Picture

Voller

Indlæg: 169

PB  Hjemmeside

Roco - DSB N 201

Hej mj-nydere.

Ifølge Kystbanens hjemmeside har de fået den nye Roco N 201 maskine på lager. Er der nogen der har set den? Ligner den bare den tidligere udsendte N 202, eller har Roco givet mig grund til at købe den, i form af røgskærme eller andre ændringer?

__________________

Mvh. Thomas.
Digital treskinnedrift
http://modeltog.voller.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

N 201 skal ikke have røgplader, men et andet tag og det skriver Roco at de har ændret:

http://roco.cc/index.php?id=339&Anfangsposition=0&artikelnummer=62261

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Voller

Indlæg: 169

PB  Hjemmeside

"leonard" skrev:
N 201 skal ikke have røgplader

Er det ikke et spørgsmål om, hvornår man modellerer den efter...? Synes jo nok der findes en del billeder af N 201 med røgplader.

Men tak for info.

__________________

Mvh. Thomas.
Digital treskinnedrift
http://modeltog.voller.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

Jo, de damplokomotiver havde det med at blive ændret i løbet af deres brugstid. Vil du have røgplader og havebænk på, så må du have fat i et Freja's ombygningssæt.

Det kan blive meget pænt, her ser du mine 2 N202 ombygget til hhv. 206 og 209, hvor 209 er en tidlig udgave uden røgplader. At det blev til 206 og 209 var fordi det var dem, der kunne blive mest modeltro udfra den 202, som Roco havde fremstillet. Noget med antallet af domer, runding på tag og andre nittetæller-detaljer.

DSCN1087

DSCN1077

DSCN1067

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 1 kan lide
Top

Picture

Occam

Indlæg: 583

PB  Hjemmeside

Jeg så Rocos nye model af N201 i Kystbanen i lørdags, og lagde mærke til at den ikke havde røgplader og vistnok heller ikke havebænk. Til gengæld så taget lidt anderledes ud end N202. Så vidt jeg husker var der en kasse af en slags oven på taget...

__________________

Med venlig hilsen
- Occam

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Occam" skrev:
Jeg så Rocos nye model af N201 i Kystbanen i lørdags, og lagde mærke til at den ikke havde røgplader og vistnok heller ikke havebænk. Til gengæld så taget lidt anderledes ud end N202. Så vidt jeg husker var der en kasse af en slags oven på taget...

En kasse ovenpå taget? Det er der da ikke nogen N-maskiner, der havde :?:

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"leonard" skrev:
Jo, de damplokomotiver havde det med at blive ændret i løbet af deres brugstid. Vil du have røgplader og havebænk på, så må du have fat i et Freja's ombygningssæt.

Hvad er det for en type maling du bruger til at få "plastic-udseendet" væk med på maskinerne? Den virker utrolig naturtro.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

Aner det ikke, jeg har ikke fingre, der er små nok til at kunne lave det arbejde, så jeg fik en anden til det og det er et par år siden. Men jeg mener bare det er matsort.

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Picture

lars hansen

smed

egrnsund

Indlæg: 304

PB

N 201 mvh lars

rhus 9-2008 003

__________________

ho , ac digital.CS 2,c og k ,mfx,dcc

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"lars hansen" skrev:
N 201 mvh lars

Det tag har da vist ikke så meget med forbilledet at gøre?

Men godt, at de har lavet en variant med 3 dome denne gang Smile

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Larsen

Lærer og musiker

Indlæg: 151

PB

Citat:
Det tag har da vist ikke så meget med forbilledet at gøre? Men godt, at de har lavet en variant med 3 dome denne gang

Altså, hvis du kigger på det første billede, fra 1952, på jernbanen.dk vil du se, at det faktisk er "spot on" - Både mht. pladehjul, dome og tagudformning!!

Se linket:

http://jernbanen.dk/damp_solo.asp?Selskab=1&LokID=808

_______________________________________________________________________

__________________

På vore modelbaner søger vi at undgå afsporinger. Kunne vi dog ikke have samme målsætning her.....?!?!!

Like 0 kan lide
Top

Picture

JGJ67

værktøjsmager

Indlæg: 625

PB

Hej, vil du have mest mulig korrekt, må du ændre på kulkassen, samt lave ventilations-kassen på taget lavere. Derudover flytte fødeventiler ned på siden af kedlen samt trække begge føderør fra fyrbøder-siden. Men det mener jeg nu er småting. Modellen er flot...

Mvh Jesper

__________________

-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...

Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...

Like 0 kan lide
Top

Picture

denbert

Indlæg: 14

PB  Hjemmeside

Ja, den ser flot ud - men hvordan kører den?

Kan den overhovedet køre gennem 24130 kurver - Hvad med de buede skifter 24671 & 72?

__________________

Med venlig hilsen

Denbert

Like 0 kan lide
Top

Picture

lars hansen

smed

egrnsund

Indlæg: 304

PB

den kører fint igennem r1 omend hjulene klemmer en lille smule og 24671-72 kører den perfekt igennem ,selvfølgelig under forudsætning at loko er justeret korrekt,dvs slæbesko skal være 100 % parallel med hjulene og akslerne på loko må ikke køre tørre så virker side forskydeligheden ikke som den skal,men bortset fra det så er det et super lokomotiv.mvh lars

__________________

ho , ac digital.CS 2,c og k ,mfx,dcc

Like 0 kan lide
Top

Picture

Karlo Roed

Indlæg: 129

PB

Skift førehusene på 201 og 202, så er i meget tæt på 202 og 206 eller 209

__________________

Roed

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.