Hej mj-nydere.
Ifølge Kystbanens hjemmeside har de fået den nye Roco N 201 maskine på lager. Er der nogen der har set den? Ligner den bare den tidligere udsendte N 202, eller har Roco givet mig grund til at købe den, i form af røgskærme eller andre ændringer?
__________________
Mvh. Thomas.
Digital treskinnedrift
http://modeltog.voller.dk
Leonard
Kerteminde
Indlæg: 858
N 201 skal ikke have røgplader, men et andet tag og det skriver Roco at de har ændret:
http://roco.cc/index.php?id=339&Anfangsposition=0&artikelnummer=62261
Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale.
Leonard
5300 Kerteminde
Voller
Indlæg: 169
Er det ikke et spørgsmål om, hvornår man modellerer den efter...? Synes jo nok der findes en del billeder af N 201 med røgplader.
Men tak for info.
Mvh. Thomas.
Digital treskinnedrift
http://modeltog.voller.dk
Leonard
Kerteminde
Indlæg: 858
Jo, de damplokomotiver havde det med at blive ændret i løbet af deres brugstid. Vil du have røgplader og havebænk på, så må du have fat i et Freja's ombygningssæt.
Det kan blive meget pænt, her ser du mine 2 N202 ombygget til hhv. 206 og 209, hvor 209 er en tidlig udgave uden røgplader. At det blev til 206 og 209 var fordi det var dem, der kunne blive mest modeltro udfra den 202, som Roco havde fremstillet. Noget med antallet af domer, runding på tag og andre nittetæller-detaljer.
Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale.
Leonard
5300 Kerteminde
Occam
Indlæg: 583
Jeg så Rocos nye model af N201 i Kystbanen i lørdags, og lagde mærke til at den ikke havde røgplader og vistnok heller ikke havebænk. Til gengæld så taget lidt anderledes ud end N202. Så vidt jeg husker var der en kasse af en slags oven på taget...
Med venlig hilsen
- Occam
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.918
En kasse ovenpå taget? Det er der da ikke nogen N-maskiner, der havde :?:
Med venlig hilsen
Skott
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Hvad er det for en type maling du bruger til at få "plastic-udseendet" væk med på maskinerne? Den virker utrolig naturtro.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Leonard
Kerteminde
Indlæg: 858
Aner det ikke, jeg har ikke fingre, der er små nok til at kunne lave det arbejde, så jeg fik en anden til det og det er et par år siden. Men jeg mener bare det er matsort.
Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale.
Leonard
5300 Kerteminde
lars hansen
smed
egrnsund
Indlæg: 304
N 201 mvh lars
ho , ac digital.CS 2,c og k ,mfx,dcc
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.918
Det tag har da vist ikke så meget med forbilledet at gøre?
Men godt, at de har lavet en variant med 3 dome denne gang
Med venlig hilsen
Skott
Kim Larsen
Lærer og musiker
Indlæg: 151
Altså, hvis du kigger på det første billede, fra 1952, på jernbanen.dk vil du se, at det faktisk er "spot on" - Både mht. pladehjul, dome og tagudformning!!
Se linket:
http://jernbanen.dk/damp_solo.asp?Selskab=1&LokID=808
_______________________________________________________________________
På vore modelbaner søger vi at undgå afsporinger. Kunne vi dog ikke have samme målsætning her.....?!?!!
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Hej, vil du have mest mulig korrekt, må du ændre på kulkassen, samt lave ventilations-kassen på taget lavere. Derudover flytte fødeventiler ned på siden af kedlen samt trække begge føderør fra fyrbøder-siden. Men det mener jeg nu er småting. Modellen er flot...
Mvh Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
denbert
Indlæg: 14
Ja, den ser flot ud - men hvordan kører den?
Kan den overhovedet køre gennem 24130 kurver - Hvad med de buede skifter 24671 & 72?
Med venlig hilsen
Denbert
lars hansen
smed
egrnsund
Indlæg: 304
den kører fint igennem r1 omend hjulene klemmer en lille smule og 24671-72 kører den perfekt igennem ,selvfølgelig under forudsætning at loko er justeret korrekt,dvs slæbesko skal være 100 % parallel med hjulene og akslerne på loko må ikke køre tørre så virker side forskydeligheden ikke som den skal,men bortset fra det så er det et super lokomotiv.mvh lars
ho , ac digital.CS 2,c og k ,mfx,dcc
Karlo Roed
Indlæg: 129
Skift førehusene på 201 og 202, så er i meget tæt på 202 og 206 eller 209
Roed