis kr. 75 og kr. 125, 3 bød på dem. Så de er vist ikke så eftertragtede alligevel.
Jeg synes bogen er rimelig.
vh Erik
__________________
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Jeg husker ikke MA for deres børneguider, da jeg på min eneste rejse med det tog havde forældre med.
Vi skulle med djævelens vold og magt fra København til Aarhus engang tilbage i 70'erne og 1.klasse var den bedste mulighed da. Ud af København, ned over Sjælland og ombord på færgen; det var vist en meget god tur over Storebælt også. Men da vi så kom til Nyborg, gik det ikke ret godt. Toget var simpelten stået af, men jeg kan ikke huske, om det kunne køre fra borde selv, eller måtte bugseres i land?
Vi kom ihvertfald aldrig ud af Nyborg for egen kraft, og måtte henvises til et almindeligt IC-tog. Godtnok med pladser på 1.klasse, men det var aldrig helt det samme.
pensionist, Historiker i Flyver Hjemmeværnet ESK. 223
Nakskov
Indlæg: 118
amigotrain skrev:
"Trads" skrev:
Nu vi er ved MA´erne. Er der nogen der kan svare på hvor mange forskellige der er lavet i forhåndsvis rød og sølvfarvet??
Ja, DSB indkøbte i 1963 5 MA togsæt (MA 460-464 + vogne), der i 1965-66 blev suppleret med yderligere 6 (MA 465-470 + vogne). Der var dog kun 10 styrevogne, så reelt kunne der oprangeres 10 "halvtog". Alle sammen røde selvfølgelig.
Mig bekendt blev alt materiel opmalet i sølvfarve fra vinteren/foråret 1984 og nogle måneder frem. Det var en form for "midlife-update", der også omfattede togets indretning, og som bl.a. var betinget af velfærdsstatens skrantende økonomi på daværende tidspunkt.
I øvrigt kan du jo godt køre med en "spraglet" rød-sølv udgave af MA-lyntoget, da ikke alt materiel blev ommalet på samme tid, hvis du altså er epokekører omkring 1984
Jeg kan anbefale den fremragende bog "Fra Lyntog til InterCity", af John Poulsen, udkommet på Banebøger 2010. Der kan man læse den rigtigt spændende historie om DSBs lyntog og ICtog fra 1935 til idag. Suppleret med tonsvis af gode billeder.
Morten L
Indlæg: 17
Hej Trads,
Jeg har faktisk det røde MA tog fra ROCO. Er det det eller sølvpilen du leder efter?
Morten
Du kan se et magen til her:http://hobby.marktplaats.nl/modeltreinen/415071204-roco-69061-voor-marklin-nieuwe-dsb-lyntog-digitaal.html
Trads
Indlæg: 70
Hej
Jeg vil helst have sølvpilen men det røde er også en mulighed. Men det kommer meget an på prisen. Har set man kan købe det for 4000 for nyt men det syntes jeg er lige i overkanten.
Lars Brix
Indlæg: 113
Hej
Prøv lige at tjekke dette link
http://www.spor23.dk/products/productlist.aspx?MenuItemID=205
Med venlig tog hilsen
Lars Brix
Køre Märklin digitalt med cs2
TOSSET MED TOG
Palle-R
chauffør
Indlæg: 193
nu kan jeg se hvorfor jeg kører 2 skinne drift.
jeg købte en rød og en sølv Ma begge med lyd i den blå avis for ca en måned siden.
gav 2500 for dem begge. de var helt nye og havde aldrig været på skinner.
men du kan også prøve at hive fat i togdillen.dk han har også haft dem til en god pris i ac.
Kører H0 i Hedegårdens privatbane.
kører på moduler i foreningen toget.
kører dcc-digital med lenz.
nu også legebane med multimaus.
jeg roder også med div RC-modeller og maskiner med hydraulic.
Morten L
Indlæg: 17
Hvis du kunne være interesseret i at købe det røde, så vil jeg gerne sælge mit for 2.000 DKK.
Morten
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.671
Hvilket nummer har toget
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Trads
Indlæg: 70
Nu vi er ved MA´erne. Er der nogen der kan svare på hvor mange forskellige der er lavet i forhåndsvis rød og sølvfarvet??
amigotrain
Indlæg: 55
Jeg købte i den 5.3.2005 Roco MA 463 i rød (69063) hos Trinbrættet Århus for - hold fast - 1.549,- AC med lyd. Jeg kan se nu, at jeg burde have købt nogle flere sæt
PS: Det er desværre IKKE til salg - det var blot en kommentar til prisudviklingen!
vh Henrik
Dansk epoke III, stationsanlæg m/ dobbeltsporet DSB + privatbane, havn samt industri. Anlæg under opbygning, digital AC, K-skinner...
amigotrain
Indlæg: 55
Ja, DSB indkøbte i 1963 5 MA togsæt (MA 460-464 + vogne), der i 1965-66 blev suppleret med yderligere 6 (MA 465-470 + vogne). Der var dog kun 10 styrevogne, så reelt kunne der oprangeres 10 "halvtog". Alle sammen røde selvfølgelig.
Mig bekendt blev alt materiel opmalet i sølvfarve fra vinteren/foråret 1984 og nogle måneder frem. Det var en form for "midlife-update", der også omfattede togets indretning, og som bl.a. var betinget af velfærdsstatens skrantende økonomi på daværende tidspunkt.
I øvrigt kan du jo godt køre med en "spraglet" rød-sølv udgave af MA-lyntoget, da ikke alt materiel blev ommalet på samme tid, hvis du altså er epokekører omkring 1984
Jeg kan anbefale den fremragende bog "Fra Lyntog til InterCity", af John Poulsen, udkommet på Banebøger 2010. Der kan man læse den rigtigt spændende historie om DSBs lyntog og ICtog fra 1935 til idag. Suppleret med tonsvis af gode billeder.
vh Henrik
Dansk epoke III, stationsanlæg m/ dobbeltsporet DSB + privatbane, havn samt industri. Anlæg under opbygning, digital AC, K-skinner...
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Der er jævntligt MA-lyntog i forskellige udgaver til salg på QXL. Men jeg synes at over 8000 kr. for to sæt i AC på en kørende auktion, har været noget i overkanten.
Der var en periode hvor de nærmest blev solgt til "dumpingpriser", fordi Roco havde produceret for mange til lager.
Men det burde ikke være helt umuligt på QXL til en rimelig penge.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
cbt
Indlæg: 1.163
Ikke med de udgaver, som Roco har lavet - for i så fald skulle Roco's røde udgaver have været designrøde med hvidt mavebælte og hvide DSB bomærker, og de er jo som bekendt i det oprindelige røde design med gule mavebælter og vingehjul. Ikke ?
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
amigotrain
Indlæg: 55
Ja sæføli - det var en erindringsforskydning :oops: ! Men det kunne nu have set godt ud anyway. Et 4-vogns sølvfarvet tog med en ekstra rød vogn - men det må vi så tænke os til, eller ommale en enkelt vogn med hvidt mavebælte, uden den flødefarvede stribe over vinduerne og "moderne" DSB-litrering for nu at få det hele med...
vh Henrik
Dansk epoke III, stationsanlæg m/ dobbeltsporet DSB + privatbane, havn samt industri. Anlæg under opbygning, digital AC, K-skinner...
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
I forbindelse med jubilæet for Børneguide ved DSB, fik vi 5 der startede børneguide bogen, stor var vores overraskelse at der ikke var skrevet en linie om dette i bogen overhovedet. Selv om det nok er det, de fleste børn nu om dage forbinder med MA toget.
Jeg fik derfor 3 bøger med hjem, hvoraf jeg solgte de to på QXL, for henholdsvis kr. 75 og kr. 125, 3 bød på dem. Så de er vist ikke så eftertragtede alligevel.
Jeg synes bogen er rimelig.
vh Erik
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
Jeg husker ikke MA for deres børneguider, da jeg på min eneste rejse med det tog havde forældre med.
Vi skulle med djævelens vold og magt fra København til Aarhus engang tilbage i 70'erne og 1.klasse var den bedste mulighed da. Ud af København, ned over Sjælland og ombord på færgen; det var vist en meget god tur over Storebælt også. Men da vi så kom til Nyborg, gik det ikke ret godt. Toget var simpelten stået af, men jeg kan ikke huske, om det kunne køre fra borde selv, eller måtte bugseres i land?
Vi kom ihvertfald aldrig ud af Nyborg for egen kraft, og måtte henvises til et almindeligt IC-tog. Godtnok med pladser på 1.klasse, men det var aldrig helt det samme.
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
Togmanden
pensionist, Historiker i Flyver Hjemmeværnet ESK. 223
Nakskov
Indlæg: 118
Ja, DSB indkøbte i 1963 5 MA togsæt (MA 460-464 + vogne), der i 1965-66 blev suppleret med yderligere 6 (MA 465-470 + vogne). Der var dog kun 10 styrevogne, så reelt kunne der oprangeres 10 "halvtog". Alle sammen røde selvfølgelig.
Mig bekendt blev alt materiel opmalet i sølvfarve fra vinteren/foråret 1984 og nogle måneder frem. Det var en form for "midlife-update", der også omfattede togets indretning, og som bl.a. var betinget af velfærdsstatens skrantende økonomi på daværende tidspunkt.
I øvrigt kan du jo godt køre med en "spraglet" rød-sølv udgave af MA-lyntoget, da ikke alt materiel blev ommalet på samme tid, hvis du altså er epokekører omkring 1984
Jeg kan anbefale den fremragende bog "Fra Lyntog til InterCity", af John Poulsen, udkommet på Banebøger 2010. Der kan man læse den rigtigt spændende historie om DSBs lyntog og ICtog fra 1935 til idag. Suppleret med tonsvis af gode billeder.
vh Henrik
SE det hele her,
http://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=3
Togmanden
Nakskov