Er der nogen der ved hvordan Tølløsebanen får serviceret/repareret deres togsæt, nu når DSB har lukket strækningen mellem Tølløse og Holbæk i 3 måneder i sommerperioden pga. sporombygning/udvidelse til dobbeltspor ?
Tølløsebanens adgang til værkstedet i Holbæk
Skrevet af morten

LasseSteen
Indlæg: 1.821
Er der nogen der ved hvordan Tølløsebanen får serviceret/repareret deres togsæt, nu når DSB har lukket strækningen mellem Tølløse og Holbæk i 3 måneder i sommerperioden pga. sporombygning/udvidelse til dobbeltspor ?
Jeg ved godt at det ikke har noget at gøre med dit specifikke spørgsmål, men hvorfor har de også lukket stræknings afsnittet mellem Vipperød og Holbæk, når der allerede er dobbeltspor ?
bqg
Indlæg: 1.102
Jeg ved godt at det ikke har noget at gøre med dit specifikke spørgsmål, men hvorfor har de også lukket stræknings afsnittet mellem Vipperød og Holbæk, når der allerede er dobbeltspor ?
Det giver ikke megen mening at sætte sig i et tog i Holbæk og køre til Vipperød station, for at sætte sig ind i en bus til Roskilde. Det kunne give mening fra Kalundborg, men når man har valgt at stoppe i Holbæk kunne det jo have noget med signalanlægget at gøre, når der skal etableres dobbelt spor til Vipperød, vil signalanlægget i Vipperød være ude af drift.
Der er heller ikke for meget plads på Vipperød station til togbusserne, hvor der i Holbæk er ledig plads på Busholdepladsen.
Fra Holbæk er man hurtigt på motorvejen til Roskilde for de direkte buslinje, medens det fra Vipperød ville betyde enten vejarbejde på Skovvejen enten man vælger den ene eller anden vej til motorvejen.
Ikke at det er noget jeg ved, men det er et bud på hvorfor man har valgt som man har.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
bqg
Indlæg: 1.102
Er der nogen der ved hvordan Tølløsebanen får serviceret/repareret deres togsæt, nu når DSB har lukket strækningen mellem Tølløse og Holbæk i 3 måneder i sommerperioden pga. sporombygning/udvidelse til dobbeltspor ?
Jeg mener de stadig har nogle faciliteter i Høng, hvis man går ind på goole earth, ligger der noget nord for stationen, men hvor meget der er ved jeg ikke.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Det giver ikke megen mening at sætte sig i et tog i Holbæk og køre til Vipperød station, for at sætte sig ind i en bus til Roskilde. Det kunne give mening fra Kalundborg, men når man har valgt at stoppe i Holbæk kunne det jo have noget med signalanlægget at gøre, når der skal etableres dobbelt spor til Vipperød, vil signalanlægget i Vipperød være ude af drift.
Der er heller ikke for meget plads på Vipperød station til togbusserne, hvor der i Holbæk er ledig plads på Busholdepladsen.
Fra Holbæk er man hurtigt på motorvejen til Roskilde for de direkte buslinje, medens det fra Vipperød ville betyde enten vejarbejde på Skovvejen enten man vælger den ene eller anden vej til motorvejen.
Ikke at det er noget jeg ved, men det er et bud på hvorfor man har valgt som man har.
Det lyder som en fornuftig forklaring :-)
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Er der nogen der ved hvordan Tølløsebanen får serviceret/repareret deres togsæt, nu når DSB har lukket strækningen mellem Tølløse og Holbæk i 3 måneder i sommerperioden pga. sporombygning/udvidelse til dobbeltspor ?
Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men det er Banedanmark, og ikke DSB som står for vedligeholdelsen af statens jernbanenet. Bare lige for at præcisere :)
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Frankks
4100 Ringsted
Indlæg: 149
Er der nogen der ved hvordan Tølløsebanen får serviceret/repareret deres togsæt, nu når DSB har lukket strækningen mellem Tølløse og Holbæk i 3 måneder i sommerperioden pga. sporombygning/udvidelse til dobbeltspor ?
Jeg mener de stadig har nogle faciliteter i Høng, hvis man går ind på goole earth, ligger der noget nord for stationen, men hvor meget der er ved jeg ikke.
Med Venlig Hilsen Frank.
Kører med Märklin.H0.
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Som en sidebemærkning, så jeg i dag en medarbejder fra Regionstog stå på Tølløse station, og sprøjte vand på både en IC2 og en LINT. Det blev faktisk helt godt
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
MY1104
Indlæg: 112
Mon ikke de kan klare den daglige drift såsom optankning , rengøring og andre mindre ting fra Tølløse.
Hvis der er noget mere værksteds krævende har regionstog jo også et værksted i Hårlev. og mon ikke Lokalbanen i Hillerød også vil give en hånd med hvis det bliver nødvendigt.
med jernbane hilsen
Anders
I morgen er i dag historie.
morten
Indlæg: 306
Ifølge det kommende nummer af Jernbanen nr. 3 kan man læse følgende:
Den daglige vedligeholdelse af togene vil ske i Tølløse, mens ser- viceeftersyn og mindre reparationer vil foregå på et satellitværksted i det ene spor i Vestsjællands Veteran- togs nye vognhal i Høng. Omkring sporet er der lagt SF-sten, og der er etableret ekstra lys.
MY 105 er midlertidigt stationeret i Høng, så der er mulighed for at udveksle tog mellem Tølløsebanen og Østbanen, hvis det skulle vise sig nødvendigt.