Picture

morten

Indlæg: 268

PB

Tølløsebanens adgang til værkstedet i Holbæk

Er der nogen der ved hvordan Tølløsebanen får serviceret/repareret deres togsæt, nu når DSB har lukket strækningen mellem Tølløse og Holbæk i 3 måneder i sommerperioden pga. sporombygning/udvidelse til dobbeltspor ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 953

PB

morten skrev:

Er der nogen der ved hvordan Tølløsebanen får serviceret/repareret deres togsæt, nu når DSB har lukket strækningen mellem Tølløse og Holbæk i 3 måneder i sommerperioden pga. sporombygning/udvidelse til dobbeltspor ?

Jeg ved godt at det ikke har noget at gøre med dit specifikke spørgsmål, men hvorfor har de også lukket stræknings afsnittet mellem Vipperød og Holbæk, når der allerede er dobbeltspor ? 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.101

PB

LasseSteen skrev:

Jeg ved godt at det ikke har noget at gøre med dit specifikke spørgsmål, men hvorfor har de også lukket stræknings afsnittet mellem Vipperød og Holbæk, når der allerede er dobbeltspor ? 

Det giver ikke megen mening at sætte sig i et tog i Holbæk og køre til Vipperød station, for at sætte sig ind i en bus til Roskilde. Det kunne give mening fra Kalundborg, men når man har valgt at stoppe i Holbæk kunne det jo have noget med signalanlægget at gøre, når der skal etableres dobbelt spor til Vipperød, vil signalanlægget i Vipperød være ude af drift.
Der er heller ikke for meget plads på Vipperød station til togbusserne, hvor der i Holbæk er ledig plads på Busholdepladsen.
Fra Holbæk er man hurtigt på motorvejen til Roskilde for de direkte buslinje, medens det fra Vipperød ville betyde enten vejarbejde på Skovvejen enten man vælger den ene eller anden vej til motorvejen.

Ikke at det er noget jeg ved, men det er et bud på hvorfor man har valgt som man har.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.101

PB

morten skrev:

Er der nogen der ved hvordan Tølløsebanen får serviceret/repareret deres togsæt, nu når DSB har lukket strækningen mellem Tølløse og Holbæk i 3 måneder i sommerperioden pga. sporombygning/udvidelse til dobbeltspor ?

Jeg mener de stadig har nogle faciliteter i Høng, hvis man går ind på goole earth, ligger der noget nord for stationen, men hvor meget der er ved jeg ikke.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 953

PB

bqg skrev:

Det giver ikke megen mening at sætte sig i et tog i Holbæk og køre til Vipperød station, for at sætte sig ind i en bus til Roskilde. Det kunne give mening fra Kalundborg, men når man har valgt at stoppe i Holbæk kunne det jo have noget med signalanlægget at gøre, når der skal etableres dobbelt spor til Vipperød, vil signalanlægget i Vipperød være ude af drift.
Der er heller ikke for meget plads på Vipperød station til togbusserne, hvor der i Holbæk er ledig plads på Busholdepladsen.
Fra Holbæk er man hurtigt på motorvejen til Roskilde for de direkte buslinje, medens det fra Vipperød ville betyde enten vejarbejde på Skovvejen enten man vælger den ene eller anden vej til motorvejen.

Ikke at det er noget jeg ved, men det er et bud på hvorfor man har valgt som man har.

Det lyder som en fornuftig forklaring :-) 

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

 

morten skrev:

Er der nogen der ved hvordan Tølløsebanen får serviceret/repareret deres togsæt, nu når DSB har lukket strækningen mellem Tølløse og Holbæk i 3 måneder i sommerperioden pga. sporombygning/udvidelse til dobbeltspor ?

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men det er Banedanmark, og ikke DSB som står for vedligeholdelsen af statens jernbanenet. Bare lige for at præcisere :) 

LasseSten skrev:
Jeg ved godt at det ikke har noget at gøre med dit specifikke spørgsmål, men hvorfor har de også lukket stræknings afsnittet mellem Vipperød og Holbæk, når der allerede er dobbeltspor ?
En af grundene jeg kender til, er at man skulle renovere det ene hovedspor mellem Holbæk og Vipperød.

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frankks

4100 Ringsted

Indlæg: 147

PB

bqg skrev:

morten skrev:

Er der nogen der ved hvordan Tølløsebanen får serviceret/repareret deres togsæt, nu når DSB har lukket strækningen mellem Tølløse og Holbæk i 3 måneder i sommerperioden pga. sporombygning/udvidelse til dobbeltspor ?

Jeg mener de stadig har nogle faciliteter i Høng, hvis man går ind på goole earth, ligger der noget nord for stationen, men hvor meget der er ved jeg ikke.

Hej. Det er Vestsjællands Veterantog, der hører hjemme i Høng. Se mere på www.vsvt.dk Smile
__________________

Med Venlig Hilsen Frank.
Kører med Märklin.H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Som en sidebemærkning, så jeg i dag en medarbejder fra Regionstog stå på Tølløse station, og sprøjte vand på både en IC2 og en LINT. Det blev faktisk helt godt Big smile

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

MY1104

Indlæg: 102

PB

Mon ikke de kan klare den daglige drift såsom optankning , rengøring og andre mindre ting fra Tølløse.

Hvis der er noget mere værksteds krævende har regionstog jo også et værksted i Hårlev. og mon ikke Lokalbanen i Hillerød også vil give en hånd med hvis det bliver nødvendigt.

med jernbane hilsen 

 

Anders

__________________

I morgen er i dag historie.

Like 0 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 268

PB

Ifølge det kommende nummer af Jernbanen nr. 3 kan man læse følgende:

Den daglige vedligeholdelse af togene vil ske i Tølløse, mens ser- viceeftersyn og mindre reparationer vil foregå på et satellitværksted i det ene spor i Vestsjællands Veteran- togs nye vognhal i Høng. Omkring sporet er der lagt SF-sten, og der er etableret ekstra lys.

MY 105 er midlertidigt stationeret i Høng, så der er mulighed for at udveksle tog mellem Tølløsebanen og Østbanen, hvis det skulle vise sig nødvendigt. 

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.