Picture

pyna

Finansområdet

PB

Roco MA 461 (det røde lyntog)

Jeg har erhvervet et stk lyntog (AC) med Loksound 2, men jeg kan kun høre lyden, når toget står stille. Når jeg kører (C-skinner) overdøver larmen fra skinner og slæbesko motorlyden.

Jeg har derfor forsøgt at omprogrammere lyden ved hjælp af min Viessmann Commander, men desværre indtil videre uden held.

Jeg har anvendt CV 63 som angives i manualen for LokSound2 til omprogrammering af sound.

Jeg har fra anden side hørt, at der skulle findes en helt speciel manual for Roco MA 461 med LokSound 2, idet man skal anvende en anden CV.

Er det nogen i dette forum, som kender noget til, at der skulle findes en anden manual?

Märklin C epoke IV og V. Materiel hovedsagligt dansk blandet med en smule fra DB. Styreenhed Viessmann Commander.

Like 0 kan lide

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

PB

"pyna" skrev:
Jeg har erhvervet et stk lyntog (AC) med Loksound 2, men jeg kan kun høre lyden, når toget står stille. Når jeg kører (C-skinner) overdøver larmen fra skinner og slæbesko motorlyden.Jeg har derfor forsøgt at omprogrammere lyden ved hjælp af min Viessmann Commander, men desværre indtil videre uden held.Jeg har anvendt CV 63 som angives i manualen for LokSound2 til omprogrammering af sound.Jeg har fra anden side hørt, at der skulle findes en helt speciel manual for Roco MA 461 med LokSound 2, idet man skal anvende en anden CV.Er det nogen i dette forum, som kender noget til, at der skulle findes en anden manual?

Hejsa !

Har selv et par stykker - godt nok til DC, men dekoderen burde være den samme.

CV63 har i Loksound2 udgaven kun indstillingerne 0 - 2, hvor 2 er det højeste. Har man en Loksound 3 eller nyere, så hedder værdierne 0 til 65. Jeg har skiftet til Loksound 3 på begge lyntog, da jeg savnede mulighederne i den gamle version.

Mvh

Flemming

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide

Picture

pyna

Finansområdet

PB

Har forsøgt med CV 63 og 2 for højeste lyd, men den er som sagt så lav, at den forsvinder i skinnelarm.

Som sagt har jeg hørt, at der skulle findes en helt speciel indstillingsmanual for Rocos MA 461, hvor der anvendes andre CV'er til lyd.

Märklin C epoke IV og V. Materiel hovedsagligt dansk blandet med en smule fra DB. Styreenhed Viessmann Commander.

Like 0 kan lide

Picture

mith

Salgskonsulent

Skanderborg

PB

"pyna" skrev:
Har forsøgt med CV 63 og 2 for højeste lyd, men den er som sagt så lav, at den forsvinder i skinnelarm.Som sagt har jeg hørt, at der skulle findes en helt speciel indstillingsmanual for Rocos MA 461, hvor der anvendes andre CV'er til lyd.

jeg har lige kigget i min kasse, der ligger et løsblad med adresser, men det ser ud til blot at være gentagelse af det faktum at der er begrænset mulighed for at skrue op for lyden, fabriksindstilling er stadig 02.

hvis du ikke har det kan jeg smide et scan.

med venlig hilsen

Michael
-----------------------------
Klub i SdMjk, digital lenz 2 skinne, se hjemmesiden http://www.sdmjk.dk hvis du ikke kender den.

Like 0 kan lide

Picture

pyna

Finansområdet

PB

Tak for venligheden, men jeg har en manual for Loksound 2, der fulgte med i togkassen.

Jeg bliver jo nok nødt til at skulle til lommerne og købe en loksound V3.5 Diesel VT11.5 , Lyntog esu 52439 som kan købes i Tyskland til Euro 104

Like 0 kan lide

Picture

moppe

Medarbejder

PB  Hjemmeside

"pyna" skrev:
Tak for venligheden, men jeg har en manual for Loksound 2, der fulgte med i togkassen.Jeg bliver jo nok nødt til at skulle til lommerne og købe en loksound V3.5 Diesel VT11.5 , Lyntog esu 52439 som kan købes i Tyskland til Euro 104

Det bliver lyden hverken højere eller bedre af.

Kig forbi i det nye år, så kan du høre, hvordan en 3,5 lyder.

Klaus

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide

Picture

pyna

Finansområdet

PB

Tak for indbydelsen. Jeg har faktisk tænkt på flere gange, at komme forbi Hadsten for at se jeres anlæg.

Kan det virkelig siges med sikkerhed, at omskiftning til en Esu Loksound 3.5 ikke medfører mulighed for at programmere til en højere lydoutput.

Det er jo trods alt et 2008/09 produkt som burde være optimalt i forhold til en Loksound 2, som jo har nogle år på bagen efterhånden.

Esu bør da have indset fejlen ved kortet, for der er jo ikke meget ved at købe et lydkort hvis man ikke kan høre lyden.

Like 0 kan lide

Picture

moppe

Medarbejder

PB  Hjemmeside

"pyna" skrev:
Det er jo trods alt et 2008/09 produkt som burde være optimalt i forhold til en Loksound 2, som jo har nogle år på bagen efterhånden.
Højttaleren er den samme
"pyna" skrev:
Esu bør da have indset fejlen ved kortet, for der er jo ikke meget ved at købe et lydkort hvis man ikke kan høre lyden.

Der er såmænd ingen fejl ved "kortet". Problemet er at toget larmer for meget i sig selv.

Klaus

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide

Picture

SC

Mekaniker

PB  Blog

Hej

Jeg har en roco sølvpil i ac med en loksound 3,5 den har jeg skruet meget ned for ellers kan jeg ikke holde ud at være på mit lille tog værelse. Tør ikke sige om det røde lyntog er mekanisk det samme som sølvpilen. Så skal det være fordi der er en anden højtaler i den der sidder i min er en aflang på 1,5 * 4,0 cm.

MVH Soren

Søren

3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab

Like 0 kan lide

Picture

Alex

Projektleder

PB

Hej

Jeg er den glade ejer af begge udgaver af Roco's model af de røde lyntog Litra Ma. Der er såvidt jeg husker forskellige dekodere i de to udgaver, men på begge har jeg justeret lyden ned så jeg også kan høre de andre loks jeg har med lydmodul. Så jeg forstår ikke at du kar probelmer med at høre lyden.

Mvh

Alex

Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.

Like 0 kan lide

Picture

pyna

Finansområdet

PB

Jeg har bestilt og modtaget en ESU LokSound 3.5 VT 11.5 decoder og sat i toget i stedet for 2.0'eren med aflang højttaler.

Og hold da helt op, hvor der nu er kommet diesel lyd på. Så meget, at det nok bliver nødvendigt at justere lidt ned.

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.