Picture

Lundgaard

Norway

Indlæg: 132

PB

PBS MX 1030

Hej

Er der nogen der kan svare mig på om MX 1030 i PBS' tjeneste nogensinde har haft en blå og en rød snude, samt navnet Mona? Jeg kan ikke finde noget der tyder på det på http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=100&lokid=1. Der findes nemlig sådan en i model.

 

På forhånd tak,

Magne H.L.

__________________

Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner

Like 0 kan lide
Top

Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

Google er din ven; næste så prøv deres billedsøgning (imagtes.google.dk) og skriv dit søgeord (i dette tilfælde pbs mx 1030) så får du svaret.

Umiddelbart ser det ud til at den kun har købt med røde "næser" hos PBS; ganske vidst er der billeder af modeller med både blå og røde "næser". Men baseret på billederne af det virkelige lokomotiv er der efter min mening tilstrækkelig dokumentation for at den kun har været 2-farvet (rød-hvid-rød) og ikke 3-farvet (rød-hvid-blå) hos PBS.

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

Den har kun været rød i begge ender. Det var planen den skulle være rød og blå, men det blev aldrig til noget, for den kom aldrig ud og køre. Den manglede ihvertfald dengang alle banemotorerne.

 

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lundgaard

Norway

Indlæg: 132

PB

Så PBS kan i min modelverden godt få lavet banemotorer, navn og en ekstra farvet snude til MX1030 Smile

__________________

Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.