Jeg mangler en Booster til mit anlæg (Maerklin C), der styres af en Viessman Commander.
Det lader ikke til, at Viessman nogen sinde får deres i 2008 annoncerede Booster på gaden.
Jeg har læst i Viessmann Commander Reference Manual (afsnit 5.2.1. side 120), at man kan anvende en Roco Booster 10765 i stedet for. Man skal bare ændre tilslutning af ledninger fra Boosteren til Commanderen en lille bitte smule.
Det har jeg så være i sving med nu, men jeg forstår bare ikke, at kortslutningsknappen på Boosteren lyser rød, når jeg slutter strøm til fra Roco 10725 trafoen.
Jeg har endnu ikke forbundet skinner og Commanderen med Boosteren, så derfor kan der jo ikke forekomme en kortslutning bare ved at sætte strøm til Boosteren.
Har vi nogen kloge hoveder i dette forum, som med kendskab til Roco Boosteren kan komme med et bud på, hvad der går galt.
Märklin C epoke IV og V. Materiel hovedsagligt dansk blandet med en smule fra DB. Styreenhed Viessmann Commander.
Gert Frikke
Hej!
Nu kender jeg ikke boosteren, men jeg vil gætte på, at den viser rød når der ikke er noget signalpå udgangen - svarende til at du kortslutter udgangen. Og det er der formentlig ikke, når du ikke har tilsluttet et inputsignal fra din styrebox.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
speed180
Hej !!
Uden forbindelse til en Master controller, får du ikke boosteren igang, den tror den er i Nødstop.
Stig
pyna
Finansområdet
Jeg har arbejdet lidt videre med tilslutningen. Med hensyn til lys i kortslutningslampen, har jeg fået det væk. Mener det skyldtes, at jeg ikke havde fået adskilt strømkredsene ordentligt.
Jeg har nu sluttet Boosteren til Commanderen, men har ingen strøm i den strømkreds, som Boosteren er tilknyttet.
Kan det mon skyldes, at jeg har forbundet ledningerne forkert til Commanderstikket.
Jeg vedhæfter lige et par billeder. Dels af stikket og dels af forklaringen til tilslutning.
Märklin C epoke IV og V. Materiel hovedsagligt dansk blandet med en smule fra DB. Styreenhed Viessmann Commander.